  • 11. Data: 2008-12-12 21:45:44
    Temat: Re: [Polbank] Czy podlegają polskiemu nadzorowi?
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    kashmiri pisze:

> [...]
    > /.../

    > /.../
    >
    > BŁĄD.
    >
    > Polbank jest oddzielnym przedsiębiorstwem zarejestrowanym w PL zgodnie z
    > polskim prawem i podlegającym w 100% polskiemu nadzorowi. Miejsce
    > zamieszkania czy obywatelstwo udziałowców większościowych nie ma
    > większego znaczenia.
    >
    > Dokładnie tak samo tłumaczyli mi jakiś czas temu, dlaczego Citi Handlowy
    > to nie "oddział" Citibanku, tylko niezależny podmiot (Bank Handlowy w
    > Warszawie S.A.) podlegający wyłącznie polskim regulacjom.

    BŁĄD

    KNF nadzoruje banki, ktore sa zrejestrowane w Polsce

    Polbank jest marka spolki EFG Eurobank Ergasias S.A. i dziala jako
    oddzial banku zagranicznego.
    W takim przypadku dokonuje sie tak zwanej notyfikacji KNF dotyczącej
    działalności transgranicznej instytucji finansowej na terytorium RP.
    Na podstawie przepisow unijnych - oddziały bankow zagranicznych co do
    zasady nie podlegają nadzorowi polskiej Komisji Nadzoru Finansowego.

    pelne dane banku:
    EFG Eurobank Ergasias S.A.
    Spółka Akcyjna Oddział w Polsce
    ul. Mokotowska 19
    00-560 Warszawa
    tel: 0 22 347 70 00
    fax: 0 22 347 70 01

  • 12. Data: 2008-12-12 21:48:26
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 13 Dec 2008 01:28:20 +0400, kashmiri napisał(a):

> [...]
    > polskim prawem i podlegającym w 100% polskiemu nadzorowi. Miejsce
    > zamieszkania czy obywatelstwo udziałowców większościowych nie ma

    Jako oddział banku greckiego Polbank nie jest odrębnym przedsiębiorcą.
    Podjął działalność na podstawie przepisów o transgranicznej działalności
    gospodarczej (podmiot zarejestrowany w jednym z państw UE może swobodnie
    prowadzić swą działalność na innych rynkach).
    Jako bank grecki nie podlega polskiemu nadzorowi finansowemu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 13. Data: 2008-12-12 21:49:24
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    Olgierd pisze:

> [...]
    > prowadzić swą działalność na innych rynkach).
    > Jako bank grecki nie podlega polskiemu nadzorowi finansowemu.

    Dokladnie tak - na tej samej zasadzie dziala bre bank/mbank w Czechach i
    na Slowacji.

    --
    pozdr,
    Dan the Man

  • 14. Data: 2008-12-13 10:40:44
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Dannyboy" <d...@p...pl> wrote in message

    > Dokladnie tak - na tej samej zasadzie dziala bre bank/mbank w Czechach i
    > na Slowacji.

    Widzę, że się myliłem - dzięki za sprostowanie.

    k.

  • 15. Data: 2008-12-13 15:53:10
    Od: ruf10 <r...@n...pl>

    kashmiri pisze:

    > Widzę, że się myliłem - dzięki za sprostowanie.

    Kolego, tu jest usenet, tu sie nie przyznajemy do błędów, tylko
    flejmujemy do ostatniego klawisza ;-)

  • 16. Data: 2008-12-13 19:32:36
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "ruf10" <r...@n...pl> wrote in message

    > Kolego, tu jest usenet, tu sie nie przyznajemy do błędów, tylko flejmujemy
    > do ostatniego klawisza ;-)

    Nie kuś..... ;)