  • Data: 2003-12-02 05:28:54
    Temat: PayPal. . . nadal najlepszy
    Od: " 0sa" <0...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    radbilcz <r...@s...onet.pl> napisał(a):

    > A ja proponuje zrobic ogolno narodowy protest (prosbe) mailowy do PayPala z
    > prosbo o unormowanie stosunkow z Polska (sojusznik, przyszla UE, przyjaciel
    > USA itp bzdety mozna dodac np ile traca na pomijaniu naszych
    > transakcji )czyli akceptacja kart .
    > Proponuje w umowiony dzien wyslac jednoczesnie od jednej osoby list z w/w
    > prosba.
    >
    > Pozdr.
    > Radek

    Typowo Polskie podejscie. . . :))) Pomimo ze Polska jest krajem malkontentow
    i narzekanie jest obowiazkiem narodowym to ja osobiscie proponuje cos
    zupelnie innego a mianowicie zalozenie konkurencyjnego systemu. Nikt nie
    chce?

    Co prawda prob bylo juz wiele. Szczegolnie pod koniec lat 90tych w latach
    szalu wszystkiego z dot.com powstaly dziesiatki konkurencyjnych uslug takich
    jak PayPal i pomimo wkladow milionow a czasami miliardow dolarow nikomu nie
    udalo sie stworzyc cos naprawde konkurencyjnego.

    Kilka lat temu wydawalo mi sie osobiscie ze serwis Citibanku c2it.com bedzie
    miec najwieksza sile przebicia z wielu wzgledow. Niestety Citibank tez
    dopiero niedawno przyznal sie ze nie potrafi konkurowac w tej dziedzinie i
    wlasnie zdecydowal sie na zamkniecie serwisu c2it.

    W ostatnich kilku latach wiekszosc konkurencji sie wykruszyla i w tej chwili
    w dodatku do PayPal pozostalo tylko kilka podobnych serwisow ktore w
    wiekszosci pozwalaja na natychmiastowe przeslanie pieniedzy ale nie sa
    popularne na aukcjach gdzie oczywiscie codziennie miliony transakcji jest
    dokonywane i gdzie nalezy byc aby cos znaczyc w tym segmencie.

    PayPal jednak nadal pozostaje najprostszym tego rodzaju serwisem i
    szczegolnie w swoim najprostszym wydaniu (Personal Account) jest raczej
    niemozliwy do pobicia z dwoch wzgledow: po pierwsze z uwagi na
    natychmiastowosc transakcji i po drugie z uwagi na trudna do pobicia darmowa
    cene.

    W USA prawie od pocztku istnienia kraju zawsze istnialy znacznie tansze
    mozliwosci przesylanie pieniedzy niz w reszcie swiata i praktycznie z punktu
    widzenia kupujacego praktycznie zawsze istnialy darmowe lub prawie darmowe
    mozliwosci zaplaty. PayPal jednak posunal sie dalej i unatychmiastowil
    tranzakcje.

    Prawie kazdy bank daje do dyspozycji co najmniej jeden lub wiecej tak
    zwanych "free" kont gdzie co najmniej wiekszosc tranzakcji jest zupelnie
    darmowa to jednak zawsze pozostaje ten element czasowy. Wezmy taki wire
    transfer -- wewnatrz kraju moga to byc minuty lub godziny ale jezeli
    wysylasz do innego kraju to zawsze wyraznie widnieje ostrzezenie ze transfer
    zalezy takze od banu docelowego wiec jedynie dostawa do banku docelowego
    moze byc gwarantowana powiedzmy tego samego dniz a to kiedy bank docelowy
    raczy sobie udostepnic pieniadze to moze czasami zabrac kilka dni. Nawet do
    cywilizowanego kraju wire transfer moze zabrac ponad dzien kiedy transfer
    poprzez PayPal jest natychmiastowy.

    PayPal bardzo prosto omija inherentne problemy bankowe i wyglada na to ze
    status quo bedzie kontynuowane i PayPal pozostanie bezkonkurencyjny,
    szczegolnie w gieldach gdzie pozostanie z 90% rynku w swoich rekach na
    najblizsza przyszlosc.

    0sa