  • 1. Data: 2009-10-01 19:52:22
    Temat: PKO BP jak wykorzystać PP.
    Od: "Ryba" <o...@o...pl>

    Jak rozumiem 6 pazdziernika pojawią się na moim koncie PP uprawniające mnie
    do nabycia nowych akcji PKOBP po cenie emisyjnej. Pytanie jak je
    wykorzystać(nabyc za pomoca PP nowe akcje PKOBP) ? Czy nowe akcje PKOBP
    pojawią się u mnie automatycznie po wygasnięciu PP ? Kiedy mam za te akcje
    zapłacić i jak to zrobić ?

  • 2. Data: 2009-10-01 21:10:17
    Temat: Re: PKO BP jak wykorzystać PP.
    Od: totus <t...@p...onet.pl>

    Ryba wrote:

> [...]
    > pojawią się u mnie automatycznie po wygasnięciu PP ? Kiedy mam za te akcje

    Prawo poboru jak sama nazwa wskazuje to jest prawo, a nie obowiązek. Dlatego
    musisz zgłosić chęć skorzystania z tego prawa. Biuro maklerskie gdzie masz
    na rachunku akcje PKOBP wyjaśni Ci jak z tego prawa skorzystać. Same prawa
    poboru pojawią się na Twoim rachunku bez Twojej ingerencji. Będą notowane na
    giełdzie i będziesz mógł je sprzedać albo dokupić więcej jak będziesz miał
    taką ochotę i pieniądze. musisz coś zrobić do momentu wygaśnięcia prawa
    poboru. Sprzedać bądź zgłosić chęć kupienia akcji. Jeżeli nic nie zrobisz to
    stracisz pieniądze - równowartość ceny po jakiej będą notowane prawa poboru
    na giełdzie za każde prawo.