  • 51. Data: 2005-09-22 12:43:58
    Temat: Re: Nowa użyteczność dla kart kredytowych
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Kamil Jońca wrote:

    > Jescze raz. To jest usługa _sprzedawcy_, nie karty. Jeżeli sklep daje
    > taką usłgę, to karta nie ma znaczenia. Nie kieruj się tylko tym co
    > zrobił Cardpoint, który jest dość specyficznym przypadkiem.

    Jeszcze raz - sklep "daje taką usługę" o ile "daje taką usługę" jego CA. A
    CA "daje taką usługę" dla kart debetowych. Stąd o ile jest inaczej i takaż
    usługa jest dostepna dla KK to poproszę o przykłady. To co napisałeś o
    cashbacku z KK BZWBK w Szwecji i UK wynikało IMHO z tego, że karta nie
    została rozpoznana jako KK, a nie dlatego że "karta nie ma znaczenia".

    > [...]
    >>
    > Przykład takiego sklepu ?

    No choćby "sklep" p.t. linie lotnicze - inna prowizja dla debetówek inna dla
    kredytówek - oczywiście w ramach danego kraju - stąd wielokrotnie
    pojawiające sie na grupie posty typu " a ja płaciłem debetową Inteligo a oni
    mi rabatu na debetówkę nie dali" :-)

    przyszłość/ Woody Allen

  • 52. Data: 2005-09-22 12:44:33
    Od: "Dave" <d...@o...pl>

    > Prawdopodobnie po numerze. Gdyby nie było rozróżnienia, to zrobiłbyś
    > cashback z kredytówki BZWBK w punktach Cardpointu.

    Moze Cardpoint zna wszystkie numery kart BZ ale juz inne centra autoryzacji,
    np. za granica juz wcale nie musza tego wiedziec.

    D.

  • 53. Data: 2005-09-22 12:54:26
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    Dave wrote:
    > Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał w wiadomości
    >
    > masz tu kilka przykladow:
    > http://www.forbes.com/special/cash-back-credit-cards
    .html

    Ok - miałeś rację.

    przyszłość/ Woody Allen

  • 54. Data: 2005-09-22 13:01:30
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Glenn wrote:
    [...]

> [...]
    > kredytówek - oczywiście w ramach danego kraju - stąd wielokrotnie
    > pojawiające sie na grupie posty typu " a ja płaciłem debetową Inteligo a oni

    Oczzywiście wiesz że "debetówki" w tym przypadku to *tylko* lokalne
    wynalazki w GB (nia pamiętam nazwy Smart ? Start? ) a wszystkie Visy i
    MC wpadały do kategorii credit ?
    WIęc raczej ciężko się nadają na przykład?

    KJ

    --
    Rowery treningowe, siłownie, sprzęt sportowy
    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 55. Data: 2005-09-22 22:26:40
    Od: zbihniew <z...@N...yahoo.no>

    > Ja Ci uzasadnię: propozycje te są po prostu wygodne i fajnie byłoby móc
    > sobie piwko kredytówką otworzyć ;-)

    przecież można