  • 11. Data: 2012-08-29 10:49:28
    Temat: Re: Pay pass -limit transakcji.
    Od: Krzysiek <k...@o...pl>

    W dniu niedziela, 26 sierpnia 2012 14:47:27 UTC+2 użytkownik MK napisał:
    > (z wylaczeniem platnosci
    > zblizeniowych, ktore bez autoryzacji online sa the best :)

    mala roznica, gdyby wkladac karte w czytnik 'stykowy' i tez wszystko szlo bez PINu
    ani autoryzacji on-line to nie byloby duzo dluzej....

  • 12. Data: 2012-08-29 11:02:39
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 29.08.2012 10:49, Krzysiek pisze:

    > mala roznica, gdyby wkladac karte w czytnik 'stykowy' i tez wszystko szlo bez PINu
    ani autoryzacji on-line to nie byloby duzo dluzej....

    Wyjąć kartę z portfela, wsadzić w czytnik, odczekac na "proszę wyjąć
    kartę", wsadzić kartę w portfel.

    Biorąc pod uwagę że to najczęściej dzieje się w tym samym momencie co
    zakupy do siat trzeba pchać, to robi się lekki zator.

    W ogóle, to największe opóźnienie jest w mówieniu do kasjerki "płacę
    paypassem", "czym proszę?", "paypasem", "a co to". "To zbliżeniowe".
    Następnie pracowicie przepisuje 2cyfrową kwotę z jednego urządzenia na
    drugie, a ja wiszę z portfelem czekając aż będzie "już", wychodząc nie
    na kogoś kto chce przyśpieszyć temat sobie i innym, a na takiego co chce
    zaszpanować że płaci nie wyciągając karty z portfela.

    p. m.

  • 13. Data: 2012-08-29 11:55:25
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 29 Sie, 11:03, m <m...@g...com> wrote:

> [...]
    >
    > Biorąc pod uwagę że to najczęściej dzieje się w tym samym momencie co
    > zakupy do siat trzeba pchać, to robi się lekki zator.

    A jak masz wszystkie posiadane karty bestykowe (a tak banki wznawiaja)
    to podsuwasz portfel i czekasz az wykona sie transakcja z losowej
    karty?

  • 14. Data: 2012-08-29 12:07:39
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 29.08.2012 11:55, krzysztofsf pisze:

> [...]
    >>

    > A jak masz wszystkie posiadane karty bestykowe (a tak banki wznawiaja)
    > to podsuwasz portfel i czekasz az wykona sie transakcja z losowej

    Pilnuję żeby mieć tylko jedną bezstykową w portfelu który podsuwam. Jak
    będę miał więcej, to może zainwestuję w jakąś naklejkę na zegarek czy
    coś w tym stylu.

    Oczywiście jeżeli paypass będzie nadal działającą i sensowną technologią.

    p. m.

  • 15. Data: 2012-08-29 12:13:59
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 29 Sie, 12:07, m <m...@g...com> wrote:

    > Pilnuję żeby mieć tylko jedną bezstykową w portfelu który podsuwam.

    Wystarczy debetowa+kredytowa i juz masz dwie.

    >Jak
    > będę miał więcej, to może zainwestuję w jakąś naklejkę na zegarek czy
    > coś w tym stylu.
    >
    > Oczywiście jeżeli paypass będzie nadal działającą i sensowną technologią.

    Jest paskudna technologia wmuszana sila, powodujaca, ze masz coraz
    wieksze ilosci pieniedzy czy limitu kredytowego w kartach, dostepne
    bez twojego nadzoru i kontroli.

  • 16. Data: 2012-08-30 01:03:19
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "Animka" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Nie chc e dawać tylko wyrywaja mi sami z ręki i z tego wszystkiego nie
    > wiem czy ten czytnik już przystosowany do tych kart czy nie, robia cały
    > czas z ludzi balony.

    Czytnik przystosowany do platnosci bezstykowych
    na ogol latwo odroznic "na oko" od innych (np. McDonald czy Shell )
    i zazwyczaj jest wystawiony na ladzie dla klienta

    Jedyny sklep gdzie "wyrywaja mi karte z reki" to wredny REAL
    Nie wiem po jakiego grzyba kasjerka zczytuje pasek na kasie
    a nastepnie wklada karte do chip-czytnika "pinoklepa" ktory jest wystawiony
    dla klienta
    Np. w Lidlu sam wkladam karte w czytnik, po czym chowam ja do portfela
    - jakos nie lubie jak ktoś obcy maca mój plastik o ile nie ma takiej
    koniecznosci ;P

  • 17. Data: 2012-08-30 12:41:52
    Od: Zespół Alior Bank <b...@s...pl>

    On Wednesday, August 29, 2012 12:07:19 AM UTC+2, Animka wrote:
    > Druga sprawa - mam kartę na PIN, ale W NIEKTÓRYCH SKLEPACH przechodzi na > podpis,
    znaczy TEŻ ZALEŻY OD FIRMY OBSŁUGUJĄCEJ TERMINAL Odemnie wzięła na stacji benzynowej
    kartę, machnęła nią przy czytniku dwa razy i żadnego pinu czytnik nie wymagał. Fakt,
    że poszło 2 razy. Nie wiem czy Alior Bank 2 razy zaksięgował czy 2 razy zeszło na
    stacji. Poza tym jeszcze ani razu ja sama nie posłużyłam się swoją kartą, bo mi ja
    zabierają i wkładają do czytników albo kładą na czytnikach. Chcę zmienić tę nową
    kartę na starą, tradycyjną, nie wiem czy będę mogła to załatwic, nie wiem czy ten
    Bank nie przeszedł całkowicie na te "nowoczesne", ale w sumie niebezpieczne. --
    animka

    @ Animka
    Jeżeli doszło do ewentualnego wielokrotnego obciążenia karty prosimy o zgłoszenie do
    banku reklamacji, na podstawie której będzie można sprawdzić ewentualne
    nieprawidłowości.
    Co do przekazywania karty osobom obsługujacym kasy, to nie ma takiego obowiązku, ale
    niektóre kasy są tak skonfigurowane, że aby aktywować czytnik kart pracownik musi
    "przeciągnąć" kartą przez czytnik przy kasie. Dotyczy to raczej terminali nie
    obsługujących transakcji zbliżeniowo.
    Jeśli chodzi ewentualną zmianę karty, to Alior Bank ma w ofercie również karty bez
    technologii PayPass i można wystąpić o wydanie takiej karty. Natomiast w ofercie
    Alior Sync są tylko karty z technologią PayPass.
    Pozdrawiamy
    Zespół Alior Bank

  • 18. Data: 2012-08-30 13:04:36
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 30 Sie, 12:41, Zespół Alior Bank <b...@s...pl> wrote:
    > Natomiast w ofercie Alior Sync są tylko karty z technologią PayPass.
    > Pozdrawiamy
    > Zespół Alior Bank

    Ale w np. Citibanku wystarczy zadzwonic do obslugi i wylaczaja w
    karcie funkcjonalnosc zblizeniowa.
    Nie rozumiem, dlaczego nie jest to mozliwe w innych bankach.

  • 19. Data: 2012-08-30 13:36:32
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    m.googlegroups.com...

    > Ale w np. Citibanku wystarczy zadzwonic do obslugi i wylaczaja w
    > karcie funkcjonalnosc zblizeniowa.
    > Nie rozumiem, dlaczego nie jest to mozliwe w innych bankach.

    Czy ktoś wie, czy transakcje bezstykowe są autoryzowane on-line czy może (z
    powodu, że małe kwoty) off-line jak się ileś tam uzbiera.

    Bo jak nie są on-line to wydaje mi się, że telefoniczne wyłączenie
    funkcjonalności może być tylko do pewnego stopnia skuteczne.
    P.G.

  • 20. Data: 2012-08-30 13:44:12
    Od: krzysztofsf <k...@w...pl>

    On 30 Sie, 13:36, Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote:
    > U ytkownik "krzysztofsf" <k...@w...pl> napisa w wiadomo
    cinews:aabe1e7f-624c-4b7a-8b06-494fa97cd179@p12g2000
    vbm.googlegroups.com...

    > Czy kto wie, czy transakcje bezstykowe s autoryzowane on-line czy mo e (z
    > powodu, e ma e kwoty) off-line jak si ile tam uzbiera.
    >
    > Bo jak nie s on-line to wydaje mi si , e telefoniczne wy czenie
    > funkcjonalno ci mo e by tylko do pewnego stopnia skuteczne.

    Kredytowe i prepaid chyba przewaznie online - pamietam taka dyskusje
    na grupie.

    Tak wiec mozliwe, ze w przypadku debetowej autoryzowanej offline, sama
    ingerencja operatora w system banku nic nie da.

    Przydaloby sie jakas organizacje konsumencka zawiazac w celu zmuszenia
    bankow do umozliwienia klientowi wyboru mozliwosci zaistnienia i
    ewentualnych parametrow, opcji bezstykowych na zamawianych czy
    wznawianych kartach.