  • 1. Data: 2002-05-06 20:30:18
    Temat: Podpis nie wymagany
    Od: "AruBuru" <a...@p...comUSUN.pl>

    Witam!
    Czy spotkaliscie sie z czyms takim, ze przy platnosci kartą VISA Classic
    (kredytowa) w POS-ie "e-Service" wydrukowane zostalo potwierdzenie
    transakcji z opisem "podpis nie wymagany"? Nie ma tam miejsca na podpis, ale
    i tak zlozylem podpis na "kwitku".
    Z tego co mi wiadomo PIN wklepuje sie przy kartach "electronic use only",
    zreszta przy transakcji, ktorej dokonalem nikt nie prosil o podanie PIN-u
    (to przeciez karta kredytowa).
    Jak to jest? Wiecie?
    i jeszcze jedna sprawa. Zauwazylem, ze na wyswietlaczach w jakie wyposazone
    sa terminale e-Service wyswietla sie pelna nazwa wlasciciela konta, z
    ktorego dokonje sie trasakcji karta.
    Polcard, WBK, Pekao tez tak maja?
    pzdr
    Aruburu

  • 2. Data: 2002-05-06 20:42:03
    Temat: Re: Podpis nie wymagany
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "AruBuru" <a...@p...comUSUN.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > (kredytowa) w POS-ie "e-Service" wydrukowane zostalo potwierdzenie
    > transakcji z opisem "podpis nie wymagany"? Nie ma tam miejsca na podpis,

    a nie pisze tam: "Kopia dla klienta"? ;-)

    --
    JaKi

  • 3. Data: 2002-05-06 21:39:03
    Od: "AruBuru" <a...@p...comUSUN.pl>

    Użytkownik Jarosław Popiel <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ab6pqv$q6k$...@n...onet.pl...

    > a nie pisze tam: "Kopia dla klienta"? ;-)

    Musze sprawdzic, bo nie mam teraz kwitka ze soba. A to cos zmienia?
    pzdr
    AruBuru

  • 4. Data: 2002-05-06 22:26:06
    Od: "Wilczek" <w...@i...com>

    > Musze sprawdzic, bo nie mam teraz kwitka ze soba. A to cos zmienia?

    A podpisujesz swoje kopie kwitkow? :-)))

  • 5. Data: 2002-05-07 19:50:03
    Od: "AruBuru" <a...@p...comUSUN.pl>

    Użytkownik Wilczek <w...@i...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ab700a$8b4$...@k...task.gda.pl...

    > A podpisujesz swoje kopie kwitkow? :-)))

    Nie, nie podpisuje :-) ale oryginal kwitka zostal wydrukowany z takim samym
    textem (podpis nie wymagany) i nie bylo tam miejsca na podpis. Mimo tego
    zlozylem podpis na oryginale, a kopie (dla klienta zreszta) wzialem ze soba.
    pzdr
    AruBuru

    p.s. jutro sprobuje w tym punkcie dokonac transakcji ponownie i sprawdze jak
    tym
    razem wydrukują się potwierdzenia.

  • 6. Data: 2002-05-07 21:30:46
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > textem (podpis nie wymagany) i nie bylo tam miejsca na podpis. Mimo tego
    > zlozylem podpis na oryginale, a kopie (dla klienta zreszta) wzialem ze

    wklepywales PIN? wtedy PIN jest Twoim podpisem i nie musisz juz sie
    podpisywac.

    --
    JaKi

  • 7. Data: 2002-05-08 00:17:19
    Od: "Piotr M." <m...@g...pl>

    Użytkownik AruBuru <a...@p...comUSUN.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ab9fv6$en2$...@n...tpi.pl...
> [...]
    > textem (podpis nie wymagany) i nie bylo tam miejsca na podpis. Mimo tego
    > zlozylem podpis na oryginale, a kopie (dla klienta zreszta) wzialem ze

    Szczerze powiem nie wiem dlaczego tak jest, ale niedawno dokonywałem
    płatności kartą Maestro Citi - transakcję potwierdziłem PINem, na wydruku
    również pojwiła się informacja, że nie trzeba podpisywać. Mimo to kasjerka
    podsunęła mi długopis i domagała się podpisu. Dla formalności odmówiłem,
    gdyż "podpisałem" się juz swoim PINem a ponadto na na kwitku wyraźnie
    figurował napis: Nie wymaga podpisu. Moje veto zostało przyjęte bez
    sprzeciwu ale ze zdziweniem.

    Pozdrawiam
    Piotr M.

  • 8. Data: 2002-05-08 13:29:35
    Od: "Jarosław Popiel" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr M." <m...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gdyż "podpisałem" się juz swoim PINem a ponadto na na kwitku wyraźnie
    > figurował napis: Nie wymaga podpisu. Moje veto zostało przyjęte bez

    bo ekspedietki sa przyzwyczajone do tradycyjnych podpisow - "namacalnych"
    ;-) a nie "byle" PIN-ow ;-) wiec dla spokoju swojeo sumienia podkladaja slip
    do podpisu ;-)

    --
    JaKi

  • 9. Data: 2002-05-11 09:59:27
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Mon, 6 May 2002 22:30:18 +0200, "AruBuru"
    <a...@p...comUSUN.pl> wrote:

> [...]
    >(kredytowa) w POS-ie "e-Service" wydrukowane zostalo potwierdzenie
    >transakcji z opisem "podpis nie wymagany"? Nie ma tam miejsca na podpis, ale

    A kasjerka nie pomylila kwitkow ? eService taki tekst umieszcza na
    kopii dla klienta. Na tym, ktory zabiera sklep miejsce jest. Formalnie
    to troche dziwne, bo przeciez kopia pownna byc taka sama, ale
    przeciez nikt i tak nie pdpisuje swoich kwitkow (chyba, ze sa
    samokopiujace sie :-))

    >i jeszcze jedna sprawa. Zauwazylem, ze na wyswietlaczach w jakie wyposazone
    >sa terminale e-Service wyswietla sie pelna nazwa wlasciciela konta, z
    >ktorego dokonje sie trasakcji karta.

    Posiadacza karty a nie wlasciciela konta.

    >Polcard, WBK, Pekao tez tak maja?

    Polcard i Pekao nie. WBK to nawet czasem drukuje to na slipie.
    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl