  • 1. Data: 2010-06-17 09:15:33
    Temat: Norwegia - karty, przeliczniki i takie tam obserwacje
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Może na początek przeliczniki, bo to często interesuje najbardziej.
    Raczej nic się w tej materii nie zmieniło i Polbank dalej posiada żółtą
    koszulkę lidera:

    DBnet: 1 pln = 0,5377
    Lukas: 1 pln = 0,5406
    Polbanku: 1 pln = 0,5196

    Z obserwacji kartowych:

    1) Nie wszędzie jest akceptowany MC. W sieciach sklepów (ale takich
    raczej nie dużych) tylko VISA i w niektórych kawiarniach/pubach także
    tylko VISA.

    2) Wszędzie czytnik jest wystawiony frontem do klienta i sprzedawca, ma
    ewentualnie kontakt z kartą klienta, jeżeli sobie nie radzimy albo coś
    nie chce pójść.

    3) Nie widziałem czytników/znaczków PayPass.

    4) W ichnim PKS bilety kupuję się tylko u kierowcy i transakcja na 120
    NOK (około 60 pln) poszła z Polbank-era bez niczego i bardzo szybko, tak
    jakby offline.

    Z obserwacji niekartowych to jedzenie nie do przejścia, że o piwie już
    nie wspomnę ;)

    --
    xbartx

  • 2. Data: 2010-06-17 10:57:34
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 17 Cze, 11:15, xbartx <b...@h...net> wrote:
> [...]
    >
    > 1) Nie wszędzie jest akceptowany MC. W sieciach sklepów (ale takich
    > raczej nie dużych) tylko VISA i w niektórych kawiarniach/pubach także

    A w niektorych sklepach tylko karty wydane przez norweskie banki
    (debetowka wydana przez nordee w polsce pasuje do tej definicji)

> [...]
    >
    > 4) W ichnim PKS bilety kupuję się tylko u kierowcy i transakcja na 120
    > NOK (około 60 pln) poszła z Polbank-era bez niczego i bardzo szybko, tak

    Na Citi tego nie zauwazylem

    > Z obserwacji niekartowych to jedzenie nie do przejścia, że o piwie już
    > nie wspomnę ;)

    O, piwo bywa znosne - zywiec, tyskie etc :) Ale tylko w okolicach,
    gdzie jest wieksze skupisko Polakow - w Oslo nie bylo z tym
    problemow :)
    A co do jedzenia - generalnie parowka na wszelkie mozliwe sposoby -
    mielony z parowki, w Polsce nie widzialem w restauracji dania
    ziemniaki + parowka. A fastfoody w lokalnych (wokol Oslo) promach - na
    8 'cieplych' dan 6 to parowka.
    Ale za to polecam ser - niestety nie pameitam nazwy ale w Polsce
    takiego nie kupisz :)

  • 3. Data: 2010-06-17 11:01:20
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 17 Jun 2010 03:57:34 -0700, badzio napisał(a):

    > A w niektorych sklepach tylko karty wydane przez norweskie banki
    > (debetowka wydana przez nordee w polsce pasuje do tej definicji)

    A to fakt, potwierdzam, bo w jednej kawiarni tak też mi Pan powiedział -
    tylko karty Norweskie.

    --
    xbartx

  • 4. Data: 2010-06-17 14:13:28
    Od: badzio <b...@g...com>

    On 17 Cze, 13:01, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > A to fakt, potwierdzam, bo w jednej kawiarni tak też mi Pan powiedział -
    > tylko karty Norweskie.

    Jeszcze mi sie przypomnialo - kolega natrafil na bankomat, ktory tez
    akceptowal tylko norweskie karty

  • 5. Data: 2010-06-17 16:27:04
    Od: "scholastyk" <s...@c...onet.pl>

    > Ale za to polecam ser - niestety nie pameitam nazwy ale w Polsce
    > takiego nie kupisz :)

    Brunost - ser kozi, typowe norweskie śniadanie to chleb z tym serem i dżemem.
    Pycha :) Do kupienia w każdym spożywczaku, podobnie jak niesłodkie słodycze
    lakrisowe.

    Pozdrawiam
    scholastyk

  • 6. Data: 2010-06-18 09:59:10
    Od: "Pablo" <p...@n...pl>

    "xbartx" news:hvcp3l$ile$1@inews.gazeta.pl

    > Z obserwacji kartowych:
    > 1) Nie wszędzie jest akceptowany MC. W sieciach sklepów (ale takich
    > raczej nie dużych) tylko VISA i w niektórych kawiarniach/pubach także
    > tylko VISA.

    A VE przechodzi (jest akceptowana) czy musi był wypukła karta?

    > 4) W ichnim PKS bilety kupuję się tylko u kierowcy i transakcja na 120
    > NOK (około 60 pln) poszła z Polbank-era bez niczego i bardzo szybko, tak
    > jakby offline.

    terminal u kierowcy? wow, to nawet w UK tego nie widziałem he he :)
    Ciekawy kiedy u nas doczekamy się takiej rewolucji, że za przejazd pksem
    będzie można zapłacić kartą :)

  • 7. Data: 2010-06-18 10:46:38
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 18 Jun 2010 11:59:10 +0200, Pablo napisał(a):

    > A VE przechodzi (jest akceptowana) czy musi był wypukła karta?

    VE to przecież VISA, więc jasne że przechodzi.

    --
    xbartx

  • 8. Data: 2010-06-18 11:06:21
    Od: "Pablo" <p...@n...pl>

    "xbartx" news:hvfiqe$mpc$1@inews.gazeta.pl

    > VE przechodzi (jest akceptowana) czy musi był wypukła karta?

    > VE to przecież VISA, więc jasne że przechodzi.

    nie do końca. W kilku krajach zachodnich nie raz i nie dwa spotkałem się z
    tym, że Visa tylko wypukła - mieli żelazko i o płatności VE nie było mowy.

  • 9. Data: 2010-06-21 11:10:42
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 17.06.10 11:15, xbartx pisze:

    > Może na początek przeliczniki, bo to często interesuje najbardziej.
    > Raczej nic się w tej materii nie zmieniło i Polbank dalej posiada żółtą
> [...]

    No to chyba Polbank najgorszy, skoro za 1 PLN jest tylko 0,52 NOK :P

    --
    Pete