  • 1. Data: 2006-04-05 11:00:23
    Temat: Obnizenie oprocentowania kredytu (wyliczenie)
    Od: "Bartek" <g...@i...pl>

    Witam

    Kilkanascie dni temu bank obnizył mi (na moj wniosek) marże kredytu z 4.5%
    na 2.4%. Do tego dochodzi LIBOR 6 mc-y CHF. I tak miałem kredyt
    oprocentowany 5.6%, a obecnie mam 3.5%. Obnizka % wiec jest w granicach 37%
    (jesli dobrze licze). Myslałem wiec, ze kazda rata na nowych warunkach
    bedzie nizsza o te 37%, a patrzac na nowy harmonogram widze, ze poszczegolne
    raty są nizsze o około 18-19% od starych rat. Licząc srednio 6 rat (w 6-cio
    miesiecznych okresach zmian LIBOR) faktycznie wychodzi te 37%. I tu pytanie,
    czy tak ma byc? Np. jedna z rat poprzednich wynosiła 208,49CHF, rata nowa
    170,95CHF, wiec mniejsza o 18%.
    Czy wiec nie powinno byc tak, ze kazda rata powinna byc nizsza o te pi razy
    oko 37%?

    Pozdrawiam

    Bartek

  • 2. Data: 2006-04-05 11:17:33
    Od: "Bartek" <g...@i...pl>

    Update

    Tak patrze i raty odsetkowe faktycznie są niższe (kazda z nich) o te 37%.
    Natomiast rata kapitałowa jest stała i przez to chyba rata finalna nie spada
    mi te o 37% ale o mniej wiecej 18%.

  • 3. Data: 2006-04-05 11:24:48
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Bartek porozsypywal nastepujace haczki:
> [...]
    > raty są nizsze o około 18-19% od starych rat. (...)
    > Czy wiec nie powinno byc tak, ze kazda rata powinna byc nizsza o te pi razy
    Jesli masz oprocentowanie 3% i rate 300zl i nagle bedziesz mial
    oprocentowanie 0% to rata Ci sie zmniejszy do 0zl?
    % ma wplyw na czesc odsetkowa a cala rata to (w domysle) czesc
    kapitalowa + czesc odsetkowa.
    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 4. Data: 2006-04-05 19:48:29
    Od: "Jarek [XLord]" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Bartek" <g...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Kilkanascie dni temu bank obnizył mi (na moj wniosek) marże kredytu z 4.5%
    na 2.4%.

    Witam,
    a jaki to bank? Też mam dość wysoką marżę (w BPH), któa była atrakcyjna 3
    lata temu a nie teraz.
    Pozdrawiam
    Jarek

  • 5. Data: 2006-04-06 11:31:56
    Od: "Bartek" <g...@i...pl>

    > Witam,
    > a jaki to bank? Też mam dość wysoką marżę (w BPH), któa była atrakcyjna 3
> [...]

    BPH ;)