  • 1. Data: 2004-08-12 21:40:33
    Temat: Nordea: pytania
    Od: Marek <m...@w...interia.i-to.pl>

    Witam!

    Mam kilka pytań dotyczących Nordea Solo:
    - czy "to coś" działa bezproblemowo w Mozilli/pod Linuksem? (demo działa)
    - czy transakcje kartą są on-line'owe? (w dwie strony, tzn. kwota, która
    została zaksięgowana na rachunku od razu jest dostępna na karcie, a
    kwota transakcji kartą jest od razu blokowana na rachunku?)
    - jaka (bez)awaryjność?
    - w jakiej walucie rozliczane są karciane transakcje zagraniczne i czy
    znana jest prowizja w przypadku przewalutowania?

    Sprawdzałem kursy walut - są całkiem niezłe :-)

    Dzięki z góry za odpowiedzi - mam ochotę trochę potestować ten bank po
    zmianach w BGŻ.

    Marek

  • 2. Data: 2004-08-13 06:30:14
    Temat: Re: Nordea: pytania
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Marek" <m...@w...interia.i-to.pl> napisał w wiadomości
    > Mam kilka pytań dotyczących Nordea Solo:
    > - czy "to coś" działa bezproblemowo w Mozilli/pod Linuksem? (demo działa)

    Pod Firefoxem jest tylko jakiś problem z drukowaniem historii rachunku. Tzn.
    historia się drukuje jak należy, ale zamiast jakiegoś obrazka w prawym
    górnym rogu jest ciąg literek, który beznadziejnie wygląda :)

    > - czy transakcje kartą są on-line'owe? (w dwie strony, tzn. kwota, która
    > została zaksięgowana na rachunku od razu jest dostępna na karcie, a
    > kwota transakcji kartą jest od razu blokowana na rachunku?)

    Nie wiem, nie korzystam, ale sądzę, że tak.

    > - jaka (bez)awaryjność?

    Dość często są przerwy transakcyjne, ale to się dzieje w nocy. Jak nie masz
    potrzeby wówczas korzystać, to w zasadzie bezproblemowo. Jeśli nawet, to
    obsługa klienta załatwia wszystko w sposób należyty (tak było u mnie w 2
    sytuacjach na 2).

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 3. Data: 2004-08-13 08:57:09
    Od: "Roland" <r...@p...onet.pl>

    > Mam kilka pytań dotyczących Nordea Solo:

    A ja chciałbym jeszcze zapytać:
    -czy jest możliwość anulowania przelewu (tego zleconego na dzień bieżący) przed
    jego wysyłką do KIRu, podobnie czy można anulować zlecenie z datą przyszłą w
    dniu jego wykonania, przed zamknięciem wysyłki na pierwszą sesję?
    -czy przelew otrzymany drugą sesją można jeszcze "wypchnąć" z banku trzecią
    (tzn. czy jest jakiś odstęp pomiędzy księgowanie drugiej sesji a zamknięciem
    wysyłki na trzecią)?

    Pozdrawiam,

    Roland

  • 4. Data: 2004-08-13 10:22:04
    Od: Marek <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    Roland dnia 2004-08-13 10:57 napisał(a) co następuje:

    Mam odpowiedź na pytanie:
    > - w jakiej walucie rozliczane są karciane transakcje zagraniczne i
    czy > znana jest prowizja w przypadku przewalutowania?

    Wg zeznań pracownika banku, transakcje rozliczane są w Euro, a bank NIE
    POBIERA opłaty za przewalutowanie. Czy może to ktoś sprawdził?

> [...]
    > jego wysyłką do KIRu, podobnie czy można anulować zlecenie z datą przyszłą w
    > dniu jego wykonania, przed zamknięciem wysyłki na pierwszą sesję?

    Hmm... szukam na stronach demo i... w ogóle nie mogę znaleźć opcji
    edycji/skasowania oczekującego przelewu. Ciekawe...

    Wygląda na to, że odwołać można tylko zlecenie stałe (choćby
    jednorazowe) na dzień przed jego realizacją. Pojęcie "Przelewu z datą
    przyszłą" w Solo nie istnieje: należy zdefiniować zlecenie jednorazowe.
    A "Polecenie przelewu" polega na poleceniu bankowi wysłania pieniędzy
    tak szybko, jak to tylko możliwe ;-) i kosztuje 20gr więcej, niż
    zlecenie. Nie można go również odwołać (?).

    Czyli działa to podobnie jak w BGŻ, tylko w tym ostatnim był większy
    zamęt, gdyż w formatkach systemu transakcyjnego brak jest rozróżnienia
    przelewów przyszłych i bieżących, a "zachowują" się one zupełnie
    inaczej, co powoduje, że ciężko się w tym połapać. Poniżej długi opis -
    dla leniwych zaznaczam gwiazdką '*' miejsce, gdzie należy czytać dalej
    na temat ;-)

    Jeśli zlecałem jakiś przelew na dziś, to OD RAZU pojawiał się w Historii
    rachunku, nie można go było odwołać, nie pojawiał się też w zakładce
    "Zamknięte przelewy" (sic!). Jeśli zlecałem z datą przyszłą, można było
    zmienić cokolwiek tylko na dzień wcześniej - potem wędrował do wielkiej
    bankowej studni, z której wydobywał go Elixir i dopiero lądował w
    historii. A jeśli przelew zdefiniowany wcześniej z datą przyszłą
    poddałem edycji i wpisałem datę bieżącą, to nie został zrealizowany
    (choć widniał na liście oczekujących), a następnego dnia trafiał do
    przelewów zamkniętych z pustą listą operacji. Trochę to było wkurzające ;-)

    * Tutaj:

    > -czy przelew otrzymany drugą sesją można jeszcze "wypchnąć" z banku trzecią
    > (tzn. czy jest jakiś odstęp pomiędzy księgowanie drugiej sesji a zamknięciem
    > wysyłki na trzecią)?

    Jeśli wierzyć informacjom zamieszczonym na stronie Miernika
    http://www.miernik.ctnet.pl/money/bank_acc_param-pl.
    po.php - to chyba
    jedyny bank, który daje taką możliwość (księgowanie II sesji o 14:45,
    zamknięcie III o 15:00).

    --
    Marek
    "Nasi wrogowie są bardzo nowocześni i pomysłowi. I my także.

  • 5. Data: 2004-08-16 19:40:07
    Od: Miernik <m...@c...pl>

    Co do Linuxa to dziala, nawet pod tekstowym ELinksem.

    Roland <r...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > jego wysyłką do KIRu, podobnie czy można anulować zlecenie z datą przyszłą w
    > dniu jego wykonania, przed zamknięciem wysyłki na pierwszą sesję?

    Nie, przynajmniej ja nie znalazlem.

    > -czy przelew otrzymany drugą sesją można jeszcze "wypchnąć" z banku trzecią
    > (tzn. czy jest jakiś odstęp pomiędzy księgowanie drugiej sesji a zamknięciem
    > wysyłki na trzecią)?

    Teoretycznie tak (15 minut odstepu).

    http://www.miernik.ctnet.pl/money/bank_acc_param-pl.
    po.php

    Praktycznie nie probowalem.

    --
    Miernik ________________________ xmpp:m...@a...info
    ___________________/__ tel: +48888299997 __/ mailto:m...@c...pl

  • 6. Data: 2004-08-16 19:53:24
    Od: Marek <m...@w...interia.i-to.pl>

    Miernik napisał(a):

    > Co do Linuxa to dziala, nawet pod tekstowym ELinksem.

    Świetnie.

    > Nie, przynajmniej ja nie znalazlem.

    Dowiedziałem się u źródła: przelew można anulować do godziny 22 dnia
    poprzedzającego - potem wpada w tryby wielkiej machiny i już nic go z
    niej nie wyciągnie ;-)

    Poza tym: transakcje karciane rozliczane są on-line (przy czym może
    zdarzyć się, że jest konieczna druga próba podczas wypłacania z
    bankomatu - w pierwszej nie zawsze się udaje). Blokada zakładana jest od
    razu na koncie.

    I jedno ciekawe zdanie z maila od Nordei:
    "Nie pobieramy prowizji za przewalutowanie dot. wypłaty kartą Visa
    /jedyną prowizją może być kwota 10zł - za wypłatę za granicą z obcego
    bankomatu - czyli nie grupy Nordea/"
    To odpowiedź na pytanie, jaką prowizję nalicza Nordea przy pierwszym
    przewalutowaniu w łańcuszku waluta lokalna->Euro->złotówki. Wierzyć im?
    Skoro nie ma tego w TOiP, to skąd miałaby wiedzieć o tym osoba pracująca
    w obsłudze klienta ;-)

    Marek