  • 21. Data: 2011-11-15 14:53:37
    Temat: Re: Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 11/15/2011 7:37 AM, Ikselka wrote:
    > Może nagłośnię ten problem w prasie

    zacznij od gazetki parafialnej

  • 22. Data: 2011-11-15 15:32:20
    Od: "Konfabulator" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    > Jeśli jest tak, jak mówisz, to znaczy, że zapewnienie, które otrzymuje
    > klient podczas zakupów w sklepach internetowych (sklepy jak każde inne
    > wobec prawa oraz klienta, nie?), a brzmiace m.w. tak - "Żadne dane
    > dotyczące karty kredytowej nie są przekazywane do sklepu" jest albo
    > bezsensowne bo bez pokrycia, albo jednak numer karty kredytowej klienta
    > POWINIEN być niedostępny dla sklepów w ogóle i tak własnie powinny być
    > skonstruowane łącza sklepów z bankami, nie? Czyżby to była utopia?

    Nie rozróżniasz transakcji IO od transakcji z fizycznym użyciem karty. Przy
    transakcji internetowej numer karty nie jest przekazywany do sklepu, gdyż
    transakcja dzieli się na zakup w sklepie, autoryzacją płatności w zewnętrznej
    firmie (i ta firma oczywiście otrzymuje pełne dane Twojej karty, gdyż jak
    inaczej transakcja miałaby się odbyć?), przekazanie wyniku autoryzacji do
    sklepu. Choć są sklepy internetowe, które mają tak podpisane umowy, że to one
    same dokonują autoryzacji, wtedy w sklepie podajesz w formularzu wszystkie
    dane karty. Dane Twojej karty posiada setki różnych podmiotów, a jak widzisz
    system jako całość działa.

    Może jeszcze wróćmy do historii karty kredytowej. Na początku dane karty były
    fizycznie odciskane na formularzu obciążenia w sklepie. I to funkcjonowało
    ileś lat i jakoś ilość fraudów nie jest wielkością z którą banki by sobie nie
    radziły. Teraz odcisk zastępuje telefon tylko dlatego, żeby sprzedawca miał
    łatwiej i szybciej kasę, cała technologia pozostała w zasadzie na podobnym
    poziomie, bo mimo chipów, pinów, podpisów i innych zabezpieczeń nadal można
    płacić odciskając kartę lub podając jej numer przez telefon.

    A dlaczego banki o tym nie mówią? Bo ktoś kto jest świadomy zagrożeń
    zastanowiłby się 100 razy zanim wziąłby kredytówkę do ręki.

  • 23. Data: 2011-11-15 15:40:23
    Od: "Konfabulator" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Joossef <g...@g...com> napisał(a):

    > Nie słuchaj ludzi, którzy bzdury mówią ;)

    Popieram, jak zaraz się okaże, nie słuchaj głównie Joossefa.

    > Żeby wykonać transakcję, o której mówisz jest potrzebny dodatkowo CVV,
    > data ważności karty oraz dane adresowe użyszkodnika.

    Dla testu wejdź na dowolny sklep, który do autoryzacji używa PolCardu i
    dokonaj płatności kartą, podając poprawny numer karty, datę ważności, bez CVV
    i jako dane użytkownika podaj Święty Mikołaj zamieszkały w Laponii. Zobacz co
    Ci odpowie centrum autoryzacji.

    > cvv można skutecznie z karty usunąć (zamazać, wydrapać itp.)

    CVV jest w zasadzie kodem nieużywanym przez żadne z centr autoryzacyjnych.

    > Gdyby sam numer karty i nazwisko wystarczało to pomyśl jaki sens ma
    > umieszczanie tych danych na karcie?

    Bo karta służy do dokonywania również transakcji MO/TO/IO?

  • 24. Data: 2011-11-15 15:58:59
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2011 13:16:04 +0000 (UTC), Joossef napisał(a):

    > Nie słuchaj ludzi, którzy bzdury mówią ;)
    > Żeby wykonać transakcję, o której mówisz jest potrzebny dodatkowo CVV,
    > data ważności karty oraz dane adresowe użyszkodnika.

    Dane adresowe? W supermarkecie? Zartujesz sobie.

    http://kartyonline.pl/arty.php?id=99
    "Najpopularniejszym miejscem pozyskiwania numerów kart są bowiem punkty
    handlowo-usługowe, w których dokonujemy zakupów kartami. Numer naszej karty
    znajduje się na odcinku drukowanym po wykonaniu transakcji, na którym
    składamy podpis, dodatkowo pracownik sklepu może z terminala wydrukować
    listę wszystkich transakcji z danego dnia z numerami kart, które były użyte
    do płatności. Niektóre terminale ukrywają cześć numeru karty, a w jego
    miejsce drukują gwiazdki. Niestety jest to zdecydowana mniejszość tych
    urządzeń. (!!!!!!!!!!!!!!!!)

    Na szczęście, jeśli już padniemy ofiarą przestępców, to w dość łatwy sposób
    można taką transakcję zareklamować i uzyskać zwrot wydatkowanych środków.
    (BEZEDURA. p.XL) Ważne jest jednak, by na bieżąco przeglądać nasze wyciągi
    i mieć kontrolę nad wszystkimi zakupami dokonywanymi kartą. Często bowiem
    zdarza się, że klienci nie zaglądają nawet do szczegółowych zestawień
    transakcji i nie zauważają, że padli ofiarą oszustwa. "

  • 25. Data: 2011-11-15 16:02:05
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2011 15:32:20 +0000 (UTC), Konfabulator napisał(a):

> [...]
    > inaczej transakcja miałaby się odbyć?), przekazanie wyniku autoryzacji do

    NIby dlaczego mam odróżniać? - w sklepie stacjonarnym jak niby inaczej to
    się odbywa? - przecieżprzy "fizycznym" użyciu karty też czeka się na
    autoryzację via łącze z bankiem. Niby jak inaczej sklep wiedziałby, że na
    karcie są środki, zeby w ogóle wydac towary.

  • 26. Data: 2011-11-15 16:45:38
    Od: "Konfabulator" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > autoryzację via łącze z bankiem. Niby jak inaczej sklep wiedziałby, że na
    > karcie są środki, zeby w ogóle wydac towary.

    Wyobraź sobie, że wydawane od kilku lat karty, same potrafią autoryzować, wbij
    w google hasło autoryzacja offline. Są kraje, gdzie wyłączenie tej opcji
    powoduje odrzucenie płatności.

  • 27. Data: 2011-11-15 17:27:17
    Od: "Piotr C." <piotr@usun_to_mabanana.com>

    On 2011-11-15 14:16, Joossef wrote:
> [...]
    > cvv można skutecznie z karty usunąć (zamazać, wydrapać itp.)
    > Gdyby sam numer karty i nazwisko wystarczało to pomyśl jaki sens ma

    Kupowałem bilety lotnicze na kwotę ok. 3000zł, pare lat temu. Karta
    została obciążona, rozliczona i spłacona, a dopiero wtedy pani z bodajże
    Carlsona przypomniała sobie, że musi mieć mój CVV i o niego poprosiła -
    również telefonicznie :D

    P.

  • 28. Data: 2011-11-15 17:32:11
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

> [...]

    > inaczej transakcja miałaby się odbyć?), przekazanie wyniku autoryzacji do

    Kup coś w Amazonie (i masie innych sklepów za granicą). Nasze sklepy nie są
    reprezentatywne. Ba nawet u nas możesz zapłacić po prostu podając tylko
    dane przez telefon.

    --
    Kojer

  • 29. Data: 2011-11-15 17:37:23
    Od: "Konfabulator" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Robert Kois <k...@h...pl> napisał(a):

    > Kup coś w Amazonie (i masie innych sklepów za granicą). Nasze sklepy nie są
    > reprezentatywne. Ba nawet u nas możesz zapłacić po prostu podając tylko
    > dane przez telefon.

    Więc wyciąłeś następne zdanie, które o tym mówi i napisałeś to samo innymi
    słowami. Gratulacje.

  • 30. Data: 2011-11-15 18:01:34
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Tue, 15 Nov 2011 17:37:23 +0000 (UTC), Konfabulator napisał(a):

    > Więc wyciąłeś następne zdanie, które o tym mówi i napisałeś to samo innymi
    > słowami. Gratulacje.

    Bo napisałeś to tak jakby to był wyjątek, a to najpopularniejszy sposób
    płacenia może z wyjątkiem paypala (który powiedzmy można za centrum uznać,
    ale akurat nie wymaga podawania karty). Przekierowywanie do centrów
    autoryzacyjnych to jednak mniejszość.
    Najpopularniejszy sklep na świecie nie wymaga nawet podawania CVV.

    --
    Kojer