    From: xxx <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Podwójne ubezpieczenie OC samochodu
    Date: Sat, 11 Feb 2012 20:22:58 +0100

    W sobotę 11.lutego 2012 wchodzą zmiany przepisów o ubezpieczeniach OC
    samochodów.

    http://ubezpieczenia.wp.pl/kat,113544,title,Zmieniaj
    a-sie-przepisy-o-ubezpieczeniu-OC-wlascicieli-samoch
    odow,wid,14239413,wiadomosc.html

    Mam z tym problem, bo w maju 2011 r. podpisałem online umowę z nowym
    ubezpieczycielem a nie powiadomiłem poprzedniego ubezpieczyciela o chęci
    rozwiązania z nim umowy. Finał jest taki że dostałem pismo z wymaganą
    składką. Odpisałem im mailem iż nie zamierzam płacić, bo w razie szkody
    , odszkodowania dochodzić będę u mojego obecnego ubezpieczyciela.
    Niestety wymagają ode mnie zapłaty składki. Napisałem do Rzecznika
    Ubezpieczonych, jednak bez odzewu.
    Rzecznik jednak sugeruje kontakt z ubezpieczycielem i wniosek o
    polubowne rozwiązanie umowy.
    http://rzu.gov.pl/skargi/najczestsze-pytania-i-odpow
    iedzi/Problem_podwojnego_ubezpieczenia_OC_posiadaczy
    _pojazdow_mechanicznych__55

    Nie zapłacę nawet po moim trupie:) Za taki badziew prawny nie będę
    płacił! Poprzedni ubezpieczyciel nie raczył mnie listownie poinformować
    o automatycznym odnowieniu polisy. Posiadam ważne ubezpieczenie OC i nie
    obchodzą mnie wypociny przekupionych prawników chcących pamiętać o mojej
    niepamięci i forsujących przepisy o automatycznym przedłużeniu umowy OC...
    Zgodnie ze stanowiskiem doktryny prawa cywilnego ,,rozwiązanie jednej z
    umów obowiązkowego ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów lub
    wielokrotnego ubezpieczenia jest uzależnione od woli stron". Przyjmuje
    się, że osoba która ma polisę OC komunikacyjnego, spełniła już ciążący
    na niej obowiązek, a kolejna umowa ubezpieczenia OC nie jest już umową
    ubezpieczenia obowiązkowego i nie znajdują wobec niej zastosowania
    ograniczenia dotyczące jej rozwiązywania. Jeżeli więc nabywca samochodu
    nie wypowiedział w odpowiednim czasie umowy ubezpieczenia obowiązkowego
    OC a zawarł kolejną, musi zgłosić się do ubezpieczyciela i liczyć na
    jego pro-konsumenckie podejście i rozwiązanie umowy za porozumieniem stron.
    Napisałem więc do towarzystwa ubezpieczeniowego, proponując ugodę w
    postaci anulowania zobowiązania za automatycznie przedłużoną polisę OC w
    zamian za klauzulę podpisania umowy w kolejnym roku. Czekam na
    odpowiedż. A swoją drogą, czy powinienem mimo wszystko pisemnie wysłać
    im wymówienie tej z automatu przedłużonej umowy? Do końca jej
    obowiązywania pozostały 3 miesiące. Czy składka w takim razie będzie
    wymagalna w wysokości 9/12 rocznej składki?