-
1. Data: 2010-02-07 00:57:31
Temat: Opłaty
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Zastanawia mnie jedna rzecz. Rozumiem ze bank pobiera opłate za swoje
usługi - za kredyt, za karte, za obłsuge konta itp rzeczy.
Ale czy zgodne z prawem jest pobieranie opłaty np. za odblokowanie konta,
ktore zostało zablokowane przez błedne logowanie via internet?
-
2. Data: 2010-02-07 02:04:18
Temat: Re: Opłaty
Od: MarcinF <m...@i...pl>
Budzik wrote:
> Ale czy zgodne z prawem jest pobieranie opłaty np. za odblokowanie konta,
> ktore zostało zablokowane przez błedne logowanie via internet?
pytanie raczej na pl.soc.prawo, klient co prawda nie ma wplywu na blokowanie
konta, ale przeciez nie musi go odblokowac, gorzej jest z oplatami
za przyjecie przelewu bo w tym przypadku nie ma takiego wyboru
-
3. Data: 2010-02-07 16:57:59
Temat: Re: Opłaty
Od: "Valdi" <V...@v...pl>
"Budzik" news:Xns9D18104CD8F75budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1
> Zastanawia mnie jedna rzecz. Rozumiem ze bank pobiera opłate za swoje
> usługi - za kredyt, za karte, za obłsuge konta itp rzeczy.
> Ale czy zgodne z prawem jest pobieranie opłaty np. za odblokowanie konta,
> ktore zostało zablokowane przez błedne logowanie via internet?
A jaki bank ma takie kretyński zapis w swoim TOiP? bo mi po za jakimś
spółdzielczym przybytkiem nic do główki nie przychodzi.
PS.
IMHO za takie zagrywki ze strony banku poważnie bym się zastanowił czy już
nie czas pomachać im łapką na pożegnanie :)
-
4. Data: 2010-02-07 17:57:29
Temat: Re: Opłaty
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Valdi V...@v...pl ...
>> Zastanawia mnie jedna rzecz. Rozumiem ze bank pobiera opłate za swoje
>> usługi - za kredyt, za karte, za obłsuge konta itp rzeczy.
>> Ale czy zgodne z prawem jest pobieranie opłaty np. za odblokowanie
>> konta, ktore zostało zablokowane przez błedne logowanie via internet?
>
> A jaki bank ma takie kretyński zapis w swoim TOiP? bo mi po za jakimś
> spółdzielczym przybytkiem nic do główki nie przychodzi.
>
> PS.
> IMHO za takie zagrywki ze strony banku poważnie bym się zastanowił czy
> już nie czas pomachać im łapką na pożegnanie :)
>
ku mojemu zaskoczeniu Lucas.
Dawno nie korzystałem z ich konta, wchodze i nie moge sie zalogowac.
Mysle, ok, moze rzeczywiscie pokombinowalem cos z hasłem i zle sobie
zapisałem (a moze zablokowali, bo dawno nie korzystałem?)
W kazdym razie dzwonie na infolinie, odblokowuje, ale zeby juz ponownie nie
probowac starego hasła - ustalam nowe. I bodaj nie samo odblokowanie, tylko
wlasnie ustalenie tego nowego hasła w automacie telefonicznm kosztuje 3,5.
-
5. Data: 2010-02-07 18:03:33
Temat: Re: Opłaty
Od: "Valdi" <V...@v...pl>
"Budzik" news:Xns9D18BF5955036budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1
> ku mojemu zaskoczeniu Lucas.
> Dawno nie korzystałem z ich konta, wchodze i nie moge sie zalogowac.
> Mysle, ok, moze rzeczywiscie pokombinowalem cos z hasłem i zle sobie
> zapisałem (a moze zablokowali, bo dawno nie korzystałem?)
> W kazdym razie dzwonie na infolinie, odblokowuje, ale zeby juz ponownie
nie
> probowac starego hasła - ustalam nowe. I bodaj nie samo odblokowanie,
tylko
> wlasnie ustalenie tego nowego hasła w automacie telefonicznm kosztuje 3,5.
Po tym wszystkim nadal będziesz im wierny?
-
6. Data: 2010-02-07 18:53:00
Temat: Re: Opłaty
Od: "Henryk \"Plumski\" Plumowski" <u...@k...eu>
Pewna osoba, czyli Valdi,
oświadczyła nam oto tak, jak widać poniżej:
> "Budzik" news:Xns9D18BF5955036budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1
>
>> ku mojemu zaskoczeniu Lucas.
>> Dawno nie korzystałem z ich konta, wchodze i nie moge sie zalogowac.
>> Mysle, ok, moze rzeczywiscie pokombinowalem cos z hasłem i zle sobie
>> zapisałem (a moze zablokowali, bo dawno nie korzystałem?)
>> W kazdym razie dzwonie na infolinie, odblokowuje, ale zeby juz
>> ponownie nie probowac starego hasła - ustalam nowe. I bodaj nie samo
>> odblokowanie, tylko wlasnie ustalenie tego nowego hasła w automacie
>> telefonicznm kosztuje 3,5.
>
> Po tym wszystkim nadal będziesz im wierny?
Kredyty jakoś trzeba spłacić ;-)
--
Pozdrawiam,
Heniek
www.kihltd.eu
-
7. Data: 2010-02-07 19:46:55
Temat: Re: Opłaty
Od: "Valdi" <V...@v...pl>
"Henryk "Plumski" Plumowski" news:hkn279$fms$1@inews.gazeta.pl
> > Po tym wszystkim nadal będziesz im wierny?
> Kredyty jakoś trzeba spłacić ;-)
I to niestety całkowicie zmienia nam obraz sytuacji...
-
8. Data: 2010-02-07 19:57:29
Temat: Re: Opłaty
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Valdi V...@v...pl ...
> Po tym wszystkim nadal będziesz im wierny?
Nadal?
-
9. Data: 2010-02-07 20:11:14
Temat: Re: Opłaty
Od: MarcinF <m...@i...pl>
Budzik wrote:
> W kazdym razie dzwonie na infolinie, odblokowuje, ale zeby juz ponownie nie
> probowac starego hasła - ustalam nowe. I bodaj nie samo odblokowanie, tylko
> wlasnie ustalenie tego nowego hasła w automacie telefonicznm kosztuje 3,5.
gdybys pamietal stare haslo i nie ustalal nowego to odblokowanie byloby darmorwe czy
platne ?
to jest istotna roznica, jesli samo odblokowanie jest darmowe to bank nie obciaza
klienta za sytuacje od niego niezalezne, a krytykowanie za platna obsluge
na infolinii w przypadku kiedy klient zapomina haslo jest juz mniej uzasadnione
ta sama zmiana hasla przez internet jest darmowa, a to ze obsluga na infolinii
kosztuje zwykle wiecej to raczej typowe
-
10. Data: 2010-02-07 22:57:30
Temat: Re: Opłaty
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik MarcinF m...@i...pl ...
>> W kazdym razie dzwonie na infolinie, odblokowuje, ale zeby juz
>> ponownie nie probowac starego hasła - ustalam nowe. I bodaj nie samo
>> odblokowanie, tylko wlasnie ustalenie tego nowego hasła w automacie
>> telefonicznm kosztuje 3,5.
>
> gdybys pamietal stare haslo i nie ustalal nowego to odblokowanie
> byloby darmorwe czy platne ?
>
> to jest istotna roznica, jesli samo odblokowanie jest darmowe to bank
> nie obciaza klienta za sytuacje od niego niezalezne, a krytykowanie za
> platna obsluge na infolinii w przypadku kiedy klient zapomina haslo
> jest juz mniej uzasadnione
>
wydaje mi sie ze bezplatne.
Moze masz racje. Ale poniewaz finalnie nie wiem, czy ja zablokowałem dostep
mylac hasło czy moze podczas długiego czasu nie korzystania zablokował je
bank albo ktos inny a ja hasło pamietałem dobrze - wolałem nie przechodzic
przez procedury dwa razy i od razu zmienic hasło.
co ciekawe, identyczny problem miałem z kontem drugiej osoby gdzie nie
zadziałało hasło "startowe" ustalane w banku z tym ze pierwsze jego uzycie
nastapiło po roku czasu. Nie wazne - tak jak ktos juz napisał - o 3,5
kłocic sie nie bede, niesmak pozostał. Skonczy sie lokata, pozegnam bank z
moimi oszczednosciami, podobnie zegnałem sie bodaj z WBK, kiedy pobrali
opłate za zablokowanie zgubionej karty.
> ta sama zmiana hasla przez internet jest darmowa, a to ze obsluga na
> infolinii kosztuje zwykle wiecej to raczej typowe
cóz, jak zwykle czuje sie rozpieszczony przez moj głowny bank gdzie nigdy
nie miałem pretensji ze pobiera sie oplate za wykonanie przelewu via
infolinia, ale gdzie nigdy nie przyszłoby mi do głowy, ze ktokolwiek
wymysli oplate za odblokowanie konta/ustalenie nowego hasła.
Zeby dodatkowo nie było tak rozowo - prawdopodobnie obsługa w banku, w
oddziale Lucasa kosztuje jeszcze wiecej, a z tego co poinformowała mnie
pani na info - w oddziale zmiana hasła jest bezplatna....