  • 1. Data: 2008-12-13 17:51:20
    Temat: Płatność za granicą: którą kartą?
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Witam,

    Jestem za granicą - ba, poza strefą Euro. Mam kupić bilety lotnicze za ok.
    1300 USD. I mam rozterkę: którą kartą zapłacić, żeby było najtaniej?

    kredytowe:
    - Citibank Visa
    - Millennium MasterCard

    debetowe:
    - mBank VE
    - Citibank Maestro

    Naturalnie, wolałbym płacić kartą kredytową, oszczędziłoby mi to
    gimnastykowania się z gotówką na koncie.

    Nie za bardzo znam się na porównywaniu kursów i różnych prowizji doliczanych
    przez w/w banki. Czy ktoś przerabiał coś podobnego i może pomóc?

    Dzięki!
    k.

  • 2. Data: 2008-12-13 18:02:58
    Temat: Re: Płatność za granicą: którą kartą?
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "kashmiri" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Jestem za granicą - ba, poza strefą Euro. Mam kupić bilety lotnicze za ok.
    > 1300 USD. I mam rozterkę: którą kartą zapłacić, żeby było najtaniej?

    Ja bym postawił na MC Mille.

    marekz

  • 3. Data: 2008-12-13 18:21:36
    Od: k...@o...pl

    On 13 Gru, 19:02, "MarekZ" <m...@i...pl> wrote:

    > Ja bym postawił na MC Mille.
    choć i tak doliczy 3 %..

    ten kurs citybanku:
    http://www.online.citibank.pl/retail/files/kursy/cit
    ibank/index.html
    to jest ten stosowany u nich dla transakcji karcianych?

  • 4. Data: 2008-12-13 18:29:46
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ja bym postawił na MC Mille.
    dokładnie, ta karta ma niezłe przeliczniki

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2008-12-13 18:49:29
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    W jakiej dacie przeliczają z dolarów na złotówki: transakcji, czy obciązenia
    rachunku?
    Jakby co grałbym na umocnienie złotówki do dolara, czyli wybrałbym kredytówkę z
    odroczonym przeliczeniem kursów.
    JaC

    -----

  • 6. Data: 2008-12-14 08:00:13
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 13 Dec 2008 19:02:58 +0100, MarekZ napisał(a):

    > Ja bym postawił na MC Mille.

    Popieram. Z kart kredytowych to wyboru po prostu nie masz ;)
    VE z mbanku mogłaby jeszcze powalczyć, tym bardziej, że czasami linie
    łykają ją jako Visa Debit czy coś i nie ma dodatkowej prowizji (w
    dolarach będziesz miał +2% za przewalutowanie na EUR a w Mille chyba +3%,
    więc porównaj kursy po prostu).

    Xenocide

  • 7. Data: 2008-12-14 09:07:23
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "xbartx" <b...@h...net> wrote in message

> [...]
    > łykają ją jako Visa Debit czy coś i nie ma dodatkowej prowizji (w
    > dolarach będziesz miał +2% za przewalutowanie na EUR a w Mille chyba +3%,

    Kursy porównam, dzięki :)

    Ale teraz to nie rozumiem. Jeżeli użyję VE, to obciążenie w GEL (waluta
    Gruzji) zostanie przewalutowane najpierw na USD, potem na EUR, potem na PLN?
    Nie dzieje się to bezpośrednio GEL-EUR-PLN?

    k.

  • 8. Data: 2008-12-14 09:14:27
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 14 Dec 2008 13:07:23 +0400, kashmiri napisał(a):

    > Ale teraz to nie rozumiem. Jeżeli użyję VE, to obciążenie w GEL (waluta
    > Gruzji) zostanie przewalutowane najpierw na USD, potem na EUR, potem na
    > PLN? Nie dzieje się to bezpośrednio GEL-EUR-PLN?

    Bezpośrednio, dolara w to nie mieszaj ;-)

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 9. Data: 2008-12-14 09:49:52
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Olgierd" <n...@r...org> wrote in message

    > Bezpośrednio, dolara w to nie mieszaj ;-)

    Dzięki, tak zrobię :)
    k.

  • 10. Data: 2008-12-14 19:04:36
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "MarekZ" <m...@i...pl> wrote in message

    /.../

    > Ja bym postawił na MC Mille.

    Przed chwilą przeczytałem o kartach Millennium i Citi:

    http://biznes.interia.pl/news/bank-gubi-twoje-pienia
    dze,1220856

    Opisane różnice mogą wynikać z różnic kursów walut dnia obciążenia karty i
    dnia rozliczenia transakcji; jeśli tak, to może da się to wykorzystać, np.
    jeśli kurs waluty spada?

    Z drugiej strony, coraz więcej banków zapisuje w regulaminach kart, że
    "dokładny kurs wymiany, po jakim zostanie przeliczona transakcja, będzie
    ustalony dopiero następnego dnia po obciążeniu". Robi tak Millennium i
    Citi - i jeszcze jakieś?

    k.