  • 1. Data: 2011-08-18 09:19:13
    Temat: Płatność kartą - kwota transakcji
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Ostatnio w jednym z kiosków (inmedio bodajże) zaskoczono mnie dziwny
    "combo" płatniczym. Można było płacić kartą od 20 pln ale jak się kupuje
    tylko papierosy to od 30 pln (czyli 3 paczki a nie dwie). Tak mnie
    później zastanowiło i ciekawe jakby kupić dwie paczki fajek i zapałki to
    już będzie gitara?

    A propos transakcji za najmniejszą kwotę, to kilka dni temu udało mi się
    kupić zapałki i zapłacić 15 gr kartą. I tak się zacząłem zastanawiać czy
    w jakimś sklepie udałoby się coś kupić za 1 grosz i zapłacić za to kartą
    - próbował ktoś? Za jeden gorsz chyba by się coś znalazło w castoramie
    albo tego typu sklepie tak myślę - kwestia czy przyjmą taką płatność?

    A jak już tak jesteśmy w temacie płatności to też mnie zastanowiło czy są
    np tacy kolekcjonerzy transakcji kartowych typu najmniejsza i największa
    kwota płatności albo jakieś takie specyficzne jak 666 zł albo 44, 7, 13
    itd itp. Są?

    --
    xbartx

  • 2. Data: 2011-08-18 09:44:41
    Temat: Re: Płatność kartą - kwota transakcji
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    > np tacy kolekcjonerzy transakcji kartowych typu najmniejsza i największa
    > kwota płatności albo jakieś takie specyficzne jak 666 zł albo 44, 7, 13
    > itd itp. Są?

    Znam takiego co kolekcjonowal wydruki terminala ... alkomatu :D
    Czasowo zawiesil swoje hobby - z koniecznosci ;)
    teraz dosc ze nie wspiera budzetu, to jeszcze generuje koszty lachudra

  • 3. Data: 2011-08-18 12:40:43
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 18 Aug 2011 11:44:41 +0200, Waldek napisał(a):

    > Znam takiego co kolekcjonowal wydruki terminala ... alkomatu :D Czasowo
    > zawiesil swoje hobby - z koniecznosci ;) teraz dosc ze nie wspiera
    > budzetu, to jeszcze generuje koszty lachudra

    No to niezłe hobby sobie wynalazł. Ja o tym kolekcjonowaniu transakcji to
    tak napomknąłem, bo wiadomo że zawody "kto ma dłuższego" zawsze cieszyły
    się niemałą popularnością. Jednak jak z ciekawości bym zobaczył jakieś
    pokaźne kwoty wydane kartą - gdzie jest granica.

    --
    xbartx

  • 4. Data: 2011-08-18 12:50:34
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > się niemałą popularnością. Jednak jak z ciekawości bym zobaczył jakieś
    > pokaźne kwoty wydane kartą - gdzie jest granica.

    Ja się spotykałem kilkukrotnie, że górną granicą wysokości pojedynczej
    transakcji było 20.000 zł. Wyższe transakcje trzeba było dzielić. Podobnie
    przy uznaniach na kartę. Ale bywało, że przechodziły wyższe obciążenia, tak
    że to chyba jakieś ustawienie terminala.

  • 5. Data: 2011-08-19 11:03:38
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 18 Aug 2011 14:50:34 +0200, MarekZ napisał(a):

> [...]
    > Podobnie przy uznaniach na kartę. Ale bywało, że przechodziły wyższe
    > obciążenia, tak że to chyba jakieś ustawienie terminala.

    O to myślałem, że więcej można kartą cyknąć i np jakieś auto kupić czy
    coś takiego a tu widać, że 20k zł to chyba nic nowego się nie zakupi u
    dealera. Oczywiście pomijam fakt kosztów/opłacalności takiego zakupu
    kartą.

    --
    xbartx

  • 6. Data: 2011-08-19 11:04:41
    Od: xbartx <b...@h...net>

    A ciekawe co bym Allegro powiedziało, jakby przez PzA, ktoś chciał
    zapłacić jakieś 50k zł?

    --
    xbartx

  • 7. Data: 2011-08-19 11:18:23
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > coś takiego a tu widać, że 20k zł to chyba nic nowego się nie zakupi u
    > dealera. Oczywiście pomijam fakt kosztów/opłacalności takiego zakupu

    Można więcej, tylko nie na tyle często robię takie transakcje, żeby mieć
    szansę zajarzenia jak to działa. Moja rekordowa płatność to było o ile
    pamiętam nieco ponad 41k. Natomiast często właśnie spotykałem się z
    ograniczeniem do 20k. Zdalnie nie próbowałem płacić kwot powyżej 20k,
    natomiast miałem kiedyś założoną (pojedynczą) blokadę na na karcie, na kwotę
    20.000 USD.

    Może ktoś kto konfiguruje terminale by się wypowiedział, jak to się w Polsce
    ustawia?

  • 8. Data: 2011-08-19 11:19:16
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "xbartx" <b...@h...net> napisał w wiadomości grup

    > A ciekawe co bym Allegro powiedziało, jakby przez PzA, ktoś chciał
    > zapłacić jakieś 50k zł?

    Pewnie by zadzwonili. Jak ja im wpłaciłem 60 razy po 1,01 zł to zadzwonili z
    pytaniem co się dzieje. :)

  • 9. Data: 2011-08-19 11:52:47
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Fri, 19 Aug 2011 13:03:38 +0200, xbartx <b...@h...net> wrote:

> [...]
    > coś takiego a tu widać, że 20k zł to chyba nic nowego się nie zakupi u
    > dealera. Oczywiście pomijam fakt kosztów/opłacalności takiego zakupu

    http://en.wikipedia.org/wiki/Eli_Broad
    Jest taki gość, który na aukcji dzieł sztuki zapłacił Amexem 2,5 miliona
    USD.

    Matt

  • 10. Data: 2011-08-19 13:05:29
    Od: "Marcepan" <m...@m...on>

> [...]
    > np tacy kolekcjonerzy transakcji kartowych typu najmniejsza i największa
    > kwota płatności albo jakieś takie specyficzne jak 666 zł albo 44, 7, 13

    W związku z odpłatnością za debetówkę mBanku mam już transakcje za 98,16 i
    teraz muszę trafić coś za 1,85. Mam nadzieję że to wystarczająco dziwaczne
    lub specyficzne. ;-)