  • 11. Data: 2015-12-13 12:44:50
    Temat: Re: Nieskończoność a kwestia ePłatnika z ZUS...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" n4i7iq$8ff$...@n...news.atman.pl

    > Jedna i druga autoryzacja zadziałała poprawnie
    > - obie pozwalają uniknąć osobistej wizyty w ZUS

    Pozwala -- nie kwestionuję tego pozwolenia.

    Piszę, że w wypadku logowania profilem była domyślna_autoryzacja
    podpisem_kwalifikowanym i nie było żadnej informacji o błędzie.
    Zalogowałem się profilem i usiłowałem autoryzować wysyłkę profilem,
    co w efekcie dało bezkresne kręcenie kółeczkami bez podawania
    jakiejkolwiek informacji o błędzie.

    Ty -- zacząłeś od podpisu kwalifikowanego zatem znalazłeś się w innej
    sytuacji niż moja sytuacja. Logowałeś się profilem, lecz usiłowałeś
    autoryzować podpisem_kwalifikowanym czyli uznałeś potrzebę zmiany
    podpisu z profilu na podpis_kwalifikowany.

    Ja logowałem się profilem i (w zamyśle swym) usiłowałem autoryzować
    profilem -- nie przewidywałem potrzeby zmiany metody autoryzacji
    (w ustawieniach) z podpisu_kwalifikowanego na profil.

    Pojmujesz?

    Nie zdawałem sobie sprawy z istnienia schizofrenii ustawczej
    i nie zostałem w żaden sposób (poza brakiem spodziewanego
    skutku) poinformowany o potrzebie zmiany metody autoryzacji.

    > Mając zarejestrowaną działalność gosp.
    > pracujesz w kontekście ubezpieczonego (własnym)
    > albo płatnika (pracodawcy) - jeśli takowym jesteś,
    > lub złożysz w ZUS odpowiednie pełnomocnictwa od pracodawcy

    Jeszcze raz piszę -- nie ma profili firmowych.
    Wchodzę jako biuro_rachunkowe/osoba_fizyczna i mam przed sobą
    kilku (kilka DG) płatników (będących klientami biura rachunkowego)
    a każdy (każda taka DG) z nich ma po kilku ubezpieczonych pracowników.

    Każdy płatnik (poza samym biurem rachunkowym) złożył
    papierowe upoważnienie/pełnomocnictwo biuru_rachunkowemu.

    Ale to żaden profil firmowy.

    Nie ma czegoś takiego jak profil firmowy -- każdy taki profil
    dotyczy PESELu, czyli osoby fizycznej, z krwi i kości.

    "Eneuel Leszek Ciszewski" n458ba$42i$...@n...news.atman.pl

    > Musisz potwierdzić podpis

    > Podpisanie wniosku wymaga dodatkowej autoryzacji.
    --> Na adres e-mail, który został wysłany podczas
    > rejestracji profilu została właśnie wysłana
    > wiadomość zawierająca kod potwierdzenia.
    > Sprawdź wiadomość, a następnie wpisz ten
    > kod w pole poniżej.

    > Podaj kod z SMS-a nr 1 z dn. 2015-12-08:

    > ??

    --> http://leszekc.w.tkb.pl/Overmax/regerr.png

    Najpierw o m@ilu, następnie o błędzie.
    Błędem wg ZUS może być wszystko -- przykładowo brak choroby.
    Deklaracja RSA dotyczy choroby -- automagia powołuje do życia
    kolejny RSA i co w nim pisze/umieszcza/wstawia? Ano wstawia
    tam informację o chorobie z poprzedniego okresu. :) Czyli
    ponawia informację już wysłaną w poprzednim miesiącu.

    Choroba miała swe miejsce w październiku, więc w RSA październikowym
    jest o niej wzmianka. Automagia w grudniu buduje RSA listopadową
    (opisującą sytuację w listopadzie) i wstawia w niej informację
    o chorobie, która miała miejsce w październiku.

    Co więcej -- stronicowanie RCA. Strona 1 i 2 oraz... Kolejne 1 i 2... ;)
    Zamiast strony: 1, 2, 3, 4... Mamy 1 i 2 1 kartki, 1 i 2 kartki 2...

    > z Firefox-a

    Być może inne jest zachowanie PUE w wypadku FF a inne w wypadku Opery.

    > Ale ogólnie - NTG
    > - może... pl.soc.prawo.podatki ?

    Może na pl.soc.prawo.skladki? ;)

    -=-

    Kto chce -- niech uczy się na ,,moich'' błędach -- w wypadku korzystania
    z profilu_zaufanego (ePUAP) trzeba w ustawieniach PUE zmienić autoryzację
    z podpisu_kwalifikowanego na profil_zaufany_ePUAP.

    A kto chce lizać xupę ZUSowi (z jego dziećmi neostrady występującymi
    w roli informatyków pobierających rocznie 800 milionów pln) ten niech
    liże. :) Ale jeśli xupolizaniec wierzy w to, że ode mnie otrzyma forsę
    na płacenie (składkami czy podatkami, czy jakoś inaczej) ZUSowi za
    cud_informatyczny -- lepiej uczyni prosząc jakiegoś trupa na
    cmentarzu o wsparcie finansowe. :)

    Ja z trudem czytam (nie o starczy brak akomodacji tu chodzi) i z trudem
    piszę -- drżą mi obie ręce i drętwieje prawa ręka. Do tego drętwieje
    prawa noga, ale że nogami nie piszę... ;)

    -=-

    Q innej przestrodze -- nie warto liczyć na możliwość łatwego korygowania
    wysłanych deklaracji. :) Warto dobrze zastanowić się przed ,,wysłaniem''.
    Popełniłem błędy:

    wysłałem niepotrzebną RSA
    (nie wiem, jak ją usunąć)
    w wielokartkowej RCA mam błąd dotyczący jednego ubezpieczonego
    nie można sporządzić korekcji tylko tego ubezpieczonego; trzeba
    sporządzić cały komplet (DRA i RCA) i nie można liczyć na pomoc
    automagicznego ,,kreatora'', bo:
    albo ,,nie ma deklaracji w tym okresie'', więc nie ma co korygować,
    albo ,,już jest deklaracja w tym okresie'', więc nie można wysłać korekty...
    można ręcznie (bez kreatora) zbudować korekcyjną deklarację, ale aby ją wysłać,
    trzeba ją zweryfikować a do tego potrzebny jest pełny komplet (DRA i RCA -- chyba
    wszystkich ubezpieczonych danego płatnika)

    Można **chyba** zanieść do ZUSu papierową korektę.
    No i najważniejsze -- błąd w wysłanej deklaracji nie może skutkować żadną karą.
    (poza potrzebą złożenia korekty w jakimś czasie rzeczywistym)

    -=-

    Jest jeszcze coś ciekawego -- zdołałem wysłać deklarację BEZ PODANIA SMSu!!!
    Nie mam co do tego żadnej wątpliwości!!! Spróbowałem wysłać z małego netbooka,
    ale mały ekran nie zezwolił, więc następnego dnia wziąłem do ręki notebook
    (z którego teraz piszę) i spróbowałem wysłać deklarację -- niestety wysyłka
    z poprzedniego dnia zakończyła się sukcesem pomimo braku wpisania SMSa!

    I aby było jasne (bo mącicieli wśród dzieci_neostradowych zapewne nie
    zabraknie) nie mylę wysyłki z czymś innym.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2015-12-13 13:01:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" n4jlvb$n8j$...@n...news.atman.pl

> [...]
    > z poprzedniego dnia zakończyła się sukcesem pomimo braku wpisania SMSa!

    Netbook jest na ulicy Pogodnej zaś notebook na -- Krętej.
    Na małym ekranie netbooka (nie pamiętam rozdzielczości -- może 1024 na 600)
    widać niewiele a wysyłka raczej nie jest możliwa. Następnego dnia zalogowałem
    się notebookiem (1280 na 800) i deklarację ujrzałem jako wysłaną.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2015-12-14 12:17:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

> [...]

    > No i najważniejsze -- błąd w wysłanej deklaracji nie może skutkować żadną karą.
    > (poza potrzebą złożenia korekty w jakimś czasie rzeczywistym)

    ZUS ,,skorygował'' RSA -- stawiając (na oko) identyczną RSA z numerem 02.
    RCA po korekcie są dwie z numerem 02 -- korygują to, co jest dobre w RCA z numerem
    01.
    I rzecz jasna jest RCA z numerem 01.
    Nie ma RCA z numerem 02 korygującej błąd w RCA z numerem 01.
    (nie ma korekcji błędu, jest korekcja tego, w czym błędu nie ma)
    Jest też korekcja z numerem 02 DRA -- w DRA z numerem 01 nie ma błędu.

    To, że są korekcje (numery 02) bezbłędnych RCA i DRA -- jest moją sprawą,
    ale brak korekcji błędnej RCA -- to już raczej ;) wina ZUSu. Podobnie
    z kolejnym ponowieniem RSA -- nie wiem, po co RSA z numerem 02.

    Do niekumatych:

    -- 01 to deklaracja, 02 to korekta deklaracji, 03 to korekta korekty...
    -- RSA zawiera nieaktualne informacje (z października) o chorobie
    -- RCA zawiera dane wielu osób

    -=-

    Z jakiegoś (niepojętego dla mnie) powodu mam nadpłatę w wysokości 23 groszy.

    --
    .`'.-. ._. http://eneuel.w.duna.pl .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'