  • 1. Data: 2011-02-24 21:50:47
    Temat: Nowe zasady zaokrąglania podatku - projekt ustawy.
    Od: "Blue" <h...@p...onet.pl>

    Na stronie Min Fin można znależć projekt ustawy dotyczący m.in. nowego
    sposobu zaokrąglania podatku np. od odsetek kapitałowych.

    http://mf.gov.pl/dokument.php?const=6&dzial=634&id=2
    39786&typ=news

    Najistotniejsze jest chyba to: (str.41 na dole):

    "4. W związku z propozycjami zmian w zakresie zasad zaokrąglania w podatku
    dochodowym
    os osób fizycznych podstawy opodatkowania i podatku dla niektórych
    przychodów

    z kapitałów pieniężnych proponuje się wprowadzenie przepisu przejściowego,
    zgodnie

    z którym dochody (przychody) z tytułu odsetek określonych w art. 30 a ust. 1
    pkt 1 -3

    ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, otrzymane na podstawie umów

    zawartych przed dniem wejścia w życie proponowanej zmiany podlegają
    opodatkowaniu

    na podstawie przepisów dotychczasowych."

    I tyle.

    B.

  • 2. Data: 2011-02-24 22:53:18
    Od: Stephen Wyszy <f...@g...com>

    On 24 Lut, 22:50, "Blue" <h...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > dochodowym
    > os os b fizycznych podstawy opodatkowania i podatku dla niekt rych
    > przychod w
    >
    > z kapita w pieni nych proponuje si wprowadzenie przepisu przej ciowego,
    > zgodnie
    >
    > z kt rym dochody (przychody) z tytu u odsetek okre lonych w art. 30 a ust. 1
    > pkt 1 -3
    >
    > ustawy o podatku dochodowym od os b fizycznych, otrzymane na podstawie um w
    >
    > zawartych przed dniem wej cia w ycie proponowanej zmiany podlegaj
    > opodatkowaniu
    >
    > na podstawie przepis w dotychczasowych."

    Pytanie czy nie chodzi o normalne lokaty (nie jednodniowe)?

  • 3. Data: 2011-02-25 00:54:07
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 24 Feb 2011 14:53:18 -0800 (PST), Stephen Wyszy napisał(a):

    > Pytanie czy nie chodzi o normalne lokaty (nie jednodniowe)?

    IMO tak - umowę zawierasz raz.

    To teraz czekamy na wysyp dwuletnich lokat z kapitalizacją dzienną...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 4. Data: 2011-02-25 03:40:01
    Od: "ikarek" <l...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    Użytkownik "BorysPogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości grup
    et...

    > To teraz czekamy na wysyp dwuletnich lokat z kapitalizacją dzienną...

    No ale przeciez lokaty w open czy idea bankiu, to są
    jednorazowe umowy zawierane na 3/6/12/24 miesiące,
    tyle że z codzienna kapitalizacja - a nie umowy odnawiane
    codziennie - czy sie myle?

  • 5. Data: 2011-02-25 08:06:05
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Thu, 24 Feb 2011 22:50:47 +0100, "Blue" <h...@p...onet.pl> wrote:

    >/.../ otrzymane na podstawie umów
    >zawartych przed dniem wejścia w życie proponowanej zmiany podlegają
    >opodatkowaniu na podstawie przepisów dotychczasowych."

    Takie brzmienie przepisu pozostawiałoby bez zmian naliczanie podatków
    wszystkim, którzy zawrą umowy np. rachunku bankowego do wejścia jej w
    życie. Czyli wszyscy trzymający teraz kasę na kontach
    oszczędnościowych mieliby "po staremu".
    Jak dla mnie OK, ale podejrzewam, że autor(zy) zmiany po prostu są
    partaczami i nie potrafią zredagować przepisu tak, aby odzwierciedlał
    wolę objawioną prawie najlepszego ministra finansów.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 6. Data: 2011-02-25 08:30:46
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

> [...]
    > Na stronie Min Fin mo na znale projekt ustawy dotycz cy m.in. nowego
    > sposobu zaokr glania podatku np. od odsetek kapita owych.

    "Projektowana ustawa może mieć wpływ na konkurencyjność sektora
    finansowego (m.in. banki,
    oraz SKOK-i) z uwagi na konieczność modyfikacji oferowanych produktów
    finansowych.
    Przywrócone zostaną zasady równej konkurencji między bankami na rynku
    depozytów
    bazujące na wysokości oferowanego oprocentowania lokat a nie na
    kreowaniu rozwiązań
    nadużywających przepisy prawa podatkowego."

    coś mi się wydaj, że te same banki które mają najwyższe oprocentowanie
    mają stosują też jednodniówki...?

    "dochody (przychody) z tytulu odsetek okreslonych w art. 30 a ust. 1
    pkt 1 -3 "
    pkt 1- 3 czyli:
    1) z odsetek od pożyczek, z wyjątkiem gdy udzielanie pożyczek jest
    przedmiotem
    działalności gospodarczej;
    2) z odsetek i dyskonta od papierów wartościowych;
    3) z odsetek lub innych przychodów od środków pieniężnych
    zgromadzonych
    na rachunku podatnika lub w innych formach oszczędzania,
    przechowywania
    lub inwestowania, prowadzonych przez podmiot uprawniony na podstawie
    odrębnych przepisów, z wyjątkiem środków pieniężnych związanych z
    wykonywaną działalnością gospodarczą;

    natomiast pozostałe punkty to:
    4) z dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób
    prawnych;
    5) od dochodu z tytułu udziału w funduszach kapitałowych;
    6) od kwot wypłacanych po śmierci członka otwartego funduszu
    emerytalnego
    wskazanej przez niego osobie lub spadkobiercy, w rozumieniu przepisów
    organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, z wyjątkiem
    wypłat,
    o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 59;
    7) od dochodu członka pracowniczego funduszu emerytalnego z tytułu
    przeniesienia
    akcji złożonych na rachunku ilościowym do aktywów tego funduszu;
    8) z tytułu zbycia prawa poboru akcji nowej emisji przez pracowniczy
    fundusz
    emerytalny w imieniu członka funduszu;
    9) od kwot jednorazowo wypłacanych przez otwarty fundusz emerytalny
    członkowi funduszu, któremu rachunek funduszu otwarto w związku ze
    śmiercią jego współmałżonka;
    10) od dochodu oszczędzającego na indywidualnym koncie emerytalnym z
    tytułu
    zwrotu albo częściowego zwrotu, w rozumieniu przepisów o
    indywidualnych
    kontach emerytalnych, środków zgromadzonych na tym koncie;
    11) od dochodu uczestnika pracowniczego programu emerytalnego z tytułu
    zwrotu środków zgromadzonych w ramach programu, w rozumieniu przepisów
    o pracowniczych programach emerytalnych;
    12) od kwot wypłaty gwarantowanej po śmierci uprawnionego do
    dożywotniej
    emerytury kapitałowej w rozumieniu ustawy o emeryturach kapitałowych.

  • 7. Data: 2011-02-25 10:08:37
    Od: orcio <o...@o...pl>

> [...]
    > partaczami i nie potrafią zredagować przepisu tak, aby odzwierciedlał
    > wolę objawioną prawie najlepszego ministra finansów.

    Puścili to w obieg żebyśmy podyskutowali i wytknęli błędy, a potem sobie
    poprawią i robota odwalona bez zbytniego zaangażowania...

    orcio

  • 8. Data: 2011-02-25 10:19:08
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 25 Feb 2011 11:08:37 +0100, orcio <o...@o...pl> wrote:

    >Puścili to w obieg żebyśmy podyskutowali i wytknęli błędy, a potem sobie
    >poprawią i robota odwalona bez zbytniego zaangażowania...

    Szkoda, że nie robią tak z każdym przepisem...

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski