eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPKO BP dostęp elektronicznyPKO BP dostęp elektroniczny
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news2.icm.edu.pl!news.task.gda.pl!not-for-mail
    From: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: PKO BP dostęp elektroniczny
    Date: Tue, 30 Nov 2004 11:50:52 +0100
    Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl
    Lines: 38
    Message-ID: <cohja9$h8p$1@korweta.task.gda.pl>
    NNTP-Posting-Host: bwx35.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: korweta.task.gda.pl 1101811849 17689 83.29.247.35 (30 Nov 2004 10:50:49 GMT)
    X-Complaints-To: a...@n...task.gda.pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 30 Nov 2004 10:50:49 +0000 (UTC)
    X-Original-Organization: CI TASK http://www.task.gda.pl
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.2180
    X-Priority: 3
    X-RFC2646: Format=Flowed; Original
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.2180
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Organization-Notice: Organization line has been filtered
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:327060
    [ ukryj nagłówki ]

    Nie wiem, czy już ktoś o tym pisał, ale BP uruchomiło dostęp do kont
    marmurkowych via inet. Fajna rzecz i długo oczekiwana, aplikacja estetyczna,
    nieprzeładowana wodotryskami i wygodna (na ile zdążyłem doświadczyć), ale
    jak zwykle są "ale". Najważniejsze - brak dostępu do listy operacji sprzed
    uruchomienia dostępu internetowego, brak możliwości zmian marmurkowych
    zleceń stałych. Nie wiem też, czy elektronicznie osiągalna będzie pełna
    historia operacji po uruchomieniu dostępu - jeżeli nie, to byłaby to
    oczywiście poważna wada, wręcz dyskwalifikująca IMO (ale to pewnie wina
    osławionego systemu komputerowego PKO BP).
    Inne zauważone cechy - logowanie przez stały numer i zmienialne hasło -
    wada, za małe bezpieczeństwo, lepszy byłby token or something. Karta kodów
    plastikowa (zaleta) ale numery pod "zdrapkami" - wada, nie zwiększa to nijak
    bezpieczeństwa, a jest ciut upierdliwe jeśli kto nie ma sekretarskich
    pazurów. I tylko jedna karta kodów dostępna - wada! Zwłaszcza, że każda
    operacja prócz stałych zleceń musi być autoryzowana kodem - w
    przeciwieństwie np. do Multi, gdzie przelewy do zdefiniowanych odbiorców nie
    wymagają autoryzacji (poza operacją zdefiniowania odbiorcy ofkoz). No i
    drobiazg estetyczny - skoro na stronie www dominują kolory brzoskwiniowe, to
    i karta kodów powinna być w podobnej kolorystyce, to przecież elementarz!
    Ciekawe, jak wygląda zamawianie nowych kart itd. Wnioski - na razie jednak
    większość operacji pozostawię w Multi, a BP zapewni mi marmur, karty i
    kredyty - a wystarczyłoby głębiej przyjrzeć się funkcjonalności tego typu
    produktów internetowych oferowanych przez konkurencję, albo i odpytać
    ankietowo użytkowników (mądrze skonstruowana ankieta, jakieś nagrody na
    zachętę - nic specjalnie cennego, raczej jakiś przyjemny drobiazg od firmy)
    i można by troszku namieszać na rynku. Na moim przykładzie - w Multi
    znalazłem się jako sierota po telepekao (a tam, wcześniej, jako sierota po
    łódzkim PBG), do BP nakłoniły mnie potrzeby kredytowe i teraz w sumie
    chętnie pozbyłbym się dwóch zbędnych RORów na rzecz PEŁNEJ obsługi w PKO
    BP - ale, póki co, Multi przebija BP wygodą wykonywania wielu drobnych
    operacji i pełnym (choć tylko trzymiesięcznym wstecz) dostępem do historii.
    Aczkolwiek, na koniec, bo to się zawsze zmienia, BP jest znacznie szybsze
    niż Multi - zwłaszcza wczoraj - BP hulało jak burza, a Multi stało i
    wieszało się co chwila (acz zazwyczaj chodzi przyzwoicie).

    T.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1