  • 1. Data: 2008-12-04 15:32:38
    Temat: ODPOWIEDŹ: Alior - umowa - kurier (skan zamiast podpisu????)
    Od: "Curious" <c...@m...pl>

    > No - podpisałem umowę z Aliorem z pomocą kuriera.
    > Tak się właśnie w nią wpatruję, a dokładniej w "Podpis za Bank" i co
    > widzę:
    >
    > SKAN PODPISU
    >
    > Rozumiem, umieszczanie skanów podpisów na wysyłanych przez banki oferty,
    > ale
    > na właściwej umowie???
    >
    > Coś takiego ma moc prawną?

    Zastanawia mnie ta słaba reakcja na grupie.
    Nie macie problemu z powierzaniem pieniędzy bankowi, z którym podpisana
    umowa może być nieważna??????

  • 2. Data: 2008-12-04 15:51:29
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Curious" <c...@m...pl> napisał w wiadomości

    > Zastanawia mnie ta słaba reakcja na grupie.
    > Nie macie problemu z powierzaniem pieniędzy bankowi, z którym podpisana
    > umowa może być nieważna??????

    Zostało powiedziane, że teoretycznie taka umowa nie jest ważna. Niemniej
    jednak jakie widzisz praktyczne zagrożenia wynikające z takiego stanu
    rzeczy? Masz na myśli nagłe "zniknięcie" rachunku a potem trudności
    dowodowe, że umowaw ogóle istniała? Coś takiego chyba nawet w wykonaniu
    Aliora i nawet biorąc pod uwagę, że właścicielami są Włosi, nie wchodzi w
    rachubę, takie coś nie ma precedensu w Europie.

    Mam wrażenie, że przełożenie tej wady na praktykę jest żadne (w tym
    znaczeniu, że potencjalnie bank ma lepsze sposoby aby klienta okraść jeżli
    jest to jego z góry założonym celem lub choćby tylko pozostawioną dla siebie
    furtką, na wypadek jakiejś wpadki), choć bezsprzecznie jest naganne, że bank
    nie dba o takie kwestie - nie wzbudza to bowiem zaufania. To już nawet mBank
    robi te kombinacje z odsyłaniem umowy w te i wewte.

    Podsumowując, jakiej reakcji na grupie byś się spodziewał?

    marekz

  • 3. Data: 2008-12-04 15:54:26
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]

    rzeczy? Masz na myśli nagłe "zniknięcie" rachunku a potem trudności dowodowe
    z wykazaniem, że umowa w ogóle istniała? Coś takiego chyba nawet w wykonaniu
    Aliora i nawet biorąc pod uwagę, że właścicielami są Włosi, nie wchodzi w
    rachubę. Taki manewr nie ma precedensu w Europie, a do tego osoby tworzące
    bank tonie są słupy, tylko osoby w pewien sposób funkcjonujące już na rynku.

    Mam wrażenie, że przełożenie tej wady na praktykę jest żadne (w tym
    znaczeniu, że potencjalnie bank ma lepsze sposoby aby klienta okraść jeżeli

  • 4. Data: 2008-12-04 18:42:21
    Od: "Curious" <c...@m...pl>

    > Podsumowując, jakiej reakcji na grupie byś się spodziewał?

    Cóż - grupowicze potrawią strawić dużo więcej czasu i emocji na mniej ważne
    detale (w tym ja), a fakt, że ma się pieniądze w banku, z którym nie wiąże
    człowieka ważna umowa nie wzbudza emocji. Dziwi mnie to i dziwić nie
    przestanie.

  • 5. Data: 2008-12-04 18:52:48
    Od: BK <b...@g...com>

    Umowa jest wazna, do zawarcia umowy dochodzi po otrzymaniu
    potwierdzenia w formie elektronicznej - sms - art. 7 Prawa bankowego
    Panowie :)

  • 6. Data: 2008-12-04 19:21:48
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 04 Dec 2008 16:54:26 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Zostało powiedziane, że teoretycznie taka umowa nie jest ważna. Niemniej
    > jednak jakie widzisz praktyczne zagrożenia wynikające z takiego stanu
    > rzeczy?

    Taka umowa jest ważna, natomiast wszystko czego brak to właśnie pewności
    dowodowej.
    Ale -- nie przesadzajmy -- nawet Alior się z czegoś takiego nie wykręci
    (jakby co, skądinąd ich nie podejrzewam).

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 7. Data: 2008-12-04 19:28:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Thu, 4 Dec 2008 16:32:38 +0100, "Curious" <c...@m...pl> wrote:

    >Zastanawia mnie ta słaba reakcja na grupie.
    >Nie macie problemu z powierzaniem pieniędzy bankowi, z którym podpisana
    >umowa może być nieważna??????

    Nie, bo to najwyżej bank będzie miał problem.
    --
    _______/ /_ GG: 3524356