  • 11. Data: 2002-07-03 12:48:50
    Temat: Re: Pioneer Obligacji 2 FIM
    Od: t...@p...onet.pl

    On Tue, 2 Jul 2002 18:35:46 +0200, "m" <m...@i...pl> wrote:

    Jesli jest tak rzeczywiscie, to sie ten nowy Pioneer nie za bardzo
    kalkuluje.
    Ja w kazdym razie sadzilem, ze 1.5% na dzien dobry i 1.1% na do
    widzenia to calkowite koszty funduszu i nie ma juz tych ukrytych
    kosztow codziennie odejmowanych od wartosci jednostki uczestnictwa
    (czy w tym przypadku od certyfikatu inwestycyjnego).

    Czy jestes pewien, ze nowy Pioneer oprocz tych kosztow (1.5% + 1.1%)
    pobiera tez oplate za prowadzenie. W takim wypadku powinno to byc
    gdzies zapisane w regulaminie, czy gdzies indziej. I powinno byc tez
    napisane ile konkretnie procent pobiera.

    Pzdr
    Mareczek

  • 12. Data: 2002-07-03 19:26:03
    Od: "m" <m...@i...pl>

    Z prospektu...

    I.1.6.Koszty obciazajace Fundusz
    1.Z tytulu prowadzonej dzialalnosci z Aktywów Funduszu pokrywane sa
    nastepujace koszty:
    1)oplaty i prowizje z tytulu dokonywanych transakcji portfelowych naliczane
    przez Depozytariusza,banki,
    domy maklerskie,instytucje depozytowe (np.KDPW),
    2)koszty odsetek od kredytów i pozyczek zaciagniatych przez Fundusz,
    3)wynagrodzenie Towarzystwa za zarzadzanie Funduszem,
    4)podatki i oplaty wynikajace z przepisów prawa,
    5)koszty Towarzystwa zwiazane z likwidacja Funduszu w wysokoEci 0,5%WartoEci
    Aktywów Netto
    Funduszu na dzien rozpoczecia likwidacji Funduszu.
    2.Wartosc Aktywów Netto Funduszu pomniejszana jest codziennie o przewidywana
    wartosc kosztów,o których
    mowa w ust.1 pkt 1)-4),w postaci rezerw.Rozliczenie nastepuje z dolu w
    okresach miesiecznych lub
    kwartalnych.Wartosc Aktywów Netto Funduszu pomniejszana jest o wartosc
    kosztów,o których mowa w ust.1
    pkt 5),w dniu rozpoczecia likwidacji Funduszu.
    3.Koszty zwiazane z dzialalnoscia Funduszu,nie wymienione w ust.1,w tym:
    1)wynagrodzenie Depozytariusza,
    2)koszty obs.ugi prawnej,
    3)koszty badania sprawozdaf finansowych,
    4)koszty sporzadzenia,druku i publikacji Prospektu Emisyjnego i jego skrótu,
    5)koszty likwidacji Funduszu ponad wysokosc okreslona w ust.1 pkt 5),
    6)koszty ponoszone na rzecz podmiotu prowadzacego rynek,na którym notowane
    sa Certyfikaty
    Inwestycyjne,
    7)wszelkie oplaty karne pokrywane sa przez Towarzystwo.

    I.1.7.Wynagrodzenie Towarzystwa
    Towarzystwo za zarzadzanie Funduszem otrzymuje wynagrodzenie miesieczne
    obliczane w stosunku do
    Wartosci Aktywów Funduszu (dalej zwane "Wynagrodzeniem ").
    Wynagrodzenie kalkulowane i wyplcane jest w nastepujacy sposób:
    1)Wynagrodzenie naliczane jest codziennie,w wysokosci okreslonej procentowo
    w skali roku, liczonej w kazdym
    dniu od Wartosci Aktywów Netto Funduszu z poprzedniego dnia wyceny,
    2)Maksymalna stawka Wynagrodzenia wynosi 2,5% w skali roku,
    3)Wynagrodzenie przekazywane jest ze srodków Funduszu nie pózniej niz
    pietnastego dnia miesiaca
    nastepujacego po miesiacu,za który przysluguje.

  • 13. Data: 2002-07-03 22:00:22
    Od: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "m" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Z prospektu...
    [...]

    za dużo tego ;-)
    Ja wiem, że kupując certyfikaty muszę wziąść minimum 10sztuk po 100zł każdy
    co daje min.1000zł.
    Teraz od transakcji zakupu płacę 1.5%, czyli z prowizją mam min.1015zł
    Po zakończeniu bank odkupuje ode mnie owe certyfikaty za 99% ceny, czyli juz
    tracę dodatkowy 1%.
    Nastepnie za sprzedanie owych certyfikatów potrącają 0.1% ich wartości.

    Natomiast z podanej litanii z prospektu można wysnuć wnioski jakoby
    pobierali jeszcze 50 dodatkowych opłat ;-))
    Choć może jest coś o czym jeszcze nie wiem.
    Jednak po pdoliczneiu wszystkiego to ten Pioneer nie jest taki rewelacyjny i
    generalnie jest przereklamowany.

    BTW: Byłem wczoraj w banku i będąc przy okienku podczas załatwiania spraw
    znajomy "podniecił" się ofertą bez podatku, mówiąc, że jest to ciekawe, bo
    można zarobić 20% więcej.
    A ja na to, że ta oferta jest przereklamowana i szkoda na nią uwagi. Pan z
    okienka słysząc to zapytał się mnie dlaczego tak sądzę. No to dałem swoje
    kontrargumenty. Pan pokiwał głową i stwierdził, że dużo wiem na ten temat i
    nie próbował już nawet zachwalać tej oferty ;-)
    Jako, że nie ubieram się jak jakiś biznesmen, to może Pan z okienka
    pomyślał, że jak przyjdzie taki z ulicy to nic nie wie i można mu wszystko
    wcisnąć ;-)