  • 51. Data: 2006-08-12 09:45:44
    Temat: Re: [OT] Bankonet
    Od: Jacek <j...@U...pl>

    Dnia Fri, 11 Aug 2006 19:12:40 +0200, Maciej Bojko napisał(a):

    > Prawda. A mimo to nie każdemu podaję jej numer.

    Nawet dziś miałem śmieszną i przerażającą zarazem okazję przekonać się o
    "bezpieczeństwie" kart kredytowych.
    Potrzebowałem dokonać zakupu przez Internet i płatność wykonywałem kartą,
    ale okazało się, że karta jest przeterminowana, ważna do lipca, transakcję
    odrzuciło. Zatem spróbowałem jeszcze raz i podałem datę ważności o rok do
    przodu - przeszło. Prawdopodobnie bank wystawił mi już nową kartę, muszę ją
    odebrać, ale czy nie sądzi Pan, że to nieco niepoważne?

    > O ile sięgam pamięcią, to z kilkudziesięciu sklepów internetowych,
    > w których płaciłem kartą, bodaj tylko Amazonowi podałem jej numer.

    A jak płaci się kartą nie podając jej numeru? Pytam serio bo nie wiem.

    > A ilu internautów w ogóle wiedziałoby, jak to sprawdzić? Jeden
    > procent?

    Jest to opisane na stronie Bankonetu:

    http://www.bankonet.pl/index.php?ids=507

    > Żeby było jasne: nie chcę sugerować, i raczej nie sądzę, żeby Bankonet
    > służył do okradania klientów. Ale program o takiej funkcjonalności
    > MÓGŁBY do tego służyć. A w obchodzeniu się z finansami pewien poziom
    > zdrowej paranoi jest wskazany.

    Ma Pan całkowitą rację, dlatego nie dziwi mnie opór, który tu panuje i
    staram się sprawę rozjaśnić :-)

    pozdrawiam
    Jacek
    Sokaris

  • 52. Data: 2006-08-12 10:52:21
    Od: mm <m...@m...com>

    Nie warto za cenę zdradzania hasła do rachunku. Przeglądarkę używają miliony ludzi
    na świecie i do niej mam dużo większe zaufanie niż do tego programu małej firmy.

  • 53. Data: 2006-08-12 11:19:57
    Od: m...@g...com

    Jacek wrote:
    [...]
    > Aby móc
    > uruchomić pełną funkcjonalność musimy zakładać te konta w różnych wersjach
    > i analizować różnice, to wszystko trwa. Opieramy się przy tym na
    > zgłoszeniach użytkowników. Po zgłoszeniu od kilku osób konieczności
    > obsługi tej czy innej konfiguracji robimy to.

    Wygląda na to, że powinniście najpierw udostępnić wersję beta - darmową, a
    potem, jak już zgłoszeń użytkowników nie będzie - udostępnić wersję płatną.

    To co czytam, zupełnie nie pasuje do wersji płatnej :)

    p. m.

  • 54. Data: 2006-08-12 11:32:51
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 12 Aug 2006 12:52:21 +0200, w
    <44dda5b9$0$10207$88260bb3@free.teranews.com>, mm <m...@m...com> napisał(-a):

    > Nie warto za cenę zdradzania hasła do rachunku. Przeglądarkę używają miliony ludzi
    > na świecie i do niej mam dużo większe zaufanie niż do tego programu małej firmy.

    Oj naprawdę przestań już truć dupę swoimi obsesjami...

  • 55. Data: 2006-08-12 11:54:12
    Od: "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl>

    Użytkownik "Jacek" <j...@U...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba Pan nieco przesadza. To że w programie zdarzają się błędy jest
    > normalną sytuacją na którą reaguje się poprawkami. _Nie da się_ napisać
    > programu doskonałego od samego początku. Czy nie spotkał się Pan z
    > poprawkami softwaru u innych firm?

    > Tak, sprawdziliśmy, zgłoszenie przekazane do poprawki.

    > Tego jeszcze nie sprawdziliśmy, trwa weryfikacja.

    > Program jest przewidziany do obsługi zwykłych rachunków bankowych, nie KK.

    > Nie wstydzimy się, zwłaszcza, że pierwszy i jak dotąd jedyny program który
> [...]

    Może miałem pecha, ale: Mam rachunki w 4 bankach, sprawdziłem pierwsze trzy
    i nic nie działa. Jakbym kupił przed sprawdzeniem to bym sobie pluł w brode.
    Może warto zatrudnić jakichś testerów, albo wypuścić bete, bo sprzedaż jest
    przedwczesna z mojego punktu widzenia
    Arek

  • 56. Data: 2006-08-12 12:13:04
    Od: Jacek <j...@U...pl>

    Dnia Sat, 12 Aug 2006 13:19:57 +0200, m...@g...com napisał(a):

> [...]
    > potem, jak już zgłoszeń użytkowników nie będzie - udostępnić wersję płatną.
    >
    > To co czytam, zupełnie nie pasuje do wersji płatnej :)

    Wersja bezpłatna wyszła rok temu pod nazwą Sokaris Wyciągi. Na początku
    posiadała 3 banki, przez rok rozwijaliśmy bezpłatną wersje dodając nowe
    banki i udoskonalając pracę aplikacji. Teraz przyszedł czas na Bankonet, a
    że nie jesteśmy instytucją charytatywną to w końcu musiała pojawić się i
    płatność. Proszę jednak zauważyć, że jest ona bardzo niska za stosunkowo
    spore możliwości, które ponadto wymagają stałych inwestycji.

    pozdrawiam
    Jacek
    Sokaris

  • 57. Data: 2006-08-12 14:04:01
    Od: "Cyprian Sawicki" <c...@g...pl>

    Muszę "odszczekać" nie-działanie Bankonetu w wersji LUKAS + token. Działa, pod
    warunkiem nie wpisania domyślnie hasła a podania go dopiero przy samym
    pobieraniu salda. Funkcjonalność - to muszę przyznać mimo wcześniejszej
    krytyki - zdecydowanie przewyższa to co daje mi Lukas.

    Pozostaje więc de facto Multibank ze źle oznaczanymi walutami EUR/USD
    (pokazuje że kwota jest w "zł" ale to pewnie jest banalne do poprawy przez
    autora)i złe saldo w mBanku (zgubiona pierwsza cyfra) plus jakieś komunikaty o
    błędach pojawiające się przy pierwszych uruchomieniach. Reszta faktycznie działa.

    Pozdrawiam
    C. Sawicki

  • 58. Data: 2006-08-12 15:36:56
    Od: "JotKa" <w...@o...pl>

> [...]
    > parsowanie strony. Stąd zdarza się, że niektóre banki działają
    > nieprawidłowo, gdy posiadają niestandardową konfigurację. Aby móc
    > uruchomić
    > pełną funkcjonalność musimy zakładać te konta w różnych wersjach i
    > analizować różnice, to wszystko trwa. Opieramy się przy tym na
    > zgłoszeniach
    > użytkowników. Po zgłoszeniu od kilku osób konieczności obsługi tej czy
    > innej konfiguracji robimy to. Banki oczywiście nie były zainteresowane
    > współpracą w najmniejszym stopniu. Nawet w zakresie powiadamiania o

    Wcale im się nie dziwię.

    > To wszystko jest naprawdę skomplikowane przy 16 bankach, które obecnie
    > obsługujemy.

    Ale co to uzytkownika programu, który zapłacił za licencję obchodzi? Z tego
    co widzę to program ma podstawowe błędy...

    > Proszę zatem o wyrozumiałość, ostatecznie każda nieprawidłowość jest
    > usuwana.

    ... i do tego testujecie oprogramowanie "za pieniądze klientów"?!

    --
    Pozdrawiam,
    C.

  • 59. Data: 2006-08-12 15:39:27
    Od: "JotKa" <w...@o...pl>

    Użytkownik "turczy" <turczy[wywalwnawiasie]@frazpc[toteż].pl> napisał w
    wiadomości news:ebkfgs$pi9$1@news.dialog.net.pl...

> [...]
    > Może warto zatrudnić jakichś testerów, albo wypuścić bete, bo sprzedaż
    > jest przedwczesna z mojego punktu widzenia

    Ale o przekazaniu produktu do sprzedaży coraz częściej nie decyduje fakt, że
    produkt jest gotowy i przetestowany ale rachunek ekonomiczny i księgowy.

    --
    Pozdrawiam,
    C.

  • 60. Data: 2006-08-12 16:22:07
    Od: Jacek <j...@U...pl>

    Dnia Sat, 12 Aug 2006 17:39:27 +0200, JotKa napisał(a):

    > Ale o przekazaniu produktu do sprzedaży coraz częściej nie decyduje fakt, że
    > produkt jest gotowy i przetestowany ale rachunek ekonomiczny i księgowy.

    W przypadku produktu jakim jest Bankonet kwestia gruntownego przetestowania
    nie wchodzi w ogóle w rachubę.
    Z tej prostej przyczyny, że strony banków zmieniają się co jakiś czas, co
    jest przyczyną błędnego lub zupełnego nie działania modułu bankowego
    obsługującego dany bank.
    A klienci żądają szybkiej reakcji. Zwłaszcza, że poza programem Bankonet
    moduły bankowe są używane w systemie sprzedaży Faktura-NT, gdzie ich
    zastosowanie umożliwia automatyczną identyfikację płatności (kontrahent na
    wydrukowanej fakturze otrzymuje tytuł jaki ma wpisać w przelew, a program
    Faktura-NT pobiera wyciągi z banku i po stwierdzeniu płatności zaznacza ten
    fakt w kartotece kontrahenta). Piszę o tym, aby uzmysłowić, że nie zawsze
    jest możliwe wielomiesięczne testowanie produktu.
    Stąd czasem pojawiają się problemy, które są na bieżąco usuwane.

    pozdrawiam
    Jacek
    Sokaris