  • 11. Data: 2010-07-27 19:03:41
    Temat: Re: Po Gruzji pora na... Uzbekistan
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    xbartx <b...@h...net> dared to write:

    > Co do kłódeczek, SSLa i tych historii to jest nawet niezły dodatek i to
    > nie tylko dla tych w Uzbekistanie ;)
    >
    > https://www.eff.org/https-everywhere/rulesets

    Dzięki, przyglądam się, ciekawe rozwiązanie. Jednak nie za bardzo wyobrażam sobie w
    praktyce przeglądanie hostów NNTP usenetu po HTTPS czy też SIP po HTTPS. A to są moje
    główne czynności ostatnio :)

    k.

  • 12. Data: 2010-07-27 20:06:52
    Od: g...@o...pl

    > Cóż, czasy się zmieniły i teraz będę miał przyjemność poodkrywać tajniki
    bankowości uzbeckiej. Chociaż pierwsze wrażenia sugerują, że tych tajników nie
    będzie wiele.

    Mają tam Belkę? A konta oszczędnościowe z dzienną kapitalizacją?

    Ile płacą za depozyty np. w eur?

  • 13. Data: 2010-07-27 21:14:01
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Wed, 28 Jul 2010 00:03:41 +0500, kashmiri napisał(a):

    > Dzięki, przyglądam się, ciekawe rozwiązanie. Jednak nie za bardzo
    > wyobrażam sobie w praktyce przeglądanie hostów NNTP usenetu po HTTPS czy
    > też SIP po HTTPS. A to są moje główne czynności ostatnio :)

    No na pewno ten dodatek nie rozwiąże problemu ot po prostu ułatwia i
    trochę zabezpiecza pewne kwestie w czasach permanentnej inwigilacji ;)

    Xenocide

  • 14. Data: 2010-08-01 09:38:06
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    g...@o...pl <g...@o...pl> dared to write:

    > bankowości uzbeckiej. Chociaż pierwsze wrażenia sugerują, że tych
    > tajników nie będzie wiele.
    >
    > Mają tam Belkę? A konta oszczędnościowe z dzienną kapitalizacją?
    >
    > Ile płacą za depozyty np. w eur?

    Sporo. Na bazarze o 20% więcej niż w banku. Miejscową gotówką ;) Tylko że nie są to
    depozyty. No i na bazarze możesz zamienić kasę w drugą stronę, co w banku wcale nie
    jest gwarantowane. W każdym razie niektóre firmy, które tu zainwestowały, a nie mają
    poparcia "z góry", czekają latami na zgodę na walutę...

    Gospodarka centralnie planowana ze sporą szarą strefą. Banki niemal wyłącznie
    państwowe.

    Odradzono mi wkładanie karty do bankomatu, bo mogę jej już więcej nie zobaczyć.

    A poza tym piękny kraj, i wcale nie biedny.

    k.