  • 1. Data: 2011-06-24 11:11:16
    Temat: Oświadczenie o dobrowolnym poddaniu się egzekucji w mBanku
    Od: deree <d...@g...com>

    Jestem ciekaw jak mBank poradził sobie z oświadczeniem o dobrowolnym
    poddaniu się egzekucji w "kredycie na telefon". Z tego co wiem, aby
    bank mógł wystawić bankowy tytuł egzekucyjny i uzyskać na tej
    podstawie klauzulę wykonalności to to oświadczenie powinno być zawarte
    w formie pisemnej - więc podpis własnoręczny albo kwalifikowany. Zapis
    rozmowy albo poświadczenie w serwisie internetowym kodem jednorazowym
    nie wystarczy... Ktoś spotkał się może z tym tematem?

  • 2. Data: 2011-06-24 11:20:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-24 13:11, deree pisze:
> [...]
    > rozmowy albo poświadczenie w serwisie internetowym kodem jednorazowym
    > nie wystarczy... Ktoś spotkał się może z tym tematem?

    "kredyt na telefon" jest "po 1 kliknięciu" przyznawany osobom, które
    wcześniej zawarły w formie pisemnej RUK (ramową umowę kredytową).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-06-24 11:54:56
    Od: deree <d...@g...com>

    On 24 Cze, 13:20, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    > "kredyt na telefon" jest "po 1 kliknięciu" przyznawany osobom, które
    > wcześniej zawarły w formie pisemnej RUK (ramową umowę kredytową).
    >
    > --
    > Liwiusz

    @Liwiusz - właśnie nie, moja żona żadnej umowy ramowej nie
    podpisywała, a może taki kredyt przez telefon albo internet zaciągnąć.
    @BK - zgoda, ale spotkałem się z opinią, że art 7 Prawa bankowego ma
    charakter materialny, a nie proceduralny i w takim przypadku
    oświadczenie o dobrowolnym poddaniu się egzekucji nie będzie miało
    znaczenia z punktu widzenia procesowego i bank nie będzie na jego
    podstawie wystawić tytułu egzekucyjnego i udać się do sądu po tytuł
    wykonawczy, tylko będzie konieczne przeprowadzenie całego postępowania
    przed sądem - a więc rozprawa, wyrok itp.
    NB. forma pisemna oświadczenia o dobrowolnym poddaniu się egzekucji
    egzystuje tylko w stosunku bank - klient. W przypadku każdego innego
    podmiotu wymagana jest forma aktu notarialnego.

  • 4. Data: 2011-06-24 12:02:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-24 13:54, deree pisze:

    > @Liwiusz - właśnie nie, moja żona żadnej umowy ramowej nie
    > podpisywała, a może taki kredyt przez telefon albo internet zaciągnąć.

    Może nie pamięta, że kiedyś, rok temu, przy okazji jakiejś karty
    kredytowej to podpisała?

    http://www.mbank.pl/blog/artykul,639,otwarta-umowa-p
    roduktowa.html

    oraz

    http://media.mbank.pl/pr/158296/korzystasz-z-produkt
    ow-i-uslug-mbanku-mozesz-dostac-kredyt

    cytat:

    Decyzja zostanie podjęta przez Bank w ciągu kilku minut. Jeśli Klient
    podpisał wcześniej Ramową Umowę Kredytową wystarczy jedno kliknięcie, by
    pieniądze pojawiły się na rachunku w ciągu kilku minut. W pozostałych
    przypadkach Bank zaproponuje wizytę w Centrum Finansowym lub mKiosku
    albo prześle dokumenty za pośrednictwem kuriera.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2011-06-24 12:07:34
    Od: deree <d...@g...com>

    On 24 Cze, 14:02, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > przypadkach Bank zaproponuje wizytę w Centrum Finansowym lub mKiosku
    > albo prześle dokumenty za pośrednictwem kuriera.

    Nie ma żadnej karty, otwierała konto lata temu i oprócz otwarcia
    rachunku więcej kontaktów z mBankiem nie miała.

    Zresztą zobacz tutaj: http://www.mbank.pl/indywidualny/kredyty/gotowkowy/#
    tabs=6
    Odpowiedź na pytanie: Co to jest Otwarta umowa kredytowa

    Otwarta umowa produktowa to porozumienie, które mogłeś zawrzeć z
    mBankiem do dn. 22.03.2011 r. Umożliwiało ono akceptowanie umów o
    wybrane produkty kredytowe w systemie transakcyjnym mBanku. Obecnie
    nie musisz mieć zawartej Otwartej umowy produktowej aby zaciągać
    kredyty online.

  • 6. Data: 2011-06-24 12:09:34
    Od: Pendrive <P...@d...pl>

    W dniu 2011-06-24 14:02, Liwiusz pisze:

> [...]
    > przypadkach Bank zaproponuje wizytę w Centrum Finansowym lub mKiosku
    > albo prześle dokumenty za pośrednictwem kuriera.

    przy DPD w rachunku biznes zadnych dokumentow nie podpisujesz.

    --
    z magazynem</a>

  • 7. Data: 2011-06-24 12:16:38
    Od: nn <...@...nn>

    nie wiem jak teraz, ale kiedys mbank mial takie oswiadczenie nawet w
    zwyklej umowie o ror (ale nie mam pod reka, by sprawdzic jaki dokladnie
    byl zapis) - zdaje sie na 50 albo 100 tys. zl

  • 8. Data: 2011-06-24 12:21:43
    Od: deree <d...@g...com>

    On 24 Cze, 14:16, nn <n...@...nn> wrote:
    > nie wiem jak teraz, ale kiedys mbank mial takie oswiadczenie nawet w
    > zwyklej umowie o ror (ale nie mam pod reka, by sprawdzic jaki dokladnie
    > byl zapis) - zdaje sie na 50 albo 100 tys. zl

    Muszę sprawdzić w umowie żony, ale na we wzorze umowy na stronach
    mBanku jest 30 tys., a kredyt na telefon dają do 50tys.

  • 9. Data: 2011-06-24 19:08:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 24.06.2011 14:21, deree pisze:

    > Muszę sprawdzić w umowie żony, ale na we wzorze umowy na stronach
    > mBanku jest 30 tys., a kredyt na telefon dają do 50tys.

    Może lubią ryzykować 20, bo całościowo i tak wyjdą na plus?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek