  • 31. Data: 2009-03-08 15:17:44
    Temat: Re: Platnosc karta, a okazywanie ID ze zdjeciem
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Olgierd pisze:

    > W których? W Polsce?

    Tak, w Polsce, w Carrefour i Auchanie. To są dodatkowe kasy.

    --
    animka

  • 32. Data: 2009-03-08 15:19:58
    Od: Michał Kurowski <m...@g...pl>

    > Przy wypłacie kartą gotówki na poczcie pracownik poprosił mnie o
    > dowód.

    Ciekawe.
    Są KK ze zdjęciem. Czy to coś zmienia ?
    Realnie - bo prawnie na pewno nie ;-)

  • 33. Data: 2009-03-08 15:44:14
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 08 Mar 2009 16:14:54 +0100, Michał Kurowski napisał(a):

    > Carrefur Express.
    > Na pewno np w Złotych Tarasach.

    Aha, w Warszawie. We Wrocławiu nie widziałem.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 34. Data: 2009-03-08 15:54:20
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 8 Mar, 11:44, Olgierd <n...@n...problem> wrote:

    > Aha, w Warszawie. We Wrocławiu nie widziałem.

    No tak... WARSZAWA... :D

    Olgierd, rozumiem ze jestes prawnikiem? Pytanie nie dokladnie zwiazane
    z watkiem, ale tez o ID.

    Dawniej mozna bylo otworzyc konto w banku korespondencyjnie i nie
    przez kuriera. mBank tak mial na pewno.
    Od jakiegos czasu jest kurier "w standardzie". Czy to rezultat zmian w
    polskim prawie, czy reakcja bankow na fraud?

  • 35. Data: 2009-03-08 16:19:19
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 08 Mar 2009 08:54:20 -0700, bradley.st napisał(a):

> [...]
    > kuriera. mBank tak mial na pewno. Od jakiegos czasu jest kurier "w
    > standardzie". Czy to rezultat zmian w polskim prawie, czy reakcja bankow

    Nie mam pojęcia dlaczego tak jest. Przepis mówi wyłącznie o formie
    pisemnej zawarcia umowy, od fraudów/prania pieniędzy są inne przepisy.

    W Twoim przypadku jakieś zgrzyty mogą wynikać z faktu, że brakuje Tobie
    statusu rezydenta (acz w przepisach też brak zakazu zakładania rachunku
    przez nierezydentów).
    BRE ma swoje polityki i np. niechętnie zakłada rachunki bankowe spółkom w
    organizacji.

  • 36. Data: 2009-03-08 16:23:43
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Olgierd" <n...@n...problem> wrote in message

    > W Twoim przypadku jakieś zgrzyty mogą wynikać z faktu, że brakuje Tobie
    > statusu rezydenta (acz w przepisach też brak zakazu zakładania rachunku
    > przez nierezydentów).

    AFAIR w przypadku kont nierezydentow kontroli sa poddawane wplywy na
    rachunek, a nie wyplywy jak w przypadku rezydentow. Po zmianach w prawie
    zezwalajacych na transfery do panstw OECD jest to zapewne latwiejsze, ale na
    pewno jakies 'niedogodnosci' po stronie banku sa...

    MK

  • 37. Data: 2009-03-08 17:22:55
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> writes:

    > Data na zaleceniach VISA: 31 lipca 2008 (ostatnia strona).
    >
    > Szybki przeglad z google:
    >
    > "Stores Can't Force You To Show ID With Your Credit Card" - 11 grudnia
    > 2007

    No, to napisalem.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 38. Data: 2009-03-08 18:00:42
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Sun, 8 Mar 2009 07:18:36 -0700 (PDT)
    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > NIE? Serio? W telewizji tutaj podawali jak nie mial, a teraz cisza!
    > Dlaczego nie informuje sie swiatowej opinii publicznej o takim
    > wydarzeniu? :)

    Ja raz rano w radiu jakimś słyszałem, jak się nabijali, że "premier 1k"
    otworzył konto bankowe internetowe i nawet upoważnił Alika do
    korzystania ;)

    Xenocide

  • 39. Data: 2009-03-08 18:08:19
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 8 Mar, 14:00, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Ja raz rano w radiu jakimś słyszałem, jak się nabijali, że "premier 1k"
    > otworzył konto bankowe internetowe i nawet upoważnił Alika do
    > korzystania ;)

    Szybki look w google "alik+kaczynski" daje jakiegos fotografa: Alik
    Keplicz. Nadworny paparazzi?

    Przepraszam, niektore zarty trzeba mi wyjasniac :D

  • 40. Data: 2009-03-08 18:13:44
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Sun, 8 Mar 2009 11:08:19 -0700 (PDT)
    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > Przepraszam, niektore zarty trzeba mi wyjasniac :D

    No w sumie fakt trochę popłynąłem, przepraszam:

    Alik - kot premiera
    premier 1k - premier tysiąclecia

    Poza tym dwója z google > hint: Alik kot - to już klasyka podobno ;)
    http://www.spieprzajdziadu.com/muzeum/index.php?titl
    e=Kot_Jaros%C5%82awa

    Xenocide