eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiNo niech Wam będzie ... (długie)No niech Wam będzie ... (długie)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
    sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: "hidie" <h...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: No niech Wam będzie ... (długie)
    Date: 5 Feb 2004 03:04:48 +0100
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 73
    Message-ID: <5...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1075946688 7685 213.180.130.18 (5 Feb 2004 02:04:48
    GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 5 Feb 2004 02:04:48 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 10.120.25.89, 62.233.147.234, 192.168.243.37
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.0; T312461)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:283106
    [ ukryj nagłówki ]

    zastanawiacie się jak to możliwe, by "pierwszy wirtualny" wybrał taki profil
    opłat i trwają dyskusje, jaki to bład i brak wliczonej utraty wartości marki, i
    bezsensowne wnioski, ze Klienci "gotówkowi" są dochodowi, i ktoś się dziwi, że
    nie jest pożądanym Klientme, mimo że płaci kartą, ma przysłowiowy "osad" i nie
    używa bankomatów.
    no więc było tak:
    wzięli i wykorzystali swoja technologiczną przewagę: centralny i w miare
    sprawny system oraz fakt, że mają dane z trzech lat
    wyciągnęli klientów dochodowych
    ustalili ich profil operacjidokonywanych w mBanku i wypracowali model oplat (za
    przelewy) i ich wysokość (50gr za przelew) ktory daje maksymalne zyski bankowi
    a jednocześnie sprawia, że mBank jest dalej najkorzystniejszy dla 80% tych
    dochodowych klientów
    na stratę marki wzięli 10% z tych 80% potencjalnie zostających w mBanku - i
    nadal model okazał się maksymalizujący dochody
    potem ustalili demograficzno-ekonomiczne dane grupy dochodowej i zrobili na
    niej badania dotyczące tolerancji na opłaty - wyniki potwierdziły, że najmniej
    tolerowane są ograniczenia w obrocie gotówkowym, a najbardziej - w przelewach
    następnie zadzwonili do tych kilkudziesięciu (kilkuset) osób, ktore na eMAXACH
    maja powyżej 1.5 miliona złotych (chociaż nie musieli dzwonić, bo i tak było
    wiadomo, ze te 50 gr za przelew to takich Klientow nie rusza).
    potem zbadali profil klientow pozyskiwanych z pustelnika, aby oszacować, czy
    opłaca się walczyć o klientów niedochodowych, ktorzy jednak polecają bank
    znajomym. okazało się, że klienci, którzy przyszli z polecenia nie są źródłem
    dochodów - więc w planach uwzględniono fakt, że tych Klientów przyjdzie w tym
    roku znacznie mniej - a mimo to opłacalność zmian jeszcze wzrosła.
    Potem odrzucono wersję z opłata za prowadzenie rachunku, ze względu na
    konieczność debetowania pustych rachunków oraz w celu uniknięcia zamykania kont.
    wprawdzie po ruchu pekao sa mBank nie może już grać o lidera bankowości
    internetowej, ale miejsce w pierwszej trójce jest nie do pogardzenia
    następnie przeprowadzono korporacyjne konsultacje, w wyniku których ustalono,
    że komunikat dla inwestorów "dbamy o rentowność projektu" jest istotniejszy niż
    relacja z niedochodowymi klientami, zrezygnowano (w ostatniej chwili) z
    zamknięcia kanałów dyskusyjnych na stronach mBanku, aby przyspieszyć proces
    zmniejszania kosztów związanych z niedochodowymi, a mobilnymi klientami, i ...
    ... ruszyła przemyślana strategia komunikacyjna:
    informacja do rady klientów gwarantująca przeciek do internetu
    przeciek do wyborczej
    potem notka prasowa i informacje na www (w tym porównanie ofert, w którym
    klient dochodowy - w 80% jak pamiętacie, łatwo odnajdzie swój model jako
    najtańszy w mBanku)
    następnie nastąpił ciągły test wszystkich narzędzi komunikacji, które będą
    wykorzystywane w cross sellingu, czyli stron transakcyjnych, e-maili,
    komunikatów
    i w tej fazie jesteśmy teraz
    co dalej?
    Jak Amra powiedział "czarne zero" w formule EBIDTA w tym roku
    a dlaczego tak?
    jakbym był wizjonerem to bym powiedział, że prawdopodobnie:
    - po starcie e-pekao nie ma większego sensu stawiać na ilość klientów
    - BRE musi pokazać przed Commerz sens swojej dwoistej inwestycji w detal
    - koszty logistyczne okazały się prawie liniowo zależne od liczby klientów
    (wbrew przewidywaniom?) i nie opłaca się mnozyć klientów
    - zmienił się jakiś dyrektor (? marketingu ?) w detalicznym BRE i nikt się nie
    poczuwa do starych reklam 'BRAK OPŁAT' (za którymi tak płacze devnull)

    ale wprzecież wiem jak jest:
    - plotki są prawdziwe w pewnym stopniu, tyle że fuzja zajdzie na szczeblu
    commerz'a i BPH nie ma nic do tego
    pozdr
    heidi
    PS
    to moj pierwszy autorski wątek na tej grupie, jak wypadło?
    PS2
    czy to nie jest fajny kawałek banking-fiction?
    :-P





    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1