  • Data: 2012-02-12 19:48:09
    Temat: Re: Podwójne ubezpieczenie OC samochodu
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "Krzysztof Halasa" m...@i...localdomain

    > Dlatego napisałem zupełnie poważnie, że to może być skuteczne.

    IMO tylko to może być skuteczne. :)
    Trzeba brać przykład z Grecji, kolebki mądrości.
    Rozmawiają przy ogniu. :)

    -=-

    Dobrze wychowany człowiek nie weźmie zapłaty za coś, czego nie
    wykonał -- w szczególności firma ubezpieczeniowa nie weźmie
    składki za niepotrzebne, bo zdublowane ubezpieczenie w sytuacji,
    gdy jednego starcza aż nadto. A jednak jakiś czas temu wprowadzono
    zwyczaj -- wziąłem, nie oddam!!!!!

    Z jednej strony dobrze, że brak wypowiedzenia skutkuje przedłużeniem -- któż
    nie spóźnił się z okresowym stemplowaniem dowodu rejestracyjnego?...
    Znaczy -- z badaniem technicznym...

    -=-

    Ale można to było rozwiązać inaczej:

    -- nie przedłużyłeś, to Twój problem
    -- w razie kolizji umowa jest ważna, czy raczej nabiera
    ważności, zaś Ty płacisz składki z odsetkami
    -- w razie wpadki płacisz karę za brak OC
    i odnawiasz umowę

    No... Ale prawo nie działa wstecz itd...

    W istocie można było ten problem rozwiązać tak, że OC
    nie przedłużałoby się automagicznie a jednak każdy by
    był ubezpieczony i żaden poszkodowany nie odszedłby
    bez odszkodowania.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'