  • 11. Data: 2003-05-06 08:52:16
    Temat: Re: Pełny numer karty i data ważno?ci do ?mieci
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    MK napisał(a):

    > Hm... w jednym i w drugim przypadku sa to pieniadze banku ;). A zlodziej
    > zawsze wydaje pieniadze skradzione ;).
    > Generalnie... nie ma wielkich roznic miedzy tym czy bank zablokuje pieniadze
    > na rachunku, czy tez bedzie mial roszczenie wzgledem posiadacza, za brak
    > splaty zadluzenia na karcie. Najwazniejsza jest ta psychologiczna. Jasli
    > sprawa trafi do sadu nie bedzie mialo znaczenia jak karta jest rozliczana.
    dla kk (i charge): w przypadku nie uznania reklamacji bank podaje do sadu
    posiadacza i musi udowdnic swoja racje
    dla debetowej: ty podajesz do sadu bank
    --
    roberts
    c:\Program Files\Netscape\sygnatura.txt

  • 12. Data: 2003-05-06 09:06:33
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Witek napisał(a):

    > No właśnie. Mam wrażenie, że tutaj panuje już od dłuszego czasu pewne złudzenie,
    > że pieniadze na ror to są moje, a na KK banku. W obu wypadkach (upraszczając) są
    > to pieniądze banku -czy się to komuś podoba, czy nie ! BTW przecież w ror może
    > być też linia kredytowa - i co wtedy ? ;-))
    tego nie analizowalem, moj blad
    czyli kredytowa, obciazeniowa lub debetowa z linia kredytowa

    http://www.google.pl/groups?selm=3E50DAB4.254FDEDD%4
    0go2.pl

  • 13. Data: 2003-05-06 11:49:28
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Nie o to chodzi. Jest tak jak napisał Maciek:
> [...]
    splaty zadluzenia na karcie."

    > czyli kredytowa, obciazeniowa lub debetowa z linia kredytowa

    A DC - z odroczonym terminem płaności ? ;-))

    > http://www.google.pl/groups?selm=3E50DAB4.254FDEDD%4
    0go2.pl

    Art. 96 i 97 pb. Bank wystawia BTE, a w sądzie nadaje mu tylko klauzule (w
    terminie 3 dni). I naprawde nie ma znaczenia, czy to bedzie na podstawie wyciagu
    KK, czy wyciagu z ROR.

  • 14. Data: 2003-05-06 14:11:11
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    Witek napisał(a):

    > A DC - z odroczonym terminem płaności ? ;-))
    dc to karta obciazeniowa, czyli z odroczonym terminem planosci ;)

    > Art. 96 i 97 pb. Bank wystawia BTE, a w sądzie nadaje mu tylko klauzule (w
    > terminie 3 dni). I naprawde nie ma znaczenia, czy to bedzie na podstawie wyciagu
    > KK, czy wyciagu z ROR.
    Dz.U.1964.43.296 (U) Kodeks postępowania cywilnego.
    Art. 840. § 1. Dłużnik może w drodze procesu żądać pozbawienia tytułu
    wykonawczego wykonalności w całości lub części albo ograniczenia:
    1) jeżeli przeczy zdarzeniom, na których oparto wydanie klauzuli wykonalności;

  • 15. Data: 2003-05-06 14:46:42
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

> [...]

    > wykonawczego wykonalności w całości lub części albo ograniczenia:
    > 1) jeżeli przeczy zdarzeniom, na których oparto wydanie klauzuli wykonalności;

    No i co z tego ?

  • 16. Data: 2003-05-06 17:27:05
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "RobertS" <r...@g...pl> wrote in message news:3EB777C0.F0DDD892@go2.pl...

    > dla kk (i charge): w przypadku nie uznania reklamacji bank podaje do sadu
    > posiadacza i musi udowdnic swoja racje

    Myslisz, ze dla banku jest problemem nie do przeskoczenia skierowanie sprawy
    do sadu? ;) Bank skorzysta z egzekucji na bazie bankowego tytulu
    egzekucyjnego. Ty musisz wykonac nastepny krok czyli zaskarzyc nadanie
    wykonalnosci tytulowi egzekucyjnemu. I tu jest problem... nadanie klauzuli
    wykonalnoci odbywa sie na podstawie ksiag bankowych... bedziesz musial
    wykazac, ze zapisy w ksiegach sa bledne lub nierzetelne. Mysle, ze to moze
    byc dosc ciezkie do zrobienia...

    > dla debetowej: ty podajesz do sadu bank
    > --

    Hehe... najwazniejsze jest kto wygra. Jesli przegrasz, niezaleznie od tego
    kto wystapi do sadu i tak ty poniesiesz koszty...

    Maciej

  • 17. Data: 2003-05-08 14:06:08
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Witek" <w...@p...onet.fi> napisał w wiadomości

    > No i co z tego ?

    Przede wszystkim to, że może działać. Po drugie może wnioskować o
    zabezpieczenie powództwa przez zawieszenie prowadzonej przez bank egzekucji.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 18. Data: 2003-05-08 14:14:15
    Od: RobertS <r...@g...pl>

    MK napisał(a):

> [...]
    > wykonalnoci odbywa sie na podstawie ksiag bankowych... bedziesz musial
    > wykazac, ze zapisy w ksiegach sa bledne lub nierzetelne. Mysle, ze to moze
    masz racje
    uwazalem, ze bte mozna podwazyc i bank bedzie musial dochodzic swego na drodze
    sadowej, po dokladniejszej lekturze kpc wiem ze jest odwrotnie

  • 19. Data: 2003-05-08 14:20:16
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał:

    > Przede wszystkim to, że może działać. Po drugie może wnioskować o
    > zabezpieczenie powództwa przez zawieszenie prowadzonej przez bank egzekucji.

    Ano właśnie. Widzisz chyba że nadal bank jest uprzywilejowany i jest w lepszej
    pozycji niż klient.
    Ps. Są już prowadzone prace nad tym aby zlikwidować tzw. przywileje bankowe
    (albo je chociaż ograniczyć) i doprowadzić do tego, żeby bank był normalnym
    wierzcielem. I dobrze.

  • 20. Data: 2003-05-08 14:26:07
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    [...]

    Witek> Ps. Są już prowadzone prace nad tym aby zlikwidować
    Witek> tzw. przywileje bankowe (albo je chociaż ograniczyć) i
    Witek> doprowadzić do tego, żeby bank był normalnym wierzcielem. I
    Witek> dobrze.

    Witek, Ty niepoprawny optymisto ...

    --

    --w