  • Data: 2012-07-13 11:55:22
    Temat: Odszczekam Re: Wyłudzenia zwrotu 5% od AliorSync
    Od: maruda <m...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    I napiszę przed cytatem.
    Owszem, może być taki układ mechaniczny, statyczny, który lepiej będzie
    się zachowywał jako jednostronnie zamocowany podest, np. balkon, niż
    gdyby go potem blisko końca podeprzeć.
    Nie będę rysował w txt, bo to szlag trafia jeśli ktoś ogląda w kroju
    proporcjonalnym, więc opiszę słowami.
    Wyobraźmy sobie 20 pudełek po zapałkach ustawionych na najmniejszym boku
    i stykających się ze sobą bokiem największym. Teraz przewlekamy przez
    wszystkie (za pomocą igły) nitkę, 3 mm poniżej górnej powierzchni
    (najmniejszego boku), na osi symetrii. Na "tylnym" końcu robimy
    węzełek, po czym igłę przeprowadzamy przez ściankę np. kartonowego pudła
    (to ściana budynku), nitkę naciągamy i na końcu wewnątrz "budynku"
    jakimś cudem ciasno wiążemy węzełek (raczej zapałkę).
    Jeśli teraz ktoś z budynku na ten "balkon" wylezie (mysza jakaś, żeby
    zachować skalę), to "balkon" będzie się uginał w dół, nitka się
    naciągnie (ale nie pęknie) i wszystko jest cacy. Jeśli jednak ten
    "balkon" będzie na wolnym końcu podparty, to ugnie się w łuk
    (prawie)symetryczny pod ciężarem myszy dużo mocniej. Powstanią dzźwignie
    o osiach obrotu przy górnych, stykających się krawędziach pudełek, a
    "krótsze ramię" równe 3mm może dać takie przemnożenie siły, że nitka się
    zerwie.

    Też mnie to zaskoczyło, ale ja, panie, owszem, inżynier, ale elektronik...

    ... a w przykładzie Enojla nie chodzi o to, że zbrojenia były zginane,
    ale, że "beton" na dolnej powierzchni podestu pracował na rozciąganie
    (zamiast na ściskanie), a na to ma wytrzymałość znikomą...

    Z przeprosinami za bluzgi - Maruda.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.