  • 21. Data: 2010-02-24 20:48:35
    Temat: Re: [OT] Co po Grecji- realnie...?
    Od: "george" <g...@v...pl>

    "Valdi" <V...@v...pl> wrote in message
    news:hm418q$eer$1@news.interia.pl...
    > "MarekZ" news:hm42ek$ob7$1@srv.cyf-kr.edu.pl

    > OK.

    > No ale jaką realną korzyść ma z tego ten przysłowiowy Schmidt z tego, że:
    > "Niemcy mogą robić prosty arbitraż na obligacjach nominowanych w EUR. Sami
    > zasadzie kontrolują emisję tej waluty."

    a żadnej. Kto by sie przejmował "plebsem" ?
    Nie miej złudzeń. Bank centralny to sposób na opodatkownie ludzi powyżej ich
    progu "bólu".
    Haczyk tkwi w tym że nie zdają sobie z tego sprawy.

    george

  • 22. Data: 2010-02-24 21:24:27
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Valdi" <V...@v...pl> napisał w wiadomości grup

    > No ale jaką realną korzyść ma z tego ten przysłowiowy Schmidt z tego, że:
    > "Niemcy mogą robić prosty arbitraż na obligacjach nominowanych w EUR. Sami
    > zasadzie kontrolują emisję tej waluty."

    Państwo może sobie pozwolić (przynajmniej teoretycznie) na pozostawienie
    większej ilości pieniędzy w kieszeniach obywateli, bo mają alternatywne
    źródło pieniędzy w pozostałych krajach strefy euro.

    Jaka część z tych pieniędzy trafia do zwykłych obywateli, a jaka do
    "krewnych i znajomych" to już inna bajka. Ale nijak nie widzę, aby powrót do
    DEM miał coś poprawić dla przeciętnego obywatela.

    Szalom.

  • 23. Data: 2010-02-24 21:25:34
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "george" <g...@v...pl> napisał w wiadomości grup

    > "permit me to issue and control the money of a nation
    > and I care not who makes its laws"
    > - Amschel Mayer Rothschild

    Święte słowa mądrego człowieka!

  • 24. Data: 2010-02-24 21:31:43
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Michal_Ko" <m...@n...org> napisał w wiadomości grup
    ..

    > zadłużanie się ponad miarę, więc windowanie/spadek rentowności i ogólnie
    > różnice rentowności moga po prostu uniemożliwić realizację deficytu. To
    > właśnie chyba dzieje się w Grecji- gdyby mieli własną walutę, mogliby ją
    > zdewaluować...

    No tak - racja. A skoro nie mają to inni muszą się złożyć. Zostanie
    wykreowana emisja "pustego Euro" i tyle. A bogate państwa juz jakoś tam
    zadbają aby Grecja formalnie lub nieformalnie im to oddała (koncesje na
    wydobycie, składki itd.).

    > Więc na chłopski rozum- są tylko 2 sposoby kontynuacji tego typu polityki
    > deficytu:
    > - Wypuszczenie wspólnych euroobligacji i wewnętrzny, nierynkowy podział
    > między państwa

    IMO bez szans na realizację.

    > - Ograniczenie deficytu i reformy rynkowe mające na celu zwiększenie
    > konkurencyjności
    > - Wyjście ze strefy euro.

    A psucie euro to co? To kolejna możliwość.

    > A rozpocząłęm wątek dlatego, że aż do tego stopnia z praktyką
    > makroekonomii- zwlaszcza tej socjalistycznej- nie mam do czynienia. Ja
    > wiem, że jak nie mam to nie wydaję i szkoda, że w skali państwa nikt dziś
    > tak nie umie rozumować...

    Bo to jest rozumowanie dobre w skali mikro. W skali makro pieniądze to rzecz
    dużo bardziej umowna i mniej istotna.

  • 25. Data: 2010-02-24 21:51:20
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Michal_Ko <m...@n...org> writes:

    > Z jednej strony wyjście ze strefy euro może stać się po prostu
    > koniecznością dla niektórych- bo ile czasu i pieniędzy mogą poświęcić
    > Niemcy, Francja?

    Bylbym bardzo zdziwiony gdyby jakis kraj wrocil do swojej starej waluty.
    To w duzej czesci sprawa polityczna - co by bylo, gdyby taka np.
    Kalifornia chciala "opuscic strefe dolara"?

    > I w końcu- co będzie, jak Niemcy wreszcie zauważą, że euro im się nie
    > opłaca i zechcą wrócić do marki?

    Niemcy w sensie mieszkancow? Nic, bo oni nie moga osobiscie nic z tym
    zrobic. Niemcy w sensie panstwa? To kwestia definicji oplacalnosci.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 26. Data: 2010-02-24 21:59:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik george g...@v...pl ...

    > No to się zgadza,

    george - czy moglbys sie wziać za swój czytnik i zacząć poprawnie cytowac?

  • 27. Data: 2010-02-24 22:04:46
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > A z drugiej- niby jak wrócić do Drachmy, Lira, Peso , jak przeliczyć
    > kursy, skąd wziąć środki na ponowne przestawianie systemów
    > informatycznych?

    Do drahmy i lira to nie wiem, ale Francja utrzymuje franka na Nowej
    Kaledonii i Polinezji Francuskiej a Holandia guldena na antylach
    holenderskich. Tak że jakiś wielkich problemów technicznych nie widzę.
    Systemy bankowe w tych dwóch krajach chodzą na dwóch walutach.

    --
    AS

  • 28. Data: 2010-02-24 22:12:26
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 24.02.2010 23:04, Adam Sito wrote:

    > Do drahmy i lira to nie wiem, ale Francja utrzymuje franka na Nowej
    > Kaledonii i Polinezji Francuskiej a Holandia guldena na antylach
    > holenderskich.

    Z tym, ze gulden holenderski i gulden na antylach holenderskich maja
    tyle wspolnego, co dolar amerykanski i dolar kanadyjski. To nie jest ten
    gulden, ktory kiedys byl w Holandii.

    Podobnie z egzotycznymi frankami.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 29. Data: 2010-02-24 22:22:23
    Od: "Adam Sito" <a...@p...onet.pl>

    > Z tym, ze gulden holenderski i gulden na antylach holenderskich maja tyle
    > wspolnego, co dolar amerykanski i dolar kanadyjski. To nie jest ten
    > gulden, ktory kiedys byl w Holandii.

    Owszem, to gulden antylijski ANG.
    www.centralbank.an
    Co nie zmienia faktu, że jest obok euro prawnie obowiązującą walutą
    Królestwa Niderlandów.

    > Podobnie z egzotycznymi frankami.

    Nic nie podobnie. Tu masz tego franka:
    http://www.solarnavigator.net/geography/geography_im
    ages/French_Polynesia_10000_Francs_dix_mille_republi
    que_francaise.jpg

    I powiedz mi jakie państwo wymienione jest w lewym dolnym rogu jako emitent
    waluty?

    --
    AS

  • 30. Data: 2010-02-24 22:29:03
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 24.02.2010 23:22, Adam Sito wrote:

> [...]
    >
    > Nic nie podobnie. Tu masz tego franka:
    > http://www.solarnavigator.net/geography/geography_im
    ages/French_Polynesia_10000_Francs_dix_mille_republi

    Wlasnie tak wygladaly franki francuskie w ostatnich niach swego zywota? :)

    10000 frankow francuskich - to musi byc banknot wart z 5000 zl? :)

    > I powiedz mi jakie pa?stwo wymienione jest w lewym dolnym rogu jako emitent
    > waluty?

    Wszystko jedno - to nie jest francuski frank, tylko "frank CFP".

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org