  • 11. Data: 2009-10-21 12:41:41
    Temat: Re: PGE - zapisujecie się?
    Od: "Tomasz Opalski" <o...@g...SKASUJ-TO.pl>

    RobertS <b...@x...pl> napisał(a):

    > witam
    >
    > planujecie zapis na akcje PGE czy zysk z lokat jest zadowalający? ;-)

    Ależ zgrabnie wybrnąłeś przed OT :^)

  • 12. Data: 2009-10-21 15:32:54
    Od: mic49 <m...@i...pl>

    On 21 Paź, 12:48, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
    > Użytkownik "Adam S." <d...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomościnews:hbl7sp$o92$1@nemesis.news.neostrada.p
    l...

    > Prawdaz. Ja np. mam zamiar wykorzystac dostepne liniowki roznego typu.
    > Okresowe prowizje i tak place - czasem nawet za to, ze nie korzystam :) a z
    > tytulu zlecenia zaplace tylko odsetki za okres od 28.10 do dnia przyznania
    > akcji.
    > Aczkolwiek sie waham jeszcze, czy w to wchodzic.
    >
    > Pozdrawiam
    > SDD

    Jest pare artykułów dzisiaj, choćby tu:
    http://www.expander.pl/warto-wiedziec/wiadomosci/rap
    orty-i-analizy-szczegoly,details,164.
    Wynika z tego, że najtańszy wariant (generalnie chodzi o prowizję bm)
    da na zysk dopiero, gdy akcje wzrosną ponad 8 procent.

    Michał

  • 13. Data: 2009-10-21 16:10:09
    Od: "Damian Niusy" <b...@i...pl>

    Użytkownik "Adam S." <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale prowizję od kredytu zaplacisz . Nieprawdaż ?
    > pozd

    No tak ale pewnie i tak się na tym zarobi nawet po opłaceniu wszystkich
    kosztów.
    Na akcje PKO też wziąłem kredyt lewar*13 i nieźle na tym zarobiłem. Tutaj
    powinno być podobnie.
    Porównywałem oferty mbanku i boś i mbank trochę lepiej wyszedł w tych
    porównaniach ale nie mam tam rachunku maklerskiego więc zostaje mi boś.

    Damian

  • 14. Data: 2009-10-21 18:32:07
    Od: "Marcin" <n...@n...de>

    Witam

> [...]
    > przyznania akcji.
    > Aczkolwiek sie waham jeszcze, czy w to wchodzic.

    Policz sobie o ile musza wzrosnac ceny akcji na debiucie
    by sie zwrocily koszty bankowe kupna na pierwotnym.
    A potem okresla jaka jest szansa, ze tak sie stanie
    (to ta trudniejsza czesc).
    Jezeli wzrosnie mniej to lepiej kupic na gieldzie.

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 15. Data: 2009-10-21 19:05:26
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ależ zgrabnie wybrnąłeś przed OT :^)

    no musiało być przecież jakieś powiązanie z tematyką grupy, ale...

    z drugiej strony mam plan, aby ściągną kasę z lokat i KO i spróbować
    zapisać się na PGE; generalnie właśnie na takie okazje część kasy tam 3mam

    spodziewam się b.dużej redukcji więc w kredyty i lewary się nie bawię

    przy inwestycji w kwocie 100kzł i redukcji 95% dostanę 217 akcji, przy
    takiej redukcji przebicie na debiucie o 20% nie powinno nikogo zaskoczyć
    czyli zysk brutto to ok. 1000 zł (pomijam prowizję maklerską oraz koszty
    alternatywne)

    nie mam zamiaru trzymac tych akcji dlugo, jak inwestuje na GPW to
    oczywiscie w banki ;-)

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 16. Data: 2009-10-21 20:43:11
    Od: maruda <r...@n...com>

    Marcin pisze:
> [...]
    > A potem okresla jaka jest szansa, ze tak sie stanie
    > (to ta trudniejsza czesc).
    > Jezeli wzrosnie mniej to lepiej kupic na gieldzie.

    Zadanie "obliczeniowe" jest banalne na byle sprytszicie, niech każden
    policzy sobie sam.
    Co należy uwzględnić:
    (załóżmy, że masz 10k swojej kasy, bierzesz kredyt na 90tys, razem masz
    100k)

    - prowizja od kredytu (0.5%) = 450zł
    ( załóżmy redukcję 95%)
    dostaniesz akcji za 5k
    - prowizja maklerska przy zakupie i sprzedaży akcji (2*0.4%) = 40zł
    (załóżmy wzrost ceny akcji 15%)
    - zysk brutto = 750 - 40 - 450 = 260zł, minus Belka = 237zł zysku netto.
    Wpłacając swoje 10k do OF masz to samo bez ryzyka po pół roku.
    Warto?

    Można to samo policzyć zakładając redukcję 90%, ale wtedy należy założyć
    mniejszy wzrost ceny na debiucie, bo to oznacza mniejszy popyt.

    A teraz gwóźdź programu: Popyt jest tak mały, że nie ma redukcji.
    Dostajesz akcji za 100k, nikt ich nie chce kupować, cena na debiucie
    spada o 10-20%, a bank mówi "wyskakuj ze stówy".

    --
    Tnx. Pzdr. Ten Maruda.

  • 17. Data: 2009-10-21 21:49:50
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > A teraz gwóźdź programu: Popyt jest tak mały, że nie ma redukcji.
    > Dostajesz akcji za 100k, nikt ich nie chce kupować, cena na debiucie
    > spada o 10-20%, a bank mówi "wyskakuj ze stówy".

    możesz podać przykład takiej spółki skarbu państwa, której debiut
    wyglądałby tak jak to przedstawiłeś?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 18. Data: 2009-10-22 05:57:16
    Od: bzdreg <b...@n...com>

    maruda pisze:

> [...]
    > - zysk brutto = 750 - 40 - 450 = 260zł, minus Belka = 237zł zysku netto.
    > Wpłacając swoje 10k do OF masz to samo bez ryzyka po pół roku.

    Pominąłeś odsetki od kredytu.
    W optymalnej wersji 9% od tych 5k przez 2 tygodnie = 17zł

    --

    Pzdr.
    bzd.

  • 19. Data: 2009-10-22 10:58:34
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    On 2009-10-21 23:49, RobertS wrote:

    > możesz podać przykład takiej spółki skarbu państwa, której debiut
    > wyglądałby tak jak to przedstawiłeś?

    Możesz podać przykład spółki skarbu państwa, której debiut
    przypadłby w czasie
    globalnego kryzysu i niepewności podobnej do tej co teraz jest ? :-)

    witrak()

  • 20. Data: 2009-10-22 11:58:14
    Od: "Valdi.Pavlack" <V...@P...NOspam.pl>

    "witrak()" news:hbpegj$dj4$1@nemesis.news.neostrada.pl

    > Możesz podać przykład spółki skarbu państwa, której debiut
    > przypadłby w czasie
    > globalnego kryzysu i niepewności podobnej do tej co teraz jest ? :-)

    Możesz podać przykład większych debili, którzy rządzą, rządzili i rządzić
    będą krajem jako tako zaliczanym do grona krajów cywilizowanych?