eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPl@net Fortis - bezpieczeństwo?Pl@net Fortis - bezpieczeństwo?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!newsgat
    e.onet.pl!niusy.onet.pl
    From: <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Pl@net Fortis - bezpieczeństwo?
    Date: 11 Jan 2002 19:36:34 +0100
    Organization: Onet.pl SA
    Lines: 60
    Message-ID: <1...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: newsgate.test.onet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: newsgate.onet.pl 1010774194 13676 192.168.240.245 (11 Jan 2002 18:36:34 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 11 Jan 2002 18:36:34 GMT
    Content-Disposition: inline
    X-Mailer: http://niusy.onet.pl
    X-Forwarded-For: 213.76.69.49, 213.180.130.23
    X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.5; Windows 98)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:154179
    [ ukryj nagłówki ]

    Założyłem kolejne konto z dostępem do rachunku przez Internet - Fortis pl@net

    Do wykonywania dyspozycji na rachunku jest wymagana znajomość dwóch haseł:
    1. hasło dostępu do systemu - podawane wyłącznie podczas logowania.
    2. hasło klucza prywatnego - podawane podczas składania dyspozycji opatrywanych
    podpisem elektronicznym

    tak się zdarzyło, że zapomniałem to pierwsze i po trzech nieudanych próbach
    zablokowałem sobie dostęp - i to jest dla mnie w porządku,
    po konsultacji na infolini uzyskałem informację, że aby nadać sobie ponownie
    hasło i odblokować sobie dostęp do konta przez www muszę udać się do "marmurów"

    podczas wizyty w odziale nadałem sobie hasło i otrzymałem numer rachunku tylko
    na podstawie ustnego podania imienia i nazwiska! - nic więcej.
    zaraz po wizycie zadzwoniłem na infolinię i uzykałem informację, że zgodnie z
    procedurą pracownik wykonujący taką dyspozycję powinien poprosić o dowód
    osobisty - poprosiłem o wyjaśnienie i oddzwonienie

    po kilku godzinach zadzwoniła miła Pani przepraszając i tłumacząc, że pracownik
    po prostu pamiętał mnie z pierwszej wizyty i w związku z tym wiedział, że
    jestem klientem więc uznał, że weryfikacja na podstawie dowodu będzie
    zbyteczna - zażądałem gwarancji, że będę w przyszłości weryfikowany prawidłowo
    i uzyskałem odpowiedź twierdzącą - ok, zdarza się - czynnik ludzki najbardziej
    zawodny( ale w takim razie po co pytał o imię i nazwisko skoro mnie pamiętał? :)

    kolejna próba zalogowania się do sytemu pla@net,
    komunikat: "błędne hasło" - 3 próby wprowadzenia hasła nadanego w oddziale
    (zapisanego na kartce) i ponowne zablokowanie dostępu
    tel na infolinię - konsultant po ustaleniu imienia i nazwiska odblokował dostęp
    i zachęcił do ponownej próby , na pytanie czy może wykonać taką dyspozycję
    tylko na podstawie tych dwóch danych odpowiedział - TAK! .
    ok, niech będzie, ponowne próby zalogowania się, komunikaty o błędnym haśle,
    zablokowanie, tel na infolinię, podanie imienia i nazwiska i ponowne
    odblokowanie kanału - bez kolejnej wizyty w oddziale chyba się nie obejdzie.

    w związku, z tym że pracuję do późnych popołudniwych godzin zadzwoniłem podczas
    następnego dnia z pytaniem o godziny otwarcia odziału i obsługi klientów
    indywidualnych(posiadaczy pl@net-y) po odpowiedzi, że do 19.00 spytałem czy na
    podstawie imienia i nazwiska konsultant może odblokować kanał do rachunku przez
    www. konsultant powiedział, że ON pyta o dodatkowe dane (tj. numer
    rachunku..itp) ale nie uważa aby konsultant obsługujący mnie wcześniej popełnił
    błąd (argument - konsultant widzi w systemie, że klient próbuje sie logować o
    danej godzinie więc ma pewność, że to właśnie klient dzwoni!)- nie wiem może
    tam każdy konsultant ma inne procedury??? a może wcale ich nie ma i komu się
    chce to pyta, a jak noc i senność to się nikomu nie chce zadawać dodatkowych
    pytań?
    ...tak na marginesie po wejściu do odziału banku o godz. 17.30 - dowiedziałem
    się, że obsługa klientów indywidualnych kończy pracę o 17.00 i o tej porze nikt
    już mi nie pomoże...
    - może spróbować nadać sobie przez telefon? może trafię na kogoś komu akurat
    się będzie chciało nadać hasło?
    podsumowując - znajomość imienia i nazwiska dowolnej osoby - posiadacza
    rachunku w Fortisbanku (FREE@net) pozwoliłaby mi na poznanie numeru rachunku,
    nadanie hasła do konta a w razie jego zapomnienia - dowolną ilość prób jego
    wprowadzenia

    czy ktoś słyszał o mniej bezpiecznym banku?

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1