  • 1. Data: 2011-01-21 21:04:37
    Temat: Polcard bez CVV
    Od: "Telesfor" <T...@p...onet.pl>

    Ostatnio dokonałem kilku transakcji w Internecie z płatnością KK z
    przekierowaniem na stronę Polcardu.
    Kwoty były niewielkie do 20zl.
    Wszystkie zostały zrealizowane bez podania CVV !!!
    Także dane adresowe podane Polcardowi były wzięte z czapy.... Poprawne
    były tylko numer karty i data ważności.

    Jak to jest z tym bezpieczeństwem transakcji internetowych.
    Jest się czego bać ??? III

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 2. Data: 2011-01-21 21:15:31
    Temat: Re: Polcard bez CVV
    Od: "Feniks" <s...@n...jest>

    > Także dane adresowe podane Polcardowi były wzięte z czapy.... Poprawne
    > były tylko numer karty i data ważności.

    a mozesz podac je tutaj ? ;-)

  • 3. Data: 2011-01-21 22:17:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/21/2011 3:04 PM, Telesfor wrote:
> [...]
    > Wszystkie zostały zrealizowane bez podania CVV !!!
    > Także dane adresowe podane Polcardowi były wzięte z czapy.... Poprawne

    no i wystarczy
    do zrealizowania transakcji potrzebny jest numer karty i data waznosci

    > Jak to jest z tym bezpieczeństwem transakcji internetowych.

    a to nie twój problem, tylko banku.

    > Jest się czego bać ??? III

    tylko wtedy kiedy bank w jakimkolwiek punkcie zastrzega sobie, ze nie
    odda ci kasy jak złożysz reklamację.

  • 4. Data: 2011-01-21 22:51:26
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości grup

    > no i wystarczy
    > do zrealizowania transakcji potrzebny jest numer karty i data waznosci

    Imię i nazwisko nie? W sumie adres zawsze podaję losowy, a PESELe generowane
    jeśli chcą, ale imię i nazwisko zawsze podawałem takie, jakie jest na
    karcie. Nigdy w sumie nie testowałem podawania innego imienia i nazwiska,
    tak jakoś głupio wyszło.

  • 5. Data: 2011-01-21 23:30:21
    Od: quwert <q...@g...pl>

> [...]
    > jeśli chcą, ale imię i nazwisko zawsze podawałem takie, jakie jest na
    > karcie. Nigdy w sumie nie testowałem podawania innego imienia i nazwiska,

    Dane można podać dowolne, istnieje jakaś szczątkowa
    weryfikacja w rodzaju w polu typu numer ma być numer a nie string
    i o ile pamiętam nie przepuszcza pustych/zerowych wartości.

  • 6. Data: 2011-01-22 10:01:52
    Od: "Telesfor" <T...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Telesfor" <T...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Ostatnio dokonałem kilku transakcji w Internecie z płatnością KK z
    > przekierowaniem na stronę Polcardu.

    Kolejny test - tym razem eCard, inna KK, kwota około 300 zł....

    Efekt - poszlo bez CVV !!!

    To po co jest ten CVV.... ???

    --
    Telesfor BAUDOT

  • 7. Data: 2011-01-22 11:20:01
    Od: Jacek Politowski <s...@n...istnieje>

    In article <ihea44$8be$1@news.onet.pl>
    Telesfor <T...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Telesfor" <T...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Kolejny test - tym razem eCard, inna KK, kwota około 300 zł....
    > Efekt - poszlo bez CVV !!!

    > To po co jest ten CVV.... ???

    Po to, żeby ktoś, kto weryfikuje podpis na karcie mógł go zapamiętać i
    aby w przypadku jego użycia (przy nieuprawnionej transakcji)
    uprawniony właściciel miał większe trudności w reklamacji transakcji.

    Do tego - jeśli teraz sam chwalisz się swoimi transakcjami bez CVV, to
    w przyszłości będzie Ci się trudniej obronić, gdy kolejna będzie "nie
    twoja".

    ;->

    --
    Jacek Politowski

  • 8. Data: 2011-01-22 11:55:48
    Od: MK <m...@i...pl>

    On 22 Sty, 11:01, "Telesfor" <T...@p...onet.pl> wrote:

    > Kolejny test - tym razem eCard, inna KK, kwota około 300 zł....
    >
    > Efekt - poszlo bez CVV !!!
    >
    > To po co jest ten CVV.... ???

    Nie chce sie czepiac, ale cvv to jest chyba do transakcji
    elektronicznych, tzn. wykonywanych w POSach :).
    Nie wiem co za karte masz, ale u mnie jak kiedys probowalem kilka
    nigdy nie przeszlo bez cvv2. Moze to kwestia issuera, a nie
    acquirera...

    MK

  • 9. Data: 2011-01-22 15:31:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/22/2011 4:01 AM, Telesfor wrote:

    > To po co jest ten CVV.... ???

    dla banku.
    wymyslili sobie dodatkowe zabezpieczenie, zeby ewentualnie od razu
    odrzucic transakcje, zamiast potem płacić.
    Ich zabezpieczenie, ich sprawa czy chcą z niego skorzystać.

  • 10. Data: 2011-01-22 15:31:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 1/22/2011 5:20 AM, Jacek Politowski wrote:
    > Po to, żeby ktoś, kto weryfikuje podpis na karcie mógł go zapamiętać i
    > aby w przypadku jego użycia (przy nieuprawnionej transakcji)
    > uprawniony właściciel miał większe trudności w reklamacji transakcji.

    to też :)