  • 31. Data: 2002-06-10 11:04:58
    Temat: Re: Nie chcieli VE
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Jun 10, 2002 at 12:57:20PM +0200, Michal Jankowski wrote:

    > Nie rozumiem. Jesli co druga transakcja trafia do autoryzacji, to jest
    > to co druga zarowno dla sklepu, jak i dla klienta. Na pewno tak czesto
    > to nie jest.

    O ile pamieta to jest.

    A jesli chodzi o co druga - chodzi mi o to ze nei jest to zaden zysk
    dla sklepu. Klient ma jeszcze spora szanse akurat trafic na nielosowa,
    ale sklep i tak musi sie liczyc ze w okolicy polowy bedzie dzwonionych.

    --

    --w

  • 32. Data: 2002-06-10 15:20:37
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek) writes:

    > Jest. Na tyle ze nie mozna polegac ze wypukle beda szly bez
    > autoryzacji a plaskie z autoryzacja.

    Swoja droga, pamietam ze jakies pol roku temu przygladalem sie kwitom,
    i w jednym sklepie nie mialem nigdy autoryzacji przy kwotach mniejszych
    od limitu, przy kilkudziesieciu transakcjach.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 33. Data: 2002-06-11 06:32:51
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, Jun 10, 2002 at 05:20:37PM +0200, Krzysztof Halasa wrote:

    > Swoja droga, pamietam ze jakies pol roku temu przygladalem sie kwitom,
    > i w jednym sklepie nie mialem nigdy autoryzacji przy kwotach mniejszych
    > od limitu, przy kilkudziesieciu transakcjach.

    I masz racje. Ale pamietaj ze sklep nie moze, ba - nie powienien na to
    liczyc.

    --

    --w

  • 34. Data: 2002-06-16 09:36:31
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "alexy" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Zdarzyło mi się, że w restauracji nie chcieli przyjąć VE, bo powiedzieli,
    że
    > przyjmują tylko VC. Myślałem, że mają żelazko, ale nie - mieli POS-a. Więc
    > jaka dla nich różnica?

    A nie mieli takiego POSa przenosnego ? On tak na prawde jest off line (jak
    kelner przychodzi do stolika z tym urzadzeniem, to nie ma ono zadnych
    kabelkow, ani antenek), w takim posie mozesz zaplacic tylko karta wypukla.
    Widzialem takiego w Pizza Hut w warszawskiej Promenadzie, nalepki na
    drzwiach nie pozostawialy watpliwosci, ze przyjmuja tylko wypukle (ciekawe
    jak rozwiazali ten problem w okresie promocji Wladcy Pierscieni, przeciez
    intelligontne visy wymagaja autoryzacji).

    Beniowa

  • 35. Data: 2002-06-17 21:56:18
    Od: "Robert" <m...@B...pl>

    Beniowa <b...@p...wp.pl> wrote:

    > A nie mieli takiego POSa przenosnego ? On tak na prawde jest off
    > line (jak kelner przychodzi do stolika z tym urzadzeniem, to nie ma
    > ono zadnych kabelkow, ani antenek)

    BZWBK są POSy przenośne online z antenkami i przyjmują karty VE. Np.
    restauracja Ali Baba w Poznaniu.

  • 36. Data: 2002-06-18 05:54:13
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@B...pl> napisał w wiadomości
    > BZWBK są POSy przenośne online z antenkami i przyjmują karty VE. Np.
    > restauracja Ali Baba w Poznaniu.

    A on ma jakas wlasna lacznosc radiowa z POSem "matka" czy tez jest to taki
    jak swego czasu reklamowal PLUS GSM (poprzez siec PLUSA laczy sie od razu z
    centrum autoryzujacymm PLUS pobieral za te usluge cos - bagatelka - 3,5 zl).

    Ciekawski Beniowa

  • 37. Data: 2002-06-18 11:35:00
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Beniowa" <b...@p...wp.pl> writes:

> [...]
    > kelner przychodzi do stolika z tym urzadzeniem, to nie ma ono zadnych
    > kabelkow, ani antenek), w takim posie mozesz zaplacic tylko karta wypukla.

    Ciekawe ktory acquirer takie cos daje? Bo mialem wrazenie, ze zaden.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 38. Data: 2002-06-18 13:35:43
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia Sun, 16 Jun 2002 11:36:31 +0200, "Beniowa"
    <b...@p...wp.pl> napisał(a):

> [...]
    > kelner przychodzi do stolika z tym urzadzeniem, to nie ma ono zadnych
    > kabelkow, ani antenek), w takim posie mozesz zaplacic tylko karta wypukla.
    To że nie widać antenki nie znaczy, że jest off line - wręcz przeciwnie -
    większość tych POSów jest on line (nie widziałeś nigdy komórki z anteną
    wewnętrzną ?)

    --
    Górnik
    g...@g...w.pl | G.O.R.N.I.K.: General Organism Responsible for

  • 39. Data: 2002-06-19 17:52:54
    Od: "Jaroslaw Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@d...pm.waw.pl> napisal w wiadomosci

    > Ciekawe ktory acquirer takie cos daje? Bo mialem wrazenie, ze zaden.

    Na rynku krakowskim 2 zwiedzone przezemnie dzis knajpy maja POSy PolCardu -
    przenosne jak najbardziej, ale na drzwiach naklejki tylko wypuklych wiec
    raczej sa one off-line.

    --
    JaKi

  • 40. Data: 2002-06-21 10:29:56
    Od: gornik <g...@g...w.pl>

    Dnia Wed, 19 Jun 2002 19:52:54 +0200, "Jaroslaw Popiel"
    <j...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]

    > przenosne jak najbardziej, ale na drzwiach naklejki tylko wypuklych wiec
    1. Nie raz płaciłem VE w miejscach gdzie były tylko naklejki wypukłych -
    brak naklejki jeszcze o niczym nie świadczy
    2. Że przyjmują tylko wypukłe wcale nie oznacza że _nie_mogą_ akceptować
    elektronów - po prostu czasami się zdarza, że z _jakiegoś_ tylko im
    znanego powodu nie chcą ich przyjmować (znam jedno takie miejsce gdzie nie
    przyjmują elektronów "bo szef tak zarządził")