  • 51. Data: 2011-04-07 19:19:07
    Temat: Re: Po owocach ich poznacie
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 7 Apr 2011 14:04:07 +0000 (UTC), XXL napisał(a):

    > root, totus: mamy takich polityków, takie partie, taki sejm i takie ustawy na
    > jacy sami jesteśmy i czego sami oczekujemy jako naród.
    > Skąd mają się wziąć liberalne i ultraliberalne poglądy w ciągle
    > postkomunistycznym narodzie ?
    > Premier Tusk, który był na "śniadaniu mistrzów" z udziałem M.Mellera,
    > P.Kukiza, T.Lipińskiego i Z.Hołdysa powiedział mniej więcej tak:
    > "To nie jest tak, że Polacy są narodem geniuszy, którzy są rządzeni przez
    > bandę głupców".
    >
    > Była to bardzo celna riposta premiera, która mocno utarła nosa obecnym na
> [...]

    Święte słowa. Dla mnie sam skład tego śniadania mówi wiele: artyści i
    historycy. TV (bez względu na kanał) to też artyści i historycy a dołączą
    wnet sportowcy. W tym samym czasie na skutek "reform" kolejnych ministrów
    oświaty nauki matematyczno przyrodnicze w szkołach średnich zostały
    zmarginalizowane do żałosnego minimum. Godziny przeznaczone na fizykę
    ścięto o połowę dzięki wyeliminowaniu astronomii. Matematykę pozbawiono
    elementów rachunku różniczkowego. W miejsce tego wygospodarowano godziny na
    religię, etykę i rekolekcje.

    Absolwent liceum o profilu mat-fiz o pochodnych dowiaduje się dopiero na I
    roku studiów i szeroko rozdziawia buźkę. Nauczyciel akademicki (nauk
    ściślych) w zasadzie musi poświęcić cały 1-szy semestr tylko na
    wprowadzenie studentom materiału, który ich poprzednicy 10 lat wcześniej
    mieli w jednym palcu po szkole średniej. Pamiętam jak dziś, że główną
    przyczyną chwilowego wyrzucenia matematyki z obowiąkowego egzaminu
    maturalnego była jej "trudność".

    Dobrze znany i wpływowy red. Morozowski z TVN kiedyś oświadczył, że ma
    kłopoty z liczeniem. I oświadczył to z nieukrywaną dumą. Gdybym ja
    powiedział że Dziady Mickiewicza mnie nudzą i nigdy ich nie przeczytałem
    zostałbym wyśmiany jako nieuk, gbur i człowiek niekulturalny. W tym samym
    czasie ktoś kto ma wpływ na tysiące z dumą stwierdza, ze nie zna
    elementarnej matematyki. Bynajmniej nie spotyka go z tego tyłu przykrość bo
    przecież wszyscy wiedzą, że matematyką jest "trudna" i nudna. Ten sam pan
    jednocześnie bez zażenowania zajmuje stanowisko w dziedzinach takich jak
    ekonomia i pilotaż samolotów tupolew.

    Takim kroczkiem w dobrym kierunku który MOŻEMY wykonać w najbliższych
    wyborach to wyeliminować z polityki bajkopisarzy, artystów i badaczy pisma.
    Może wtedy będziemy mieć przynajmniej cień nadzei na normalnego ministra
    oświaty, który będzie miał odwagę wypieprzyć do kubła ze śmieciami projekty
    poprzedników i wykonać antyreformę cofającą nas do stanu z lat 90tych.
    Jeśli przeciwstawimy się temu "reformatorskiemu" ciągowi kolejnych
    ministrów, to za 20 lat, aby zdać maturę wystarczać będzie umiejętność
    czytania i pisania i ewentualnie obliczania 22% z dowolnej liczby.

    p.s.
    troche może za bardzo odbiegłem od tematu;)

  • 52. Data: 2011-04-07 19:41:30
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > Absolwent liceum o profilu mat-fiz o pochodnych dowiaduje się dopiero na I
    > roku studiów i szeroko rozdziawia buźkę.

    Nie wierzę. O pochodnych??? Mówisz np. o pierwszej pochodnej? O czym?

  • 53. Data: 2011-04-07 19:44:22
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Thu, 7 Apr 2011 21:41:30 +0200, skippy napisał(a):

    > Nie wierzę. O pochodnych??? Mówisz np. o pierwszej pochodnej? O czym?

    O tym wlasnie mowie. Nowy student politechniki nie wie co to pochodna
    funkcji. Naprawdę.

  • 54. Data: 2011-04-07 20:08:07
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > O tym wlasnie mowie. Nowy student politechniki nie wie co to pochodna
    > funkcji. Naprawdę.

    Szczerze powiem że nie mogę uwierzyć.
    Muszę to potwierdzić.
    1wsza pochodna wydaje mi się czymś na poziomie 2-3 liceum, więc dopytam bo
    po prostu nie wiem i jestem w szoku

    Ale......

    Moja siostra była nauczycielką polskiego.
    Jedno z jej dzieci jest 2 kl. SP, drugie w przedszkolu.

    W przedszkolach, jak twierdzi, maja rygorystczny zakaz nauczania dzieci
    pisma.
    Czytania i pisania.
    Wysyłane są kontrole, które analizują ściany sal przedszkolnych czy tam
    przypadkiem jakiś debil czegoś nie napisał.
    Albo nie powiesił liter.

    Czy to prawda? Ma ktoś bieżące doświadczenie z wychowaniem przedszkolnym?

    Wierzę swojej siostrze, ale na własne oczy tego nie widziałem.
    (reguła totusa)

    ?

  • 55. Data: 2011-04-07 21:01:02
    Od: root <m...@y...com>

    cinews:1x1re8jjbchwz$.1i65i0plwkbx2.dlg@40tude.net..
    .

> [...]
    >
    > Ale......
    >
    > Moja siostra by a nauczycielk polskiego.
    > Jedno z jej dzieci jest 2 kl. SP, drugie w przedszkolu.
    >
    > W  przedszkolach, jak twierdzi, maja rygorystczny zakaz nauczania dzieci
    > pisma.
    > Czytania i pisania.
    > Wysy ane s kontrole, kt re analizuj ciany sal przedszkolnych czy tam
    > przypadkiem jaki debil czego nie napisa .
    > Albo nie powiesi liter.
    >
    > Czy to prawda? Ma kto bie ce do wiadczenie z wychowaniem przedszkolnym?
    >
    > Wierz swojej siostrze, ale na w asne oczy tego nie widzia em.

    Co do pochodnych to sprawdz.
    Co do przedszkoli to slyszalem ze byla afera bo obecna pani minister
    (okrzyknieta jednomyslnie najgorszym ministrem oswiaty w historii)
    zakazala nauczac literek w przedszkolach, zeby wyrownac poziomy miedzy
    6 latkami i 5 latkami. Potrzebne to bylo zeby wprowadzic obowiazkowe
    przedszkole dla 5 latkow a 6 latki wyslac do szkoly. Byl tak
    popieprzony pomysl ze moj malutki mozdzek nie jest w stanie do dzisiaj
    tego pojac. Ale myslalem ze juz sie z tego wycofano.

  • 56. Data: 2011-04-07 21:11:17
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Uzytkownik "root" <m...@y...com> napisal w wiadomosci

    > Ale myslalem ze juz sie z tego wycofano.

    Przykro, ale to dla mnie nalezy do glównych powodów, z jakich nie oddam
    glosu na PO.
    Niestety ale wyglada to na komunistyczne wyrównywanie szans poprzez walenie
    po glówkach madrzejszych dziecie, albo na chowanie parobków
    Oraz podatki.
    Oraz zwiekszenie armii urzedniczej.
    Oraz zostawienie OFE mozliwosci spekulacji na gieldzie bez sankcji za
    porazki.
    I pare innych.

  • 57. Data: 2011-04-08 12:08:58
    Od: "\\n" <n...@m...xy>

    W dniu 07-04-2011 22:08, skippy pisze:

> [...]
    >
    > Czy to prawda? Ma ktoś bieżące doświadczenie z wychowaniem przedszkolnym?
    >
    > Wierzę swojej siostrze, ale na własne oczy tego nie widziałem.

    Czy chodzą inspekcje robotniczo-chłopskie nie wiem ale że w zeszyciku do
    zerówki są wyłącznie kolorowanki, wycinanki i jakieś szlaczki mające
    rzekomo przyzwyczajać rękę do pisania literek to prawda. Niektóre
    "zadania" są takie jakie moja córka robiła jak miała trzy latka. Sama
    robiła. Nie jestem za dwoma językami od przedszkola i tym podobnymi
    wyścigami szczurów ale niestety dziecko trochę czas traci.
    Może i jest jakiś zakaz bo od początku tej "reformy" w obiegu jest
    dowcip o "tajnych kompletach" w zerówkach.

    --
    Panie, zachowaj mnie od zgubnego nawyku mniemania,
    że muszę coś powiedzieć na każdy temat i przy każdej okazji.

  • 58. Data: 2011-04-08 19:38:38
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

> [...]

    popieprzony pomysl ze moj malutki mozdzek nie jest w stanie do dzisiaj
    tego pojac. Ale myslalem ze juz sie z tego wycofano.

    Bo od uczenia czytania i pisania jest szkola.
    A w przedszkolu dzieci uczy sie innych rzeczy.

  • 59. Data: 2011-04-08 19:52:21
    Od: "marfi" <marfi @bb.onet.pl>

    Uzytkownik "Archangell" <r...@o...pl> napisal w wiadomosci

    > Bo od uczenia czytania i pisania jest szkola.
    > A w przedszkolu dzieci uczy sie innych rzeczy.

    Nie pierdol bo rok wczesniej uczylo sie "literek"...

    --
    marfi

  • 60. Data: 2011-04-08 20:58:00
    Od: "Archangell" <r...@o...pl>

    > Nie pierdol bo rok wczesniej uczylo sie "literek"...

    Sam nie pierdol. Wczesniej próbowalo sie uczyc dzieci w przedszkolach
    literek zamiast skupic sie na rozwijaniu motoryki dziecka. A literek i tak
    uczyly
    sie potem w 1 klasie szloly podstawowej. Dzieciak najpierw niech sie dobrze
    nauczy operowac lyzka przy obiedzie a nie pisania.
    Ale tu to spece od wszystkiego sa i wszystko wiedza lepiej.

    Ps. Ja sie nie znam na nauczaniu dzieci w przedszkolu ale mnie uczyli
    literek w szkole.
    Ps.2 Moja zona jest nauczycielka w przedszkolu.

    Arch