eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPierwsze wrażenia z eksploatacji Aquariusa [długie]Pierwsze wrażenia z eksploatacji Aquariusa [długie]
  • Reply-To: "janko" <m325@o2._NO__SPAM_.pl>
    From: "janko" <m325@o2._NO_SPAM_.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Pierwsze wrażenia z eksploatacji Aquariusa [długie]
    Date: Fri, 22 Nov 2002 22:12:19 +0100
    Lines: 50
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    NNTP-Posting-Host: 212.76.36.17
    Message-ID: <3dde9db6$1@news.home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1037999542 212.76.36.17 (22 Nov 2002 22:12:22 +0100)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: mjk
    Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.icm.edu.pl!news.ipartners.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:214260
    [ ukryj nagłówki ]

    Oto kilka spostrzeżeń w dość losowej kolejności:

    Obsługa podczas zakładania konta - kompetentna,

    Umowa o prowadzenie konta lekko chaotyczna
    - np. pewien paragraf występuje 2 razy (16 i 24),

    Przy dzwonieniu na infolinię system (po zidentyfikowaniu) kieruje do
    wydzielonej obsługi. Może się okazać, że czeka się długo w kolejce (mnie się
    już 2 razy zdażyło) - za mało ludzi do obsługi Aquariusa + brak
    inteligentego przerzucenia kolejkowanych klientów do infolinii standardowej.

    W swojej klasie (lub w klasie, do której Aquarius aspiruje - Fortis, ING
    Konto VIP) - rozczarowujący jest brak dostępu do wszystkich bankomatów na
    rozsądnych zasadach (tzn. bezprowizyjnie lub ze stałą - nie procentową
    prowizją).

    Rachunek oszczędnościowy - niewygodny w praktyce - uniemożliwia skuteczne
    zlecanie przelewów z datą przyszłą na większe kwoty. A można temu zaradzić
    tak prosto :-) - zaimplementować klasyczny overnight (patrz np. Fortis)
    lub... zmodyfikować algorytm zasilania RORu o kwoty zaplanowanych na dany
    dzień kwot.

    Koncepcja 'quasi' opiekunma konta zapowiada się nieźle - otrzymuje się numer
    komórkowy + e-mail. Szkoda jedynie, iż opiekun nie wie nic o ew. możliwości
    szyfrowania poczty (nie mam ochoty wysyłać szczegółow kwestii finansowych
    internetem bez szyfrowania).

    Oczywiście nawet możliwość kontaktu e-mailowego z opiekunem to tylko
    namiastka właściwego kontaktu e-mailowego (jak np. w Nordei, gdzie e-mail ma
    moc pisma).

    Karty bankomatowe bez dziennego limitu transakcji bezgotówkowych i z
    ograniczoną ochroną ubezpieczeniową to dość karkołomny pomysł.

    Brak możliwości wydrukowania potwierdzenia przelewu w internecie (choć
    podobno już nad tym pracują).

    Bank nie informuje o niezrealizowanych przelewach (tak zeznała pracownica
    infolinii) - dziwne.

    Z informacji wręczonych przy zakładaniu konta wynika, że listę haseł
    jednorazowych można otrzymać od ręki w oddziale ale to chyba nieprawda, bo
    opiekun nie zaproponował tego.

    Klub Aquarius wygląda trochę jak multiport w nowej skórze. Brak intergacji z
    podstawowym systemem bankowym (trzeba np. oddzielnie definować swoje dane
    osobowe). Nie znalazłem polityki prywatności klubu.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1