eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.Re: Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: "Konfabulator" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pełny numer karty kredytowej na wydruku z kasy.
    Date: Tue, 15 Nov 2011 15:32:20 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 33
    Message-ID: <j9u0m4$rck$1@inews.gazeta.pl>
    References: <yxxv66t5tnau.sqi5gioyr48l$.dlg@40tude.net>
    <j9tbg1$p7f$1@inews.gazeta.pl>
    <1...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1321371140 28052 172.20.26.238 (15 Nov 2011 15:32:20 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 15 Nov 2011 15:32:20 +0000 (UTC)
    X-User: kredycik-i-wio
    X-Forwarded-For: 91.206.210.116
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:561643
    [ ukryj nagłówki ]

    Ikselka <i...@g...pl> napisał(a):

    > Jeśli jest tak, jak mówisz, to znaczy, że zapewnienie, które otrzymuje
    > klient podczas zakupów w sklepach internetowych (sklepy jak każde inne
    > wobec prawa oraz klienta, nie?), a brzmiace m.w. tak - "Żadne dane
    > dotyczące karty kredytowej nie są przekazywane do sklepu" jest albo
    > bezsensowne bo bez pokrycia, albo jednak numer karty kredytowej klienta
    > POWINIEN być niedostępny dla sklepów w ogóle i tak własnie powinny być
    > skonstruowane łącza sklepów z bankami, nie? Czyżby to była utopia?

    Nie rozróżniasz transakcji IO od transakcji z fizycznym użyciem karty. Przy
    transakcji internetowej numer karty nie jest przekazywany do sklepu, gdyż
    transakcja dzieli się na zakup w sklepie, autoryzacją płatności w zewnętrznej
    firmie (i ta firma oczywiście otrzymuje pełne dane Twojej karty, gdyż jak
    inaczej transakcja miałaby się odbyć?), przekazanie wyniku autoryzacji do
    sklepu. Choć są sklepy internetowe, które mają tak podpisane umowy, że to one
    same dokonują autoryzacji, wtedy w sklepie podajesz w formularzu wszystkie
    dane karty. Dane Twojej karty posiada setki różnych podmiotów, a jak widzisz
    system jako całość działa.

    Może jeszcze wróćmy do historii karty kredytowej. Na początku dane karty były
    fizycznie odciskane na formularzu obciążenia w sklepie. I to funkcjonowało
    ileś lat i jakoś ilość fraudów nie jest wielkością z którą banki by sobie nie
    radziły. Teraz odcisk zastępuje telefon tylko dlatego, żeby sprzedawca miał
    łatwiej i szybciej kasę, cała technologia pozostała w zasadzie na podobnym
    poziomie, bo mimo chipów, pinów, podpisów i innych zabezpieczeń nadal można
    płacić odciskając kartę lub podając jej numer przez telefon.

    A dlaczego banki o tym nie mówią? Bo ktoś kto jest świadomy zagrożeń
    zastanowiłby się 100 razy zanim wziąłby kredytówkę do ręki.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1