-
Data: 2002-01-11 18:36:34
Temat: Pl@net Fortis - bezpieczeństwo?
Od: <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Założyłem kolejne konto z dostępem do rachunku przez Internet - Fortis pl@net
Do wykonywania dyspozycji na rachunku jest wymagana znajomość dwóch haseł:
1. hasło dostępu do systemu - podawane wyłącznie podczas logowania.
2. hasło klucza prywatnego - podawane podczas składania dyspozycji opatrywanych
podpisem elektronicznym
tak się zdarzyło, że zapomniałem to pierwsze i po trzech nieudanych próbach
zablokowałem sobie dostęp - i to jest dla mnie w porządku,
po konsultacji na infolini uzyskałem informację, że aby nadać sobie ponownie
hasło i odblokować sobie dostęp do konta przez www muszę udać się do "marmurów"
podczas wizyty w odziale nadałem sobie hasło i otrzymałem numer rachunku tylko
na podstawie ustnego podania imienia i nazwiska! - nic więcej.
zaraz po wizycie zadzwoniłem na infolinię i uzykałem informację, że zgodnie z
procedurą pracownik wykonujący taką dyspozycję powinien poprosić o dowód
osobisty - poprosiłem o wyjaśnienie i oddzwonienie
po kilku godzinach zadzwoniła miła Pani przepraszając i tłumacząc, że pracownik
po prostu pamiętał mnie z pierwszej wizyty i w związku z tym wiedział, że
jestem klientem więc uznał, że weryfikacja na podstawie dowodu będzie
zbyteczna - zażądałem gwarancji, że będę w przyszłości weryfikowany prawidłowo
i uzyskałem odpowiedź twierdzącą - ok, zdarza się - czynnik ludzki najbardziej
zawodny( ale w takim razie po co pytał o imię i nazwisko skoro mnie pamiętał? :)
kolejna próba zalogowania się do sytemu pla@net,
komunikat: "błędne hasło" - 3 próby wprowadzenia hasła nadanego w oddziale
(zapisanego na kartce) i ponowne zablokowanie dostępu
tel na infolinię - konsultant po ustaleniu imienia i nazwiska odblokował dostęp
i zachęcił do ponownej próby , na pytanie czy może wykonać taką dyspozycję
tylko na podstawie tych dwóch danych odpowiedział - TAK! .
ok, niech będzie, ponowne próby zalogowania się, komunikaty o błędnym haśle,
zablokowanie, tel na infolinię, podanie imienia i nazwiska i ponowne
odblokowanie kanału - bez kolejnej wizyty w oddziale chyba się nie obejdzie.
w związku, z tym że pracuję do późnych popołudniwych godzin zadzwoniłem podczas
następnego dnia z pytaniem o godziny otwarcia odziału i obsługi klientów
indywidualnych(posiadaczy pl@net-y) po odpowiedzi, że do 19.00 spytałem czy na
podstawie imienia i nazwiska konsultant może odblokować kanał do rachunku przez
www. konsultant powiedział, że ON pyta o dodatkowe dane (tj. numer
rachunku..itp) ale nie uważa aby konsultant obsługujący mnie wcześniej popełnił
błąd (argument - konsultant widzi w systemie, że klient próbuje sie logować o
danej godzinie więc ma pewność, że to właśnie klient dzwoni!)- nie wiem może
tam każdy konsultant ma inne procedury??? a może wcale ich nie ma i komu się
chce to pyta, a jak noc i senność to się nikomu nie chce zadawać dodatkowych
pytań?
...tak na marginesie po wejściu do odziału banku o godz. 17.30 - dowiedziałem
się, że obsługa klientów indywidualnych kończy pracę o 17.00 i o tej porze nikt
już mi nie pomoże...
- może spróbować nadać sobie przez telefon? może trafię na kogoś komu akurat
się będzie chciało nadać hasło?
podsumowując - znajomość imienia i nazwiska dowolnej osoby - posiadacza
rachunku w Fortisbanku (FREE@net) pozwoliłaby mi na poznanie numeru rachunku,
nadanie hasła do konta a w razie jego zapomnienia - dowolną ilość prób jego
wprowadzenia
czy ktoś słyszał o mniej bezpiecznym banku?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 11.01.02 19:40 blad
- 11.01.02 19:51 m...@p...onet.pl
- 14.01.02 10:50 Pete
- 14.01.02 16:22 blad
Najnowsze wątki z tej grupy
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
Najnowsze wątki
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże