-
Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!warszawa.rmf.pl!newsfeed.tpinternet.
pl!news.onet.pl!newsgate.onet.pl!niusy.onet.pl
From: <t...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.biznes.banki
Subject: Polityka BSK wobec klienta.
Date: 31 Jan 2002 18:50:04 +0100
Organization: Onet.pl SA
Lines: 71
Message-ID: <4...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate.test.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1012499404 15442 192.168.240.245 (31 Jan 2002 17:50:04 GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 31 Jan 2002 17:50:04 GMT
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 217.96.154.172, 213.180.130.22
X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 5.5; Windows 98; T312461)
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:159071
[ ukryj nagłówki ]Krótkie wprowadzenie:
8 listopada 2001 opisałem na pbb fakt złamania procedury w oddziale BSK,
poprzez podpisanie umowy na dostęp internetowy BSKonline bez weryfikacji
tożsamości. <5...@n...onet.pl>
Parę dni później z Centrali trafia do wszystkich oddziałów wydruk mojego posta
z pbb + list przewodni podpisany przez kogoś ważnego z Centrali (Dyr. Brejdak z
tego co pamiętam), z poleceniem bezwzględnego egzekwowania procedury.
14 listopada wysyłam do Centrali BSK skargę listem poleconym.
17 stycznia, czyli po 9 tygodniach bank zdecydował mi się odpowiedzieć.
Oczekiwanie korespondencji pod adresem do korespondencji to oczywiście duża
nieroztropność. Gdybym przypadkiem nie musiał zawitać do miejsca stałego
zameldowania, gdzie nie byłem chyba z pół roku, to nadal bym czekał na reakcje
ze strony BSK.
Ale nie ma co marudzić, na taką odpowiedź warto było czekać.
Cytuję:
"Pracownik obsługujący Pana w dniu <ciach> pamiętał Pana jako Klienta. Nie
dokonał sprawdzenia tożsamości na podstawie dowodu osobistego ograniczając się
do zweryfikowania wzoru podpisu <ciach>"
Po primo:
byłem w tym oddziale 3 krotnie w ciągu 1,5 miesiąca, za każdym razem
obsługiwała mnie inna osoba;
oddział znajduje się przy Uniwerku, studenci odbierają w nim stypendia, zawsze
jest tam pełno ludzi;
oddział legitymował się jedną z większych w Polsce liczbą otwieranych rachunków
(właśnie dzięki studentom), trudno w takich warunkach zapamiętywać personalia
klientów;
Po drugie primo:
w takim razie chciałbym wiedzieć jakie jeszcze czynności Bank uzależnia od
tego, czy pracownik kogoś pamięta, lub nie?
czy jeśli będę starał się o kredyt to też weryfikacje tożsamości zastąpi pamięć
pracownika?
dlaczego Centrala zdyscyplinowała w rozesłanym piśmie wszystkie oddziały, skoro
takie postępowanie jest przyjęte w BSK jako zgodne z procedurą?
"Pragniemy zapewnić, że działanie pracownika Banku nie zagrażało środkom
zgromadzonym na rachunku"
Nawet 100% realizowanie procedury nie daje całkowitego bezpieczeństwa. Jak więc
można twierdzić, że jej łamanie nie stwarza zagrożenia.
"<ciach> przepraszamy Pana bardzo za doznane niedogodności, a także za
wydłużony okres oczekiwania na odpowiedź"
9 tygodni, jeszcze wysłana na zły adres - to pełna kompromitacja Banku i oznaka
lekceważenia klienta.
"Wyrażamy nadzieję, że zaistniała sytuacja nie wpłynie na dalszą Pana
współpracę z ING Bankiem Śląskim."
Nie wpłynie, ponieważ takiej nie planuję. Jak można powierzyć pieniądze
instytucji, która uzależnia dysponowanie kontem od pamięci pracownika a jej
struktura nie pozwala na sporządzenie pisma krócej niż w 9 tygodni i wysłanie
go na właściwy adres.
pozdrawiam
thewind
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Najnowsze wątki z tej grupy
- czy zablokują mi środki?
- Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- Zamykanie konta dziecka.
- Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- jak tacy debile
- Konto wspólne w N26.
- Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- Re: Akumulatorki...
- Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
Najnowsze wątki
- 2025-01-21 czy zablokują mi środki?
- 2025-01-09 Tak doi się "wisienkobiorców" Nie tylko w kasynach ;-)
- 2024-12-31 Zamykanie konta dziecka.
- 2024-12-31 Czy apka bankowa to gra komputerowa?
- 2024-12-23 Co nalezy do Cinkciarza, a co do Conotoxia ?
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-13 Konto wspólne w N26.
- 2024-12-09 Bank z archaicznym uwierzytelnianiem.
- 2024-12-04 Re: Akumulatorki...
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...