  • 41. Data: 2009-03-25 14:24:26
    Temat: Re: Podwyzki w bankach, PKO BP rozwiazalo worek ...
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 24 Mar, 20:59, "MK" <m...@i...pl> wrote:

    > Eeee... to juz marketing ;)

    Swiezutkie, dzisiejsze. Nie moglem sobie odmowic... :)

    http://cnnmoney.mobi/money/latest_news/latest_news/d
    etail/134708
    http://tinyurl.com/cgr5l5

    Top hedge fund managers still raking in the money

    By CNNMoney.com staff
    March 25, 2009: 05:32 AM EDT

    Despite turbulence in the financial markets and the global economic
    downturn, the world's 25 top-earning hedge fund managers raked in a
    staggering $11.6 billion last year, according to a ranking released
    Wednesday.

    On average, the managers took home $464 million each, Alpha magazine's
    annual list of top hedge fund earners showed. By comparison, the
    average take home pay in 2007 was a whopping $892 million.

    Leading the pack was James Simons of New York's Renaissance
    Technologies, who took home $2.5 billion in 2008. He was followed by
    John Paulson, who held the No. 1 spot in 2007. Paulson earned $2
    billion last year.

    In the No. 3 spot was John Arnold, founder of Centaurus Energy, who
    earned the bulk of his $1.5 billion through natural gas trading,
    according to Alpha. George Soros, who raked in $1.1 billion, and
    Raymond Dalio of Bridgewater Associates came in fourth and fifth,
    respectively.

    Hedge funds are private investment funds that are targeted mainly at
    wealthy individuals and large institutions. They use a variety of
    investment methods, ranging from bets on currencies and mergers to
    traditional stockpicking.

    The industry has come under scrutiny in recent years, however, for its
    secretive nature and for a particular strategy some funds employ known
    as short selling, or betting against a company.

    Alpha compiles its list by measuring the share of the performance and
    management fees the managers receive and the gains they reap from
    their own investment in their funds.

  • 42. Data: 2009-03-25 14:37:56
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 24 Mar, 21:50, Miernik <p...@p...miernik.name> wrote:

    > O to ja bym chciał takie ubezpieczenie, jakieś więcej informacji gdzie
    > takie można dostać?

    Zacznij moze od biezacego ubezpieczyciela, bo coraz wiecej firm je
    wprowadza i moze juz maja.

    Aetna ma na pewno, ale nie jestem pewien czy we wszytskich stanach,
    wiec wszystko zalezy od tego gdzie mieszkasz/pracujesz.

  • 43. Data: 2009-03-25 14:44:38
    Od: m...@i...pl

    On 25 Mar, 15:24, "bradley.st" <b...@g...pl> wrote:

    > Swiezutkie, dzisiejsze. Nie moglem sobie odmowic... :)

    A te opcje po 50USD, gdy instrument bazowy jest wart 3USD? ;p
    Tez nie moglem sobie odmowic ;)

    MK

  • 44. Data: 2009-03-25 15:23:40
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 25 Mar, 10:44, m...@i...pl wrote:

    > A te opcje po 50USD, gdy instrument bazowy jest wart 3USD? ;p
    > Tez nie moglem sobie odmowic ;)

    Ale to prywatne byly, nie "sluzbowe"! I nie opcje, tylko stock juz
    posiadany. Niestety.

    Kiedy pisze ze "jeszcze tylko $48 brakuje" to pisze o niwelowaniu
    prywatnych strat. :)

  • 45. Data: 2009-03-25 15:23:55
    Od: Miernik <p...@p...miernik.name>

    bradley.st <b...@g...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Aetna ma na pewno, ale nie jestem pewien czy we wszytskich stanach,
    > wiec wszystko zalezy od tego gdzie mieszkasz/pracujesz.

    Jakich stanach? Podgorączkowych? ;) Ja jestem w Europie. Aktualnie w PL,
    ale tak generalnie lubię się włóczyć po europie tu i tam, więc dobrze by
    było coś co by było w miarę neutralne terytorialnie. W ogóle jak to jest
    z ubezpieczeniami, bo zauważyłem że na przykład ubezpieczenia
    turystyczne na wyjazdy działające w innych krajach niż zamieszkania są
    tańsze niż ubezpieczenie w kraju w którym się jest, więc czemu by nie
    kupić takiego w kraju w którym się nigdy nie bywa i zawsze być
    "turystą"?

  • 46. Data: 2009-03-25 15:37:20
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 25 Mar, 11:23, Miernik <p...@p...miernik.name> wrote:
    > Jakich stanach? Podgorączkowych? ;)

    Zjednoczonych. :) Ameryki. :) Dla niektorych Polakow nawet " Stanach
    Zjednoczonych Ameryki Polnocnej" :D

    > Ja jestem w Europie. Aktualnie w PL,
    > ale tak generalnie lubię się włóczyć po europie tu i tam, więc dobrze by
    > było coś co by było w miarę neutralne terytorialnie.

    I dlatego pytasz o ubezpieczenie zdrowotne w USA? :)

> [...]
    > tańsze niż ubezpieczenie w kraju w którym się jest, więc czemu by nie
    > kupić takiego w kraju w którym się nigdy nie bywa i zawsze być

    "Turystyczne" sa zazwyczaj krotkotrwale i zazwyczaj nie obejmuja
    bardziej skomplikowanych/dlugotrwalych/kosztownych procedur za granica.

  • 47. Data: 2009-03-25 17:27:05
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
    .googlegroups.com...

    > W Pekao SA i w BPH i w Citi i w GE i w Getin i w Raiffeisen i w
    > Toyota... To naprawde nie wyglada na jakis margines.

    Od jutra maksymalne dopuszczalne oprocentowanie to 21%.

    MK

  • 48. Data: 2009-03-25 18:00:44
    Temat: Re: Podwyżki w bankach, PKO BP rozwiązało worek ...
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > To przygotuj sobie miejsce do ROTFL i zacznij czytac np. to, tylko
    > nie pij gorącej kawy:
    > http://finanse.wp.pl/name,malgorzata-piasecka-sobaki
    ewicz,wid,10927736,czat.html
    > JaC

    Cytat z artykułu:

    "Teraz banki podnoszą poprzeczkę, jeżeli chodzi o wymagania stawiane
    kredytobiorcą (...)"

    Jak można za pomocą kredytobiorcy stawiać wymagania, i komu?

    Wieslaw

  • 49. Data: 2009-03-25 18:28:11
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pewnie.je.st>

    Użytkownik "Wwieslaw" <u...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kredytobiorcą (...)"
    > Jak można za pomocą kredytobiorcy stawiać wymagania, i komu?

    To jest akurat najmniej ważne. Gorzej, że pani ta nie ma pojęcia o czym
    pisze, już w pierwszym akapicie np.:

    ---
    Sprzedałam mieszkanie, klient wziął je na kredyt. Podpisałam umowę sprzedaży
    w notariacie, kupujący dostarczył komplet dokumentów do banku, a bank
    opóźnia się z przelaniem należnej mi kwoty na moje konto. Co mogę zrobić?
    Zawierając taką umową, w której bank w terminie późniejszym będzie płacił za
    mieszkanie, należało podać termin, do którego pieniądze zostaną przelane i
    gdyby bank do tego czasu nie zapłacił, to wówczas transakcja nie dochodzi do
    skutku. Dotychczasowy właściciel będzie właścicielem swojego mieszkania, a
    akt notarialny po prostu nie będzie ważny. W akcie notarialnym zawsze musi
    być adnotacja, że należność za mieszkanie została już uiszczona, czy będzie
    uiszczona w przyszłości.
    ---

    Co jest zwyczajną bzdurą, bo transakcja sprzedaży jest ważna pomimo
    braku zapłaty, a jedynie sprzedającemu przysługuje roszczenie o zapłatę ceny
    sprzedaży. Taka konstrukcja jak pisze ta pani jest co prawda możliwa, ale
    nazywa się "warunkowa umowa sprzedaży" i po zaistnieniu tegoż warunku trzeba
    sporządzić drugą umowę przeniesienia własności nieruchomości. Ewentualnie
    zawrzeć umowę przedwstępną, a po zapłacie właściwą umowę sprzedaży, tylko,
    że banki nie bardzo przystają na taki układ.

  • 50. Data: 2009-03-25 19:09:22
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    Marcin Wasilewski wrote:
> [...]
    > własności nieruchomości. Ewentualnie zawrzeć umowę przedwstępną, a po
    > zapłacie właściwą umowę sprzedaży, tylko, że banki nie bardzo

    Widzialem taka konstrukcje, ze wydanie przedmiotu sprzedazy nastapi po
    otrzymaniu zaplaty. Czy to cos zmienia i moze byc pozyteczne?

    Wieslaw