  • 1. Data: 2011-06-14 10:29:54
    Temat: Polećcie bank, w którym można od ręki założyć konto w fizycznym oddziale
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    Witam,

    Znajoma, która przyjeżdża do Polski na krótko na wakacja, prosiła, abym pomógł
    jej znaleźć w Polsce bank, do którego można przyjść do oddziału i legitymując
    się obcym paszportem, nie mając miejsca zamieszkania w Polsce, założyć konto,
    które będzie aktywne najlepiej od razu lub w tym samym dniu, w najgorszym
    przypadku dzień później. Karty płatnicze - zbędne.

    Chodzi tylko o to, że znajoma ma w swoim kraju konto złotówkowe i chce po
    przyjeździe założyć w polskim banku konto i zlecić zdalnie swojemu zagranicznemu
    bankowi przelew złotówkowy na nowe polskie konto i zaraz wybrać gotówkę w
    Polsce. Podobno tylko tak się jej to opłaci, bo w innych przypadkach są duże
    prowizje i "straty" związane z przeliczaniem kursów.

    Dobrze byłoby też, aby był to jakiś w miarę rozpowszechniony bank, majacy
    oddziały w mniejszych miastach na wschodzie Polski.

    Jeśli chodzi o możliwość założenia konta w oparciu o zagraniczny paszport, to z
    tego co się wstępnie zorientowałem w paru bankach - nie powinno być to
    problemem. Chodzi więc głównie o bank, który ma dużo oddziałów i w którym
    założone w okienku konto zaczyna szybko być aktywne.

    Dziękuję,

    latet

  • 2. Data: 2011-06-14 11:31:31
    Od: "Waldek" <n...@n...net>

    Użytkownik "Latet" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > problemem. Chodzi więc głównie o bank, który ma dużo oddziałów i w którym
    > założone w okienku konto zaczyna szybko być aktywne.

    Zapytaj np. w Multibanku - chyba bylo od reki jak pamietam

  • 3. Data: 2011-06-14 13:22:16
    Od: "ania" <a...@w...pl>

    VW bank

    jk

  • 4. Data: 2011-06-14 13:50:20
    Temat: Re: Polecie bank, w ktrym mona od rki zaoy konto w fizycznym oddziale
    Od: "Latet" <s...@s...pl>

    > VW bank

    Chodziło też o to, aby miał placówki w mniejszych (niż wojewódzkie) miastach
    wschodniej Polski.

    latet

  • 5. Data: 2011-06-14 14:35:12
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Karkołomne.
    Wcale nie jest pewne, że gdzieś po drodze nie nastąpi podwójne
    przewalutowanie.
    A znajoma nie może wypłacić u siebie w okienku złotówek, i przywieźć je w
    bagażu?
    Jakieś pranie?

    -----

  • 6. Data: 2011-06-14 14:36:29
    Od: " ąćęłńóśźż" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Kolina, Ty wiesz, co masz zrobić ;-)

    -----

  • 7. Data: 2011-06-14 16:25:03
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Latet" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Polsce. Podobno tylko tak się jej to opłaci, bo w innych przypadkach są
    > duże prowizje i "straty" związane z przeliczaniem kursów.

    Ile to złotówek chce podjąć, by się przelew zagraniczny opłacał ?
    Jak chce zamknąć to konto?
    Darmo umarło lub niebawem umrze

    https://www.pkobp.pl/index.php/id=oferta/id_product=
    000000000000449/section=indy/grupa=1/podgrupa=14/pwi
    d=100000903910

  • 8. Data: 2011-06-14 16:33:35
    Od: "Bogdan B." <g...@r...pl>

    W dniu 2011-06-14 12:29, Latet pisze:

> [...]
    > powinno być to problemem. Chodzi więc głównie o bank, który ma dużo
    > oddziałów i w którym założone w okienku konto zaczyna szybko być aktywne.

    Jestem zdziwiony że banki teraz bezproblemowo zakładają konto
    nierezydentowi.
    A druga rzecz, jak ten przelew przyjdzie, SWIFTem? Na drugi dzień
    tych pieniędzy IMHO jeszcze nie będzie.

  • 9. Data: 2011-06-14 16:54:31
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Latet" <s...@s...pl> napisał w wiadomości
    > oddziały w mniejszych miastach na wschodzie Polski.

    Małe miasto to Krościenko,Kuźnica, czy Lublin ? :-)

    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Ile-naprawde-kosztuj
    e-darmowy-ROR-2137959.html

    http://www.pekao.com.pl/indywidualni/kontaosobiste/e
    urokontoaktywne/
    http://www.pocztowy.pl/indywidualni/konta/standard/
    http://www.bosbank.pl/index.php?page=konto_bez_kanto
    http://www.bgz.pl/dla_ciebie/konta_osobiste_oszczedn
    osciowe/konto_dla_mnie.html

  • 10. Data: 2011-06-14 16:57:29
    Od: "!sp" <s...@a...er>

    Użytkownik "Bogdan B." <g...@r...pl> napisał w wiadomości
    > A druga rzecz, jak ten przelew przyjdzie, SWIFTem? Na drugi dzień
    > tych pieniędzy IMHO jeszcze nie będzie.

    PLN i SWIFT (tylko EUR) ?

    Złotówki? Co najmniej tydzień, o ile jakiś obcy bank realizuje przelewy w
    złotówkach