eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNiedokończony wniosek na www banku
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 10

  • 1. Data: 2016-01-21 17:39:34
    Temat: Niedokończony wniosek na www banku
    Od: Karol <k...@1...pl>

    Klient banku wypełniał wniosek o pozyczke, o kartę, o debet... o
    cokolwiek... ale nie dokończył go...
    po 1-2 dniach dzwoni konsultant i pyta, dlaczego klient nie zakończył
    wniosku.
    Każdy administrator strony www, ma wgląd w logi serwera i zna ruchy
    użytkowników na swoich własnych stronach, tylko czy takie wykorzystanie
    tych nie powinno być przypadkiem wymienione w polityce prywatności serwisu
    www ?
    Czy jest to jakieś naruszenie przepisów ?


  • 2. Data: 2016-01-21 17:47:40
    Temat: Re: Niedokończony wniosek na www banku
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 01/22/2016 01:39 AM, Karol wrote:
    > Klient banku wypełniał wniosek o pozyczke, o kartę, o debet... o
    > cokolwiek... ale nie dokończył go...
    > po 1-2 dniach dzwoni konsultant i pyta, dlaczego klient nie zakończył
    > wniosku.
    > Każdy administrator strony www, ma wgląd w logi serwera

    Na 99% żaden administrator nikt nie zaglądał w tym celu w logi serwera -
    po prostu ten bank ma tak zaprojektowaną aplikację www (czyli: jeżeli
    klient wypełnił ileś procent aplikacji, ale jej nie wysłał / nie
    dokończył, to za dzień/dwa generuje się o tym raport dla bankowych
    ludków zajmujących się obdzwanianiem klientów).


    > i zna ruchy
    > użytkowników na swoich własnych stronach, tylko czy takie wykorzystanie
    > tych nie powinno być przypadkiem wymienione w polityce prywatności serwisu
    > www ?
    > Czy jest to jakieś naruszenie przepisów ?

    Tylko jakich?



    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com



  • 3. Data: 2016-01-21 18:11:01
    Temat: Re: Niedokończony wniosek na www banku
    Od: Karol <k...@1...pl>

    Dnia Fri, 22 Jan 2016 01:47:40 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):

    > Na 99% żaden administrator nikt nie zaglądał w tym celu w logi serwera -
    > po prostu ten bank ma tak zaprojektowaną aplikację www (czyli: jeżeli
    > klient wypełnił ileś procent aplikacji, ale jej nie wysłał / nie
    > dokończył, to za dzień/dwa generuje się o tym raport dla bankowych
    > ludków zajmujących się obdzwanianiem klientów).
    >

    zapewne jest to tak zorganizowane technicznie jak piszesz, tylko czy jest
    to zgodne z zasadami prywatności, poufności i intymności na stronie.
    Wiadomo, klient nie oglądał strony anonimowo, zalogował się loginem,
    hasłem...
    GIODO, UOKiK trąbią, że wszystko wolno, tylko klient musi być jasno i
    wyraźnie poinformowany.

    >> Czy jest to jakieś naruszenie przepisów ?
    >
    > Tylko jakich?

    Grupowiczów pytam.


  • 4. Data: 2016-01-22 10:05:00
    Temat: Re: Niedokończony wniosek na www banku
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 Jan 2016 17:39:34 +0100, Karol <k...@1...pl>
    wrote:
    > Klient banku wypełniał wniosek o pozyczke, o kartę, o debet... o
    > cokolwiek... ale nie dokończył go...
    > po 1-2 dniach dzwoni konsultant i pyta, dlaczego klient nie
    zakończył
    > wniosku.
    > Każdy administrator strony www, ma wgląd w logi serwera i zna ruchy
    > użytkowników na swoich własnych stronach, tylko czy takie
    wykorzystanie
    > tych nie powinno być przypadkiem wymienione w polityce prywatności
    serwisu
    > www ?
    > Czy jest to jakieś naruszenie przepisów ?

    Przecież rozpoczynając wniosek godzisz się na przekazanie tych
    danych, czy one są kompletne czy nie nie ma znaczenia.

    Te dane nie są w logach serwera www (w ogólnym znaczeniu). Serwisy
    wniosków w bankach to dość skomplikowane systemy rejestrujące
    zachowanie klienta na każdym etapie (kroku) wniosku. Rozpoczęcie
    składania wniosku tworzy sesję wnioskową, która jest przechowywana w
    bazach danych bez względu nsa jego status (dokończony czy nie).
    Wniosek nie musi być dokończony (kompletny) aby był procesowany przez
    bank, wystarczy aby zawierał dane umożliwiające kontakt.

    --
    Marek


  • 5. Data: 2016-01-22 10:08:10
    Temat: Re: Niedokończony wniosek na www banku
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 21 Jan 2016 18:11:01 +0100, Karol <k...@1...pl>
    wrote:
    > zapewne jest to tak zorganizowane technicznie jak piszesz, tylko
    czy jest
    > to zgodne z zasadami prywatności, poufności i intymności na stronie.
    > Wiadomo, klient nie oglądał strony anonimowo, zalogował się loginem,
    > hasłem...
    > GIODO, UOKiK trąbią, że wszystko wolno, tylko klient musi być jasno
    i
    > wyraźnie poinformowany.

    Domyślam się, że chodzi Ci o wykorzystanie danych pozyskiwanych mimo
    z wycofanego zamiaru ich udostępnienia bankowi przez klienta?

    --
    Marek


  • 6. Data: 2016-01-22 11:05:08
    Temat: Re: Niedokończony wniosek na www banku
    Od: "m7marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Karol" <k...@1...pl> napisał w wiadomości
    news:1lfi7wyi8q8b.1329jkzhts062$.dlg@40tude.net...

    > Wiadomo, klient nie oglądał strony anonimowo, zalogował się loginem,
    > hasłem...

    no właśnie, wczoraj miałem taki problem z mBankiem i AXAą, nie logowałem się
    i nie spod ich systemu bankowego,
    tylko ze strony
    https://form.axaubezpieczenia.pl/mbank/marketing/car
    calculation/BasePages/Default.aspx
    której to link jest na stronach mbanku (swoją droga dawniej było wiecej tam
    ubezpieczeli niż tylko AXA).

    Wypełniełem częsciowo wniosek by sprawdzić cenę ubezpiecznia samochodu, nie
    podaławałem tam ani nazwiska ani numeru telefonu, jedyne co z tych istotnych
    danych podałem PESEL bo niestety jest już na pierwszej stronie formularza
    wyliczającego składkę i bez tego nie można przejśc dalej.
    A dziś telefon z AXA, pani znała moje nazwisko, telefon i kto wie co
    jeszcze, a wiec mbank musiał te dane przesłać do AXY bez mojej autoryzacji
    (bez loginu, bez hasła, bez kodów jednorazowych)
    Trochę mnie to wkurzyło i nie wiem czy nie złozyć reklamację do mbanku..
    Przecież sam poprawny PESEL bez innych danych to każdy może sobie
    wygenerować i poźniej nieproszone telefony do nieświadomych niczego
    właścieli tych numerów PESEL.

    Nie jestem i nie byłem nigdy klientem AXY, jestem tylko klientem mBanku.



  • 7. Data: 2016-01-22 11:13:59
    Temat: Re: Niedokończony wniosek na www banku
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "m7marek" <m...@i...pl> writes:

    [...]
    > no właśnie, wczoraj miałem taki problem z mBankiem i AXAą, nie
    > logowałem się i nie spod ich systemu bankowego,
    > tylko ze strony
    > https://form.axaubezpieczenia.pl/mbank/marketing/car
    calculation/BasePages/Default.aspx
    > której to link jest na stronach mbanku (swoją droga dawniej było
    > wiecej tam ubezpieczeli niż tylko AXA).
    >
    [...]
    > jedyne co z tych istotnych danych podałem PESEL bo niestety jest już
    [...]
    >
    > Nie jestem i nie byłem nigdy klientem AXY, jestem tylko klientem mBanku.
    >
    >
    Takie coś miałem w systemie transakcyjnym:

    --8<---------------cut here---------------start------------->8---
    Data otrzymania wiadomości: 19.01.16. Ważna do: 02.02.16.
    Zgoda na reklamę spółek mBanku dotyczy także ubezpieczeń AXA

    Obecnie ubezpieczenia dostępne w mBanku są oferowane przez AXA Ubezpieczenia.

    Jest to wynikiem nawiązania strategicznej współpracy mBanku z AXA, włączeniem spółki
    BRE Ubezpieczenia do struktur AXA i zmianą jej nazwy na AXA Ubezpieczenia.

    Dla ułatwienia Ci dostępu do ubezpieczeń, Twoja zgoda na reklamę spółek mBanku
    (w tym d. BRE Ubezpieczenia), będzie obowiązywać także dla produktów AXA
    Ubezpieczenia.

    Dzięki temu zyskasz dostęp do ubezpieczeń dostępnych w mBanku oferowanych przez AXA
    Ubezpieczenia (d. BRE Ubezpieczenia), w tym możliwość korzystania z ofert specjalnych
    i otrzymywania informacji na ich temat.

    Aktualne zgody sprawdzisz w ustawieniach swojego konta (ikona kółka
    zębatego na panelu głównym). Tam też możesz wycofać swoją zgodę. Możesz
    to także zrobić na mLinii oraz w placówkach Banku.
    --8<---------------cut here---------------end--------------->8---

    Nie, nie wiem czy mBank może tak robić.
    KJ

    --
    http://stopstopnop.pl/stop_stopnop.pl_o_nas.html


  • 8. Data: 2016-01-22 11:21:33
    Temat: Re: Niedokończony wniosek na www banku
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-01-22 o 11:05, m7marek pisze:
    > Wypełniełem częsciowo wniosek by sprawdzić cenę ubezpiecznia samochodu,
    > nie podaławałem tam ani nazwiska ani numeru telefonu, jedyne co z tych
    > istotnych danych podałem PESEL bo niestety jest już na pierwszej stronie
    > formularza wyliczającego składkę i bez tego nie można przejśc dalej.

    Jak nie zamierzasz zatwierdzać formularza to podawaj zmyślony pesel ze
    zbliżoną datą urodzenia. Pewnie da się znaleźć w sieci "generator
    peseli" albo przynajmniej weryfikator sumy kontrolnej, ułatwiający
    ręczne wygenerowanie takiego numeru.

    Pozdrawiam


  • 9. Data: 2016-01-22 19:00:53
    Temat: Re: Niedokończony wniosek na www banku
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>


    "Miroo" 56a202ec$0$22837$6...@n...neostrada.pl

    > Jak nie zamierzasz zatwierdzać formularza to podawaj zmyślony pesel ze zbliżoną
    datą urodzenia. Pewnie da się znaleźć w sieci
    > "generator peseli" albo przynajmniej weryfikator sumy kontrolnej, ułatwiający
    ręczne wygenerowanie takiego numeru.

    Da się, ale IMO potrzebny jest kalkulator. ;)
    Wypełniłem kiedyś tak formularz oponiarski:

    Imię: Imię
    Nazwisko: Nazwisko
    Miasto: Miasto
    Kod pocztowy: 12-345

    itd... Odnaleźli mnie i poprosili o poprawienie...
    Zadzwonili do mnie!!!

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' http://danutac.eu '.O_'
    `-:`-'.'. '`\.'`.' ~'~'~'~'~'~'~'~'~ o.`.,
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/....


  • 10. Data: 2016-01-23 02:21:28
    Temat: Re: Niedokończony wniosek na www banku
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    Karol wrote:

    > Dnia Fri, 22 Jan 2016 01:47:40 +0900, Tomasz Chmielewski napisał(a):
    >
    >> Na 99% żaden administrator nikt nie zaglądał w tym celu w logi serwera -
    >> po prostu ten bank ma tak zaprojektowaną aplikację www (czyli: jeżeli
    >> klient wypełnił ileś procent aplikacji, ale jej nie wysłał / nie
    >> dokończył, to za dzień/dwa generuje się o tym raport dla bankowych
    >> ludków zajmujących się obdzwanianiem klientów).
    >>
    >
    > zapewne jest to tak zorganizowane technicznie jak piszesz, tylko czy jest
    > to zgodne z zasadami prywatności, poufności i intymności na stronie.
    > Wiadomo, klient nie oglądał strony anonimowo, zalogował się loginem,
    > hasłem...

    No to chyba nie ma problemu. Skoro był w bankowości elektronicznej i zaczął
    wniosek o nowy produkt to chyba jest logiczne, że bank dąży do zawarcia
    umowy na ten produkt. Kontakt do klienta (takiego co już przekazał swoje
    dane i ma podpisane umowy na inne produkty) to zdaje się nawet nie jest
    marketing (na przetwarzanie danych do celów marketingowych trzeba wyrazić
    zgodę), tylko po prostu sprzedaż kolejnego produktu.

    A jak pytasz o coś takiego jak "polityka prywatności serwisu WWW" (bez
    znaczenia czy takie coś w ogóle istnieje), to zapytam: czy zadałeś sobie w
    ogóle trud, żeby ten dokument przejrzeć, zanim o niego tutaj zapytałeś?

    Co innego jakby kontakt z banku był przed finalnym zatwierdzeniem formularza
    zgłoszeniowego przez osobę, która nie jest jeszcze klientem tego banku.
    Wówczas mógłbyś się udać do GIODO i zarzucić bankowi, że przetwarza dane
    osobowe mimo braku zgody i jednocześnie mimo braku jakiejkolwiek umowy z
    danym klientem. Tylko że prawdopodobnie większość tych formularzy, jeżeli ma
    więcej niż 1 krok, to będzie miała zgodę na przetwarzanie danych w celu
    zawarcia wniosku i/lub w celach marketingowych od razu na pierwszym kroku
    formularza.

    --
    Wysłane z pola.

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1