eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCzy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do wyciągów?Odp: Czy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do wyciągów?
    From: "MSM Płock" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Odp: Czy ktoś (SM) walczy w banku o przekazywanie zalączników do
    wyciągów?
    Date: Mon, 17 Nov 2003 14:50:24 +0100

    Użytkownik "roythekid" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:bpa5k5$1oe$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "MSM Płock" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > >

    > Po pierwsze ciekaw jestem jak skanowałeś czytnikiem opłaty wpłacane w
    innych
    > bankach, które dociarały do Twojego macierzystego banku Elixirem, skoro na
    wtórniku
    > z Elixiru nie masz kodu kreskowego.

    Eliksiry to szczegóły w naszym obrocie
    Wszystko jest wpłacane w filiach tego banku ewentualnie poczta (i dotąd
    dostawaliśmy komplety)

> [...]
    > informatyczny - co najwyżej oferuje ci możliwość przekazywania tychże
    wpłat w
    > przecinkowym pliku tekstowym w określonym standardzie - z reguły w
    standardzie
    > Elixir, który bez problemu można zaimportować do każdego systemu
    informatycznego (a
    > jeśli aktualnie nie ma takiej możliwości, to autor systemu raczej nie
    powinien mieć
    > problemu ze stworzeniem takiego modułu importu).
    > Poza tym Twój bank, jakim jest PKO BP, właśnie aby ułatwić prowadzenie
    Twoich
    > interesów oferuje Ci rozwiązania upraszczające i automatyzujące
    rejestrowanie takich
    > wpłat:
    > - system Netbank, w którym sam obsługujesz swój rachunek bez pośrednictwa
    banku,
    > - system wirtualnych rachunków kontrahenckich - w którym każdy Twój klient
    posiada
    > indywidualny numer rachunku, ale wpłaty na te rachunki księgowane są na
    Twoim
    > rachunku bieżącym z rozróżnieniem klienta którego dotyczy wpłata.
    > Zarówno jeden jak i drugi system oferuje możliwość eksportu operacji za
    dany dzień l
    > ub okres w przecinkowym pliku tekstowym.
    > I może to nie bank ma w "poważaniu" Twoje interesy, ale osoba obsługująca
    Twój
    > rachunek nie do końca poinformowała Cię o różnych alternatywnych
    możliwościach
    > kontrolowania Twoich wpłat, aby wyeliminować uciążliwy obrót papierowych
    dokumentów.

    Dostaliśmy oficjalne pismo od banku, a tam nie podpisuje się zwykły
    pracownik
    że nie ma możliwości przekazywania załączników.
    Nie dostaliśmy żadnych ofert alternatywnych, ale się nie dziwię bo może w
    tym naszym
    gminnym banku sami o tym nie wiedzą.

> [...]
    bólu taki
    > proces wyjątkowej obsługi wybranych klientów przebiega, ale jakoś to się
    toczy.
    > Tak to już jest, że pokolenia zemrą zanim całkiem wyeliminujemy,
    kaleczenie lasów na
    > potrzeby biurokracji, ale systematycznie należy do tego dążyć dla naszego
    wspólnego
    > dobra i raczej nie ma co się przeciwstawiać próbom elektronizacji obiegu
    dokumentów,
    > ale próbować wdrażać najprzeróżniejsze pomysły i systematycznie naprawiać

    Właśnie jest w księgowaniu taki wyciąg i zauważam początki problemów:

    Jak mam zaksięgować wpłatę kiedy jako opis operacji jest napisane, że płaci
    Kowalski Jan
    (i nic poza tym - żadnego adresu), a ja nie mam żadnego Jana Kowalskiego.
    Teraz muszę szukać jakie naliczenia mają wszyscy Kowalscy i celować.

    Drugi problem to wydruki z banku, w które naprawdę trzeba się wczytywać żeby
    znaleźć nazwisko i adres (słaba taśma drukarki i brak polskich liter).

    "Coraz bardziej wkurzony (na banki)"
    Piotr z Płocka