-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
From: "hidie" <h...@o...pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: No niech Wam będzie ... (długie)
Date: 5 Feb 2004 03:04:48 +0100
Organization: Onet.pl SA
Lines: 73
Message-ID: <5...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1075946688 7685 213.180.130.18 (5 Feb 2004 02:04:48
GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 5 Feb 2004 02:04:48 GMT
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 10.120.25.89, 62.233.147.234, 192.168.243.37
X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0; T312461)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:283106
[ ukryj nagłówki ]zastanawiacie się jak to możliwe, by "pierwszy wirtualny" wybrał taki profil
opłat i trwają dyskusje, jaki to bład i brak wliczonej utraty wartości marki, i
bezsensowne wnioski, ze Klienci "gotówkowi" są dochodowi, i ktoś się dziwi, że
nie jest pożądanym Klientme, mimo że płaci kartą, ma przysłowiowy "osad" i nie
używa bankomatów.
no więc było tak:
wzięli i wykorzystali swoja technologiczną przewagę: centralny i w miare
sprawny system oraz fakt, że mają dane z trzech lat
wyciągnęli klientów dochodowych
ustalili ich profil operacjidokonywanych w mBanku i wypracowali model oplat (za
przelewy) i ich wysokość (50gr za przelew) ktory daje maksymalne zyski bankowi
a jednocześnie sprawia, że mBank jest dalej najkorzystniejszy dla 80% tych
dochodowych klientów
na stratę marki wzięli 10% z tych 80% potencjalnie zostających w mBanku - i
nadal model okazał się maksymalizujący dochody
potem ustalili demograficzno-ekonomiczne dane grupy dochodowej i zrobili na
niej badania dotyczące tolerancji na opłaty - wyniki potwierdziły, że najmniej
tolerowane są ograniczenia w obrocie gotówkowym, a najbardziej - w przelewach
następnie zadzwonili do tych kilkudziesięciu (kilkuset) osób, ktore na eMAXACH
maja powyżej 1.5 miliona złotych (chociaż nie musieli dzwonić, bo i tak było
wiadomo, ze te 50 gr za przelew to takich Klientow nie rusza).
potem zbadali profil klientow pozyskiwanych z pustelnika, aby oszacować, czy
opłaca się walczyć o klientów niedochodowych, ktorzy jednak polecają bank
znajomym. okazało się, że klienci, którzy przyszli z polecenia nie są źródłem
dochodów - więc w planach uwzględniono fakt, że tych Klientów przyjdzie w tym
roku znacznie mniej - a mimo to opłacalność zmian jeszcze wzrosła.
Potem odrzucono wersję z opłata za prowadzenie rachunku, ze względu na
konieczność debetowania pustych rachunków oraz w celu uniknięcia zamykania kont.
wprawdzie po ruchu pekao sa mBank nie może już grać o lidera bankowości
internetowej, ale miejsce w pierwszej trójce jest nie do pogardzenia
następnie przeprowadzono korporacyjne konsultacje, w wyniku których ustalono,
że komunikat dla inwestorów "dbamy o rentowność projektu" jest istotniejszy niż
relacja z niedochodowymi klientami, zrezygnowano (w ostatniej chwili) z
zamknięcia kanałów dyskusyjnych na stronach mBanku, aby przyspieszyć proces
zmniejszania kosztów związanych z niedochodowymi, a mobilnymi klientami, i ...
... ruszyła przemyślana strategia komunikacyjna:
informacja do rady klientów gwarantująca przeciek do internetu
przeciek do wyborczej
potem notka prasowa i informacje na www (w tym porównanie ofert, w którym
klient dochodowy - w 80% jak pamiętacie, łatwo odnajdzie swój model jako
najtańszy w mBanku)
następnie nastąpił ciągły test wszystkich narzędzi komunikacji, które będą
wykorzystywane w cross sellingu, czyli stron transakcyjnych, e-maili,
komunikatów
i w tej fazie jesteśmy teraz
co dalej?
Jak Amra powiedział "czarne zero" w formule EBIDTA w tym roku
a dlaczego tak?
jakbym był wizjonerem to bym powiedział, że prawdopodobnie:
- po starcie e-pekao nie ma większego sensu stawiać na ilość klientów
- BRE musi pokazać przed Commerz sens swojej dwoistej inwestycji w detal
- koszty logistyczne okazały się prawie liniowo zależne od liczby klientów
(wbrew przewidywaniom?) i nie opłaca się mnozyć klientów
- zmienił się jakiś dyrektor (? marketingu ?) w detalicznym BRE i nikt się nie
poczuwa do starych reklam 'BRAK OPŁAT' (za którymi tak płacze devnull)
ale wprzecież wiem jak jest:
- plotki są prawdziwe w pewnym stopniu, tyle że fuzja zajdzie na szczeblu
commerz'a i BPH nie ma nic do tego
pozdr
heidi
PS
to moj pierwszy autorski wątek na tej grupie, jak wypadło?
PS2
czy to nie jest fajny kawałek banking-fiction?
:-P
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 05.02.04 06:42 Robert Wicik
- 05.02.04 09:51 Glenn
- 05.02.04 18:06 Stasio Podróżnik na L4
- 06.02.04 22:00 zbiggy
- 07.02.04 00:49 hidie
- 07.02.04 01:14 zbiggy
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...