  • 11. Data: 2010-01-14 08:31:01
    Temat: Re: Dzieje się: Visa PayWave
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    On 13 Sty, 17:20, Clegan <c...@g...com> wrote:

    > Czy ja wiem ? W końcu klienci PKO BP chyba - piszę to wyłącznie z
    > moich obserwacji bo zdarza mi się przechodzić obok bankomatu PKO -
    > stoją w nieraz długich kolejkach do tegoż, co świadczy o tym do czego
    > karty są głównie wykorzystywane.

    Co może być jedną z przyczyn tej decyzji - liczą, że w ten sposób
    odwrócą ten trend.

    .

  • 12. Data: 2010-01-14 13:30:39
    Od: Erazmus <j...@g...com>

    On 14 Sty, 09:26, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Tutaj chodzi o to, że za jednym pociągnięciem około 30% (jak się mylę to
    > proszę mnie poprawić) użytkowników kart w pl nagle zrobi się bezstykowa a
    > to wymusi na sprzedawcach montowanie terminali czyli ich upowszechnienie.
    > Jak na konserwatywne PKO BP to całkiem ostra zagrywka. Chociaż do tej
    > pory tylko MC próbował mozolnie coś działać, ale widać VISA musiała dać
    > jakieś niezłe warunki, że przekonała do siebie tak dużego gracza.

    First Data, właściciel marki Polcard, planuje w tym roku zwiększyć
    swoją sieć urządzeń akceptujących płatności bezgotówkowe o ok. 15
    proc. Obecnie ma ok. 80 tys. takich urządzeń, z czego ok. 55 tys.
    terminali, 15 tys. PIN-padów i ok. 10 tys. urządzeń należących do
    innych firm współpracującymi z systemami First Data", podaje dziennik.

    "Firma wdraża technologię umożliwiającą płatności bezstykowe [...] -
    Kończymy pilotaż i jeszcze w pierwszym kwartale zaczniemy instalować
    takie czytniki. Spodziewamy się, że w tym roku będzie 5 tys. takich
    terminali. Zainteresowane są między innymi hipermarkety - mówi Janusz
    Diemko, prezes First Data Polska", czytamy w "Rz".

    Mam nadzieje że wkrótce będę mógł korzystać z mojej zbliżeniówki
    Polbanku nie tylko w Maku i Empiku.

  • 13. Data: 2010-01-14 22:00:09
    Od: "JanKo" <b...@m...tu>

    Agent xbartx nadaje:
> [...]
    > to proszę mnie poprawić) użytkowników kart w pl nagle zrobi się
    > bezstykowa a to wymusi na sprzedawcach montowanie terminali czyli ich

    Karty będą posiadały zarówno pasek magnetyczny jak i chip. Będą działały
    w starych typach terminali... gdy się pojawią za dwa lata.

  • 14. Data: 2010-01-16 09:31:44
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    On 10-01-14 23:00, JanKo wrote:
    > Agent xbartx nadaje:
    >
    > Karty będą posiadały zarówno pasek magnetyczny jak i chip. Będą działały
    > w starych typach terminali... gdy się pojawią za dwa lata.

    Maja sie pojawic juz w polowie tego roku na poczatek. Do konca 2010 moze
    to jyz byc blisko 3 miliony. Po dwoch latach caly rynek to ok 3 tysiecy.
    Robi wrazenie :)

    --
    http://www.prnews.pl
    http://www.bankier.pl