  • 1. Data: 2007-01-12 10:18:48
    Temat: Niezwrócona pożyczka.
    Od: t...@p...onet.pl

    Pod koniec 2004 roku pożyczyłem znajomemu 6.500 zł na co mam umowe ( druk z
    netu) pozyczka był oprocentowana 10 % w skali roku i po 7 % miesiacach miał
    nastapić zwrot , z racji ze człowiek został bezrobotnym nie podejmowałem
    żadnych kroków prawnych w celu odzyskania kasy , od około roku pracuje on w
    Angli na początku przypuszczam ze na czarno teraz już chyba legalnie ale
    zaledwie doczekałem się zwrotu 1000 zł i reszty nie widać .Dlatego też mam
    zamiar odzyskać tą kase na drodze sądowej i tu mam pytanie jak to załatwić i
    jakie są koszty takiej sprawy ?

  • 2. Data: 2007-01-12 10:33:41
    Temat: Re: Niezwrócona pożyczka.
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    t...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > żadnych kroków prawnych w celu odzyskania kasy , od około roku pracuje on w

    Podatek od pożyczki opłacony ?
    KJ

  • 3. Data: 2007-01-12 20:40:52
    Od: "mm" <e...@v...pl>

    > Podatek od pożyczki opłacony ?
    > KJ

    A co to ma do rzeczy ?

  • 4. Data: 2007-01-13 09:23:55
    Od: t...@p...onet.pl

    > Podatek od pożyczki opłacony ?
    > KJ

    Nie ,mogę zaplacić ewentłalnie z odsetkami ale narazie musze odzyskac
    pieniadze bo dlaczego mam placic jak nic nie zyskałem jeszcze a wrecz
    straciłem ?

  • 5. Data: 2007-01-13 10:11:19
    Od: "Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    > Nie ,mogę zaplacić ewentłalnie z odsetkami ale narazie musze odzyskac
    > pieniadze bo dlaczego mam placic jak nic nie zyskałem jeszcze a wrecz
    > straciłem ?

    Bo PCC to nie podatek dochodowy i placic go trzeba z racji samego faktu
    zawarcia umowy pożyczki (2%).

    --
    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak

  • 6. Data: 2007-01-14 13:05:28
    Od: t...@p...onet.pl

    > Użytkownik <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Bo PCC to nie podatek dochodowy i placic go trzeba z racji samego faktu
    > zawarcia umowy pożyczki (2%).

    czyli jak teraz załatwić ta sprawe ?
    nie mogę się domagac zwrotu na drodze sądowej jak nie oplace tego 2 % ?

  • 7. Data: 2007-01-14 13:07:43
    Od: t...@p...onet.pl

    w umowie pozyczki jest zapis że wszystkie koszty ponosi pożyczkobiorca
    czyli te 2 % też ?

  • 8. Data: 2007-01-14 17:46:06
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia 14 Jan 2007 14:07:43 +0100, t...@p...onet.pl napisał(a):

    > w umowie pozyczki jest zapis że wszystkie koszty ponosi pożyczkobiorca
    > czyli te 2 % też ?

    Wydaje mi się, że to sprawę rozwiązuje.

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 9. Data: 2007-01-15 01:18:12
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm> writes:

    > Wydaje mi się, że to sprawę rozwiązuje.

    Watpie, to nie wiaze wierzyciela (US) a tylko daje podstawe do
    obciazenia drugiej strony po fakcie (i moze ochroni przed jakimis
    karami, ale nie przed podatkiem z odsetkami).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2007-01-25 19:53:40
    Od: "Piotr \"Kazimierz\" Kuźmiak" <kazmirz@(usuń)astercity.net>

    > Watpie, to nie wiaze wierzyciela (US) a tylko daje podstawe do
    > obciazenia drugiej strony po fakcie (i moze ochroni przed jakimis
    > karami, ale nie przed podatkiem z odsetkami).

    Przed odpowiedzialności karno skarbowa tez nie chroni.

    --
    Piotr "Kazimierz" Kuźmiak