  • 21. Data: 2009-07-09 20:13:04
    Temat: Re: [OT little] sie obudzili... ciekawe z czego teraz GS bedie żył ? z handlu CO2 ?
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    "ViRuS" <b...@b...pl> wrote in message
    news:h34bqu$7gc$1@inews.gazeta.pl...
    > ALe jesli ktos chce pogrywac sobie na instrumentach pochodnych jak
    > najbardziej ma do tego prawo. Oby tylko to nie mialo wplywu na prawdziwe
    > transakcje, czyli oby ogon nie machał psem.
    Zalozmy ze w kasynie ropa jest wyceniana wyzej niz fizyczna. Wtedy taki GS w
    kasynie obstawia spadki i jednoczesnie kupuje fizyczna. Jego zysk to
    roznica. Poniewaz jednak jest dodatkowym kupujacym - cena rosnie. Gdy
    kontrakt wygasnie sprzeda fizyczna rope na rynku.
    Spekulacja taka sama jak do tej pory - ale dostepna tylko dla najwiekszych.
    To ja juz wole tak jak jest teraz - przynajmniej kazdy moze zarobic na
    wzroscie ropy.
    A tak ogolnie to skad sie bierze w ludziach chec ograniczania dysponowania
    ich wlasnoscia (w tym przypadku pieniedzmi). Jesli te pieniadze sa moje to
    moge sobie z nimi zrobic co zechce, nawet zrobic na nie klocka i spuscic w
    kiblu - TO MOJE!

  • 22. Data: 2009-07-09 20:14:52
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "Gonzo"

    > A tak ogolnie to skad sie bierze w ludziach chec ograniczania dysponowania
    > ich wlasnoscia (w tym przypadku pieniedzmi).

    Z socjalizmu.

  • 23. Data: 2009-07-09 20:48:24
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Gonzo wrote:

> [...]
    > moge sobie z nimi zrobic co zechce, nawet zrobic na nie klocka i spuscic w

    ViRuSowi chodzi o to by na skutek tego handlu bak ropy nie był droższy od
    samochodu, którym jeździ, a koło 25,-/l to się wyrównuje.

  • 24. Data: 2009-07-10 13:36:58
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

    Użytkownik "Gonzo" <g...@n...net> napisał w wiadomości

> [...]
    > moge sobie z nimi zrobic co zechce, nawet zrobic na nie klocka i spuscic w

    Ja tam mam szczerze w nosie to co ktos robi ze swoimi pieniedzmi. Moze je
    nawet palić. Obym tylko ja nie spłonął od tego ognia.

    Poza tym ropa to nie jest jakaś herbata czy kukurydza. TO bardzo wazny
    surowiec dla wszystkich gospodarek. Od cen ropy zależą wzrosty gospodarcze
    nie mowiac o wojnach. Wiec nie uwazam, zeby osoby NIEzainteresowane
    fizycznym zakupem badz sprzedaza mialy miec prawo do ustalania cen. I tyle.

    I tak w ogole to chrzanicie o tej wolnosci jak jacys licealisci bez grama
    realizmu.

    Pozdr,L.

  • 25. Data: 2009-07-10 14:23:52
    Od: "Gonzo" <g...@n...net>

    "ViRuS" <b...@b...pl> wrote in message
> [...]
    > nie mowiac o wojnach. Wiec nie uwazam, zeby osoby NIEzainteresowane
    > fizycznym zakupem badz sprzedaza mialy miec prawo do ustalania cen. I

    Zauwaz, ze w moim przykladzie byla fizyczna sprzedaz a ciagle to byla
    spekulacja. Wiec jak chcesz problem rozwiazac? A co ze spekulacja np.
    mieszkaniami?

  • 26. Data: 2009-07-10 14:26:42
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    > "ViRuS" <b...@b...pl> wrote in message
    >
    > Zauwaz, ze w moim przykladzie byla fizyczna sprzedaz a ciagle to byla
    > spekulacja. Wiec jak chcesz problem rozwiazac? A co ze spekulacja np.
    > mieszkaniami?

    Albo pietruszką czy dowolnym innym towarem.
    Albo ryżem - strategiczny towar, tez były wojny.
    I wojna futbolowa była.

    Do łagrów pozamykac spekulantów.

  • 27. Data: 2009-07-10 21:02:58
    Od: "ViRuS" <b...@b...pl>

> [...]
    >
    > Zauwaz, ze w moim przykladzie byla fizyczna sprzedaz a ciagle to byla
    > spekulacja. Wiec jak chcesz problem rozwiazac? A co ze spekulacja np.

    Mozna na przykład utrudnić sprzedawanie raz kupionych kontraktów. Wtedy ten
    co kupił kontrakt to kiła-mogiła musi odebrać swoją ropę i już. No w kazdym
    razie tak zeby kontrakt na ropę nie zmienial dwadziescia parę razy
    wlasciciela jak to ktos już wspomniał.
    No a rynek mieszkań sam póki co się kontroluje, ale jesli ktos chce placic
    fortunę to niech placi. Ja akurat na tym zarabiam :P

    Pozdr,L.

  • 28. Data: 2009-07-10 21:46:11
    Od: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>

    ViRuS wrote:

    > No a rynek mieszkań sam póki co się kontroluje, ale jesli ktos chce placic
    > fortunę to niech placi. Ja akurat na tym zarabiam :P

    No, a jak ktoś chce płacić 25 zł/l. to niech płaci. Ktoś na tym zarobi ;P