-
Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!newsgat
e.onet.pl!niusy.onet.pl
From: <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Pl@net Fortis - bezpieczeństwo?
Date: 11 Jan 2002 19:36:34 +0100
Organization: Onet.pl SA
Lines: 60
Message-ID: <1...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate.test.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1010774194 13676 192.168.240.245 (11 Jan 2002 18:36:34 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 11 Jan 2002 18:36:34 GMT
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 213.76.69.49, 213.180.130.23
X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.5; Windows 98)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:154179
[ ukryj nagłówki ]Założyłem kolejne konto z dostępem do rachunku przez Internet - Fortis pl@net
Do wykonywania dyspozycji na rachunku jest wymagana znajomość dwóch haseł:
1. hasło dostępu do systemu - podawane wyłącznie podczas logowania.
2. hasło klucza prywatnego - podawane podczas składania dyspozycji opatrywanych
podpisem elektronicznym
tak się zdarzyło, że zapomniałem to pierwsze i po trzech nieudanych próbach
zablokowałem sobie dostęp - i to jest dla mnie w porządku,
po konsultacji na infolini uzyskałem informację, że aby nadać sobie ponownie
hasło i odblokować sobie dostęp do konta przez www muszę udać się do "marmurów"
podczas wizyty w odziale nadałem sobie hasło i otrzymałem numer rachunku tylko
na podstawie ustnego podania imienia i nazwiska! - nic więcej.
zaraz po wizycie zadzwoniłem na infolinię i uzykałem informację, że zgodnie z
procedurą pracownik wykonujący taką dyspozycję powinien poprosić o dowód
osobisty - poprosiłem o wyjaśnienie i oddzwonienie
po kilku godzinach zadzwoniła miła Pani przepraszając i tłumacząc, że pracownik
po prostu pamiętał mnie z pierwszej wizyty i w związku z tym wiedział, że
jestem klientem więc uznał, że weryfikacja na podstawie dowodu będzie
zbyteczna - zażądałem gwarancji, że będę w przyszłości weryfikowany prawidłowo
i uzyskałem odpowiedź twierdzącą - ok, zdarza się - czynnik ludzki najbardziej
zawodny( ale w takim razie po co pytał o imię i nazwisko skoro mnie pamiętał? :)
kolejna próba zalogowania się do sytemu pla@net,
komunikat: "błędne hasło" - 3 próby wprowadzenia hasła nadanego w oddziale
(zapisanego na kartce) i ponowne zablokowanie dostępu
tel na infolinię - konsultant po ustaleniu imienia i nazwiska odblokował dostęp
i zachęcił do ponownej próby , na pytanie czy może wykonać taką dyspozycję
tylko na podstawie tych dwóch danych odpowiedział - TAK! .
ok, niech będzie, ponowne próby zalogowania się, komunikaty o błędnym haśle,
zablokowanie, tel na infolinię, podanie imienia i nazwiska i ponowne
odblokowanie kanału - bez kolejnej wizyty w oddziale chyba się nie obejdzie.
w związku, z tym że pracuję do późnych popołudniwych godzin zadzwoniłem podczas
następnego dnia z pytaniem o godziny otwarcia odziału i obsługi klientów
indywidualnych(posiadaczy pl@net-y) po odpowiedzi, że do 19.00 spytałem czy na
podstawie imienia i nazwiska konsultant może odblokować kanał do rachunku przez
www. konsultant powiedział, że ON pyta o dodatkowe dane (tj. numer
rachunku..itp) ale nie uważa aby konsultant obsługujący mnie wcześniej popełnił
błąd (argument - konsultant widzi w systemie, że klient próbuje sie logować o
danej godzinie więc ma pewność, że to właśnie klient dzwoni!)- nie wiem może
tam każdy konsultant ma inne procedury??? a może wcale ich nie ma i komu się
chce to pyta, a jak noc i senność to się nikomu nie chce zadawać dodatkowych
pytań?
...tak na marginesie po wejściu do odziału banku o godz. 17.30 - dowiedziałem
się, że obsługa klientów indywidualnych kończy pracę o 17.00 i o tej porze nikt
już mi nie pomoże...
- może spróbować nadać sobie przez telefon? może trafię na kogoś komu akurat
się będzie chciało nadać hasło?
podsumowując - znajomość imienia i nazwiska dowolnej osoby - posiadacza
rachunku w Fortisbanku (FREE@net) pozwoliłaby mi na poznanie numeru rachunku,
nadanie hasła do konta a w razie jego zapomnienia - dowolną ilość prób jego
wprowadzenia
czy ktoś słyszał o mniej bezpiecznym banku?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.02 19:40 blad
- 11.01.02 19:51 m...@p...onet.pl
- 14.01.02 10:50 Pete
- 14.01.02 16:22 blad
Najnowsze wątki z tej grupy
- cashback
- Zmienny cvv
- Aktualizacja daty ważności kart?
- W jakim banku rachunek oszczędnościowy?
- Karty mBąka.
- Polskie złoto na uchodźstwie
- Citi -- rozwód
- limit 800zł z Euronetu
- Koniec swiata
- Allegro
- Co robić, jak robić, aby dużo zarobić, a się nie narobić ?
- Nawrocki : Polska otrzyma od Niemiec 6 bln 200 mld zł zadośćuczynienia za straty poniesione podczas II wojny światowej.
- silna zlotowka
- oszołomy paranoidalne
- Citi --> Velo
Najnowsze wątki
- 2025-07-21 cashback
- 2025-07-15 Zmienny cvv
- 2025-07-14 Aktualizacja daty ważności kart?
- 2025-07-09 W jakim banku rachunek oszczędnościowy?
- 2025-06-26 Karty mBąka.
- 2025-06-25 Polskie złoto na uchodźstwie
- 2025-06-17 Citi -- rozwód
- 2025-06-13 limit 800zł z Euronetu
- 2025-06-10 Koniec swiata
- 2025-06-10 Allegro
- 2025-06-07 Co robić, jak robić, aby dużo zarobić, a się nie narobić ?
- 2025-06-07 Co robić, jak robić, aby dużo zarobić, a się nie narobić ?
- 2025-06-03 Nawrocki : Polska otrzyma od Niemiec 6 bln 200 mld zł zadośćuczynienia za straty poniesione podczas II wojny światowej.
- 2025-06-02 silna zlotowka
- 2025-05-29 oszołomy paranoidalne