    From: Krystek <s...@k...art.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Podróż po Europie Zachodniej - jakie karty płatnicze?
    Date: Sun, 01 May 2011 02:30:21 +0200

    W tym roku, w czasie wakacji, w okresie urlopowym - na przełomie lipca i
    sierpnia - czeka mnie prawdopodobnie wycieczka po Europie Zachodniej
    (Niemcy, Holandia, Francja, UK). Jakie karty płatnicze warto wziąć ze sobą?

    Do dyspozycji mam mBankowego Delfinka VE, kartę VISA Classic z BZWBK do
    Konta24.pl i debetową Maestro z BOŚ. Czy warto sobie wyrobić jeszcze
    jakąś kartę specjalnie do transakcji za granicą? Zastanawiam się nad
    kontem dbNet właśnie dla tej ich karty co za granicą bez prowizji z
    bankomatów można wypłacać walutę.

    A może jeszcze jakaś dodatkowa Maestro? Jeszcze parę lat temu (tak ze 3
    do 5) informowano (także tu, na pl.biznes.banki), że w Niemczech
    popularniejsze są karty systemu MasterCard / Meastro i że generalnie
    punktów akceptujących płatności kartami systemu VISA (czy np. automatów
    biletowych obsługujących karty V) jest mniej. Nadal tak jest? Bo
    pomyślałem, że na podróż mógłbym sobie ING-owską Maestro przedpłaconą
    wyrobić.

    A może warto jeszcze jakąś inną kartę mieć ze sobą w zapasie "na wszelki
    wypadek"? Która z tych wyżej wymienionych (mBank, BZWBK, BOŚ) najlepiej
    nadaje się do płacenia w punktach sprzedaży i/lub pobierania gotówki z
    bankomatów za granicą?

    Będę wdzięczny za wszelkie sugestie.

    K.

    --