  • 1. Data: 2008-12-13 15:08:51
    Temat: Płatność przelewem internetowym w tradycyjnym sklepie?
    Od: "Robert " <r...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    Jeżeli przelew internetowy z jednego rachunku na drugi w ramach jednego
    banku dochodzi po minucie lub krócej, to czy istnieją sklepy (tradycyjne)
    które mają kilka kont w różnych bankach i oferują klientom płatność
    przelewem internetowym i odbiór towaru?

  • 2. Data: 2008-12-13 15:10:49
    Od: "kris" <k...@p...onet.pl>

    tom płatność
    > przelewem internetowym i odbiór towaru?

    Raczej nie bo po co. Od takich płatności są karty.

    Krzysiek

  • 3. Data: 2008-12-13 15:28:55
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Generalnie takich sklepów jest wiele - zapłać z góry, i jak księgowość otrzyma
    potwierdzenie przychodzącego przelewu, to towar i fakturę otrzymasz.
    JaC

    -----

    > Jeżeli przelew internetowy z jednego rachunku na drugi w ramach jednego banku
    dochodzi po minucie lub krócej, to czy istnieją sklepy, które mają kilka kont w
    różnych bankach i oferują klientom płatność przelewem internetowym i odbiór towaru?

  • 4. Data: 2008-12-13 15:33:54
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Robert " <r...@N...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    > banku dochodzi po minucie lub krócej, to czy istnieją sklepy (tradycyjne)
    > które mają kilka kont w różnych bankach i oferują klientom płatność

    Tak, jeśli chcesz kupić np. pociąg węgla, to zapewniam cię, że sprzedawca
    nie będzie nalegał na płatność kartą. Nawet jeśli nie masz konta w tym samym
    banku, to on sobie na pewno spokojnie odczeka do następnego elixiru....

    k.

  • 5. Data: 2008-12-13 15:38:23
    Od: "Robert " <r...@g...pl>

    666 <u...@w...eu> napisał(a):

    > Generalnie takich sklep=F3w jest wiele - zap=B3a=E6 z g=F3ry, i jak =
    > ksi=EAgowo=B6=E6 otrzyma potwierdzenie przychodz=B1cego przelewu, to =
    > towar i faktur=EA otrzymasz.
    > JaC

    Chodziło mi o to że np jak człowiek nie ma w danym momencie karty przy
    sobie, a telefon komórkowy to każdy nosi (jednorazowe kody sms) to móglby w
    ten sposób płacić w sklepach za zakupy, loguje sie na swój rachunek wpisuje
    kwotę przelewu, nr rachunku sklepu i kod jednorazowy i tyle. (jeśli telefon
    z wbudowaną przeglądarką internetową, to całość z poziomu telefonu)

    Po czym sklep otrzymuje przelew i wtedy wydaje towar i fakturę.

  • 6. Data: 2008-12-13 15:40:13
    Od: "Robert " <r...@g...pl>

    kashmiri <n...@n...com> napisał(a):

> [...]
    samym
    > banku, to on sobie na pewno spokojnie odczeka do następnego elixiru....

    A mi chodziło np o zakupy w spożywczym za kilkadziesiąt zł.

  • 7. Data: 2008-12-13 15:45:46
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Robert " <r...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > telefon
    > z wbudowaną przeglądarką internetową, to całość z poziomu telefonu)

    Rozwiazania w telefonami stosowane od dawna, ale jakos nie ciesza sie duza
    popularnoscia...
    https://www.mpay.pl/

    MK

  • 8. Data: 2008-12-13 16:01:34
    Od: "Robert " <r...@g...pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

    > "Robert " <r...@g...pl> wrote in message

    > Rozwiazania w telefonami stosowane od dawna, ale jakos nie ciesza sie duza
    > popularnoscia...
    > https://www.mpay.pl/

    I to jest dobre rozwiązanie, szkoda że tak mało miejsc w których można w ten
    sposób zapłacić... Przydałoby się w hipermarketach, kasach PKS i PKP, w
    restauracjach (tu kilka jest) i hotelach.

  • 9. Data: 2008-12-13 16:01:42
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    > samym
    >>

    > A mi chodziło np o zakupy w spożywczym za kilkadziesiąt zł.

    A Ty byś dał każdej ekspedientce spożywczaka dostęp do konta sklepu? I
    dostęp do netu na każdej kasie?

    Na pewno niektóre mniejsze sklepy np. komputerowe na to idą, szczególnie te
    handlujące równocześnie na allegro (sam kupowałem na allegro z odbiorem w
    sklepie); ale zdziwiłbym się, gdyby którykolwiek spożywczy na to poszedł...

    k.

  • 10. Data: 2008-12-13 16:04:18
    Od: "Robert " <r...@g...pl>

    kashmiri <n...@n...com> napisał(a):

> [...]
    > sklepie); ale zdziwiłbym się, gdyby którykolwiek spożywczy na to poszedł...

    Kasjerka może mieć tylko bierny dostęp do konta czyli odczyt wykonywanych
    operacji, bez karty kodów i możliwości wykonywania przelwów, a co do dostępu
    do netu przy kasach, to nie jest konieczne, tak jak pisałem dostęp może być
    w telefonie komórkowym klienta.

    Ciekawie wygląda mPay, ale popularnośc tego jest znikoma.