    From: "Tomasz Nowak" <w...@w...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Odp: EC/MC KK
    Date: Fri, 18 Oct 2002 20:08:03 +0200

    > wymienionymi
    >
    > A jest popyt??? To, ze paru uczestników pbb jest na nie napalonych to ma
    > oznaczać, że jest popyt? Spytaj się przeciętnego klienta banku czym się
    > różni Visa od MasterCard :-))))
    > Widocznie bankom z Visą współpracuje się łatwiej a przeciętni klienci nie
    > czują braków z tego powodu.

    Z tego co wiem jeden z Banków na początku przyszłego roku planuje
    wydawnictwo KK EC/MC. Nie powinna ona zbyt wiele odbiegać od innych kart
    kredytowych ... poza kursem przeliczeniowym (w strefie Euro).
    Co do współpracy z EP to jest dużo lepiej niż kiedyś. Kiedyś Banki
    startowały do VISA bo procedury były prostsze i w ofercie było więcej
    rodzajów kart ... nie zapominajmy że EC/MC i EP dopiero od niedawna na tyle
    blisko współpracują że Banki nie odczuwają różnicy.
    Banki wydają karty w określonym celu .... zarabianiu pieniędzy. W przypadku
    rozliczeń krajowych nie ma to znaczenia, jednakże w przypadku rozliczeń
    międzynarodowych jest już i to zauważalna różnica. I chyba na razie dla
    Banków na korzyść VISA ..... ciekawe jak długo tak będzie. Planowane wejście
    do Uni już teraz bankowcom-kartowcom potrafi zakłócić proces planowania
    zysków na kilka następnych lat.

    Tomasz