  • 1. Data: 2007-08-19 09:48:29
    Temat: Polbank - skąd kupił dane osobowe ?
    Od: "ArieL" <a...@n...gmail.com>

    Zadzwoniło do mnie cos z Polbanku, jak zeznało,
    z jakąś tam ofertą kredytową,
    po zgrubnym wysłuchaniu dupereli zapytałem skąd ma mój telefon ?
    Dowiedziałem się, że dane dostali (kupili?)
    od wydawnictwa Markot z Warszawy.....
    Nie znam i nie miałem do czynienia z takim wydawnictwem
    i podejrzewam, że takowe nie istnieje nawet.
    Czy zgłoszenie problemu i zgłoszenie chęci otrzymania
    potwierdzenia usunięcia moich danych z bazy danych Polbanku wystarczy ?
    Czy wziąć się za to inaczej ?
    (co to za Polbank wogóle ? przecież to jakieś Greki czy cuś...?)

    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-08-19 10:11:53
    Temat: Re: Polbank - skąd kupił dane osobowe ?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "ArieL" <a...@n...gmail.com> wrote in message
> [...]
    > Czy zgłoszenie problemu i zgłoszenie chęci otrzymania
    > potwierdzenia usunięcia moich danych z bazy danych Polbanku wystarczy ?

    Banki nie kupuja (i nikt rozsadny nie sprzedaje) danych osobowych 'na
    wlasnosc'. Dane takie sa 'wyporzyczane' do przeprowadzenie akcji. Jak
    poprosisz Polbank o usuniecie danych, to zapewne dostaniesz odpowiedz
    (zgodna z prawda), ze w ich bazie dane sie nie znajduja.

    > Czy wziąć się za to inaczej ?

    Musisz ustalic wlasciciela bazy i skierowac swoja prosbe do niego. O tym kto
    jest wlascicielem powinienes zostac poinformowany podczas rozmowy.

    > (co to za Polbank wogóle ? przecież to jakieś Greki czy cuś...?)

    Jest to oddzial banku zagranicznego. Po wejsciu do UE kazdy bank majacy
    zgode na dzialanie w jednym z panstw czlonkowskim moze otworzyc oddzial w
    innym panstwie UE bez dodatkowej zgody tego panstwa.

    MK

  • 3. Data: 2007-08-19 14:13:25
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Sun, 19 Aug 2007 12:11:53 +0200, name: MK:

    > Musisz ustalic wlasciciela bazy i skierowac swoja prosbe do niego. O tym kto
    > jest wlascicielem powinienes zostac poinformowany podczas rozmowy.

    Tarara.. Jak do mnie dzwonili z pekao i próbowałem
    się tego dowiedzieć, to powiedzieli że nic nie wiedzą,
    takie dane dostali z jakiegoś innego działu no i w ogóle
    oni są tylko od dzwonienia i nie mają na nikogo konkretnego
    odpowiedzialnego namiarów.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 4. Data: 2007-08-19 16:15:54
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sun, 19 Aug 2007 16:13:25 +0200, Miroo wrote:

> [...]
    > takie dane dostali z jakiegoś innego działu no i w ogóle
    > oni są tylko od dzwonienia i nie mają na nikogo konkretnego

    Można wysłać do nich pismo:
    "Na podstawie art.32, ust. 1, pkt 1-5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o
    ochronie danych osobowych (Dz. U. z 1997 r., nr 133, poz. 883) wnoszę o
    podanie następujących informacji dotyczących posiadanych przez Państwa
    firmę danych dotyczących mojej osoby:
    - czy moje dane osobowe są przetwarzane przez Państwa firmę,
    - od kiedy oraz jakimi moimi danymi Państwo dysponujecie,
    - z jakiego źródła pozyskaliście Państwo moje dane,
    - w jakim celu, zakresie i w jaki sposób przetwarzacie Państwo moje dane,
    - czy przekazaliście Państwo moje dane osobowe innemu administratorowi
    danych, jeśli tak - proszę o podanie zakresu przekazanych danych i pełnej
    nazwy oraz siedziby tego administratora."

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 5. Data: 2007-08-19 16:55:11
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Sun, 19 Aug 2007 18:15:54 +0200, name: Marcin Mokrzycki:

    > Można wysłać do nich pismo:
    > "Na podstawie art.32, ust. 1, pkt 1-5 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku o
    > [...]

    Można. Ale komu się chce? Dzwonią do mnie zawsze kilka dni
    po założeniu konta/lokaty w innym banku i tylko wtedy.
    Czyli średnio raz na rok.
    Poza tym, kto im zabroni wyrzucić mój list do kosza?

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 6. Data: 2007-08-19 17:26:13
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 19 Aug 2007 18:55:11 +0200, Miroo
    <m...@C...LETTERSpl> wrote:

    >Poza tym, kto im zabroni wyrzucić mój list do kosza?

    Nikt. Ale czy zechcą zadrzeć z GIODO?
    --
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2007-08-19 17:57:23
    Temat: Re: Polbank - skšd kupił dane osobowe ?
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Sun, 19 Aug 2007 19:26:13 +0200, name: Jarek Andrzejewski:

    > Nikt. Ale czy zechcą zadrzeć z GIODO?

    A na jakiej podstawie? Nie mam żadnych dowodów.
    Tak się składa, że zawsze dzwonią jak coś ważnego
    załatwiam i nie mam dyktafonu pod ręką.

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 8. Data: 2007-08-19 19:53:35
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Sun, 19 Aug 2007 19:57:23 +0200, Miroo
    <m...@C...LETTERSpl> wrote:

    >Date: Sun, 19 Aug 2007 19:26:13 +0200, name: Jarek Andrzejewski:

    >A na jakiej podstawie? Nie mam żadnych dowodów.

    ale jak napiszesz i Twój list wyrzucą, zamiast odpowiedzieć, to zadrą.

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 9. Data: 2007-08-19 21:17:14
    Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl>

    Date: Sun, 19 Aug 2007 21:53:35 +0200, name: Jarek Andrzejewski:

    > ale jak napiszesz i Twój list wyrzucą, zamiast odpowiedzieć, to zadrą.

    Czyli jak im wyślę pusta kopertę to mają przechlapane,
    nawet nie będą wiedzieli z kim zadarli i dlaczego :P
    Powtarzam, jak udowodnię GIODO, że oni używali moich
    danych? Jak udowodnię, że wysłałem do nich prośbę/żądanie
    o podanie źródła tych danych?

    Pozdrawiam
    Miroo

  • 10. Data: 2007-08-19 21:28:02
    Temat: Re: Polbank - sk?d kupił dane osobowe ?
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Miroo" <m...@C...LETTERSpl> wrote in message

> [...]
    > Powtarzam, jak udowodnię GIODO, że oni używali moich
    > danych? Jak udowodnię, że wysłałem do nich prośbę/żądanie

    GIODO to nie sad nie przeprowadza postepowania dowodowego tylko reaguje na
    skargi. W tym wypadku reakcja bedzie prosba o wyjasnienie. Jesli starg
    bedzie duzo to GIODO moze przeprowadzic kontrole. W przypadku wykrycia
    uchybien sprawa jest kierowana dalej...

    MK