  • 51. Data: 2011-11-12 12:53:12
    Temat: Re: Poziom życia Polaków musi sie obniżyć
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Anatol" <c...@u...pl> napisał w wiadomości
    news:j9l8la$loe$1@usenet.news.interia.pl...

    > Użytkownik "Emeryt" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > http://www.mf.gov.pl/_files_/budzet_panstwa/szacunko
    we_wykonanie_budzetu/2011/20111017_szacunek_ix_2011.
    pdf

    > dotacje dla Funduszu Emerytalno-Rentowego - 15 mld PLN
    > dotacje dla Funduszu Ubezpieczeń Społecznych - 37 mld PLN

    No tak się miesza ludziom w głowie.
    Gdyby nie wprowadzono reformy emerytalnej w 1999r. to różnica pomiędzy
    skladkami do ZUS a jego wydatkami rok w rok byłaby ciągle mniejsza od 1 mld
    PLN. Wprowadzenie reformy i konieczność przekazywania około 38% składek
    wpływających z ZUS do OFE spowodowała konieczność pokrywania tej części z
    budżetu. Oczywiście można było przekazywać kase z budżetu bezpośrednio do
    OFE, wtedy ZUS by się wyrabiał z pełnych składek, no ale wtedy podniósł by
    sie szum ze budżet finansuje prywatne firmy czyli OFE, dlatego budżet
    przekazuje kase do ZUS jako pośrednika, a ten dalej do OFE. Od tego roku o
    wiele mniej bo jak wiadomo zabrano OFE część przekazywanej kasy i ZUS ją
    tylko ksieguje na kontach przyszłych emerytów.
    W sumie to jedno wielkie oszustwo, które ciągnie sie już ponad 11 lat. A
    najgorsze jest to że ludziom wciska sie kit że ZUS sie nie wyrabia i budżet
    przekazuje olbrzymie dotacje które wypłacane są emerytom. Z czego wynika że
    naszym emerytom żyje sie jak pączkom w maśle.
    Szkoda słów......

  • 52. Data: 2011-11-12 13:54:47
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

> [...]
    > emerytalnej w 1999r. to różnica pomiędzy skladkami do ZUS a jego wydatkami
    > rok w rok byłaby ciągle mniejsza od 1 mld PLN.

    ZUS jest deficytowy od co najmniej lat 80-tych.

> [...]
    > budżetu. Oczywiście można było przekazywać kase z budżetu bezpośrednio do
    > OFE, wtedy ZUS by się wyrabiał z pełnych składek,

    Jeżeli pominiemy dotację 15 mld PLN do KRUS (Fundusz Emerytalno-Rentowy
    należy chyba do KRUS) ZUS zabiera wszystkie składki emerytalno-rentowe, do
    tego dostaje extra dofinansowanie z budżetu w kwocie 37 mld PLN oraz środki
    od SP na transfery do OFE (bez uwględnienia tegorocznej redukcji : 23 mld
    PLN). Czyli z transferami do OFE na starym poziomie deficyt ZUS wynosił 60
    mld PLN, rocznie a gdyby zredukowano te transfery do zera - tylko 37 mld
    PLN. ZUS nic tu więcej nie dostanie po takiej redukcji a zmniejsza się tylko
    dynamika wzrostu zadlużenia SP, który de facto finansuje transfery do OFE.

    Ponieważ w 2010 wypłaty emerytur i rent wyniosły 143 mld PLN, likwidacja
    dotacji do ZUS musiałaby oznaczać dzisiaj redukcję wypłacanych świadczeń o
    co najmniej 25%.

    Anatol

  • 53. Data: 2011-11-12 14:49:31
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "root" <m...@y...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
    On 12 Lis, 00:33, "skippy" <s...@o...eu> wrote:

    > mundurowy nie mundurowy urzędnik dostaje pensje z podatków a jego składki
    > też są odkładane z podatków
    > tak więc do czego prowadzi mnozenie urzędników - odpowiedź jest prosta i
    > co
    > tu dodać
    >
    > urzędników powinno być "niezbędne minimum" a tworzy się "możliwe
    > maksimum",
    > stąd prosta droga do zapaści która także im bokiem wyjdzie

    Ty tez ja totus. Moze i "powinno sie", ale oni juz są!!! Co z nimi
    zrobisz? Nie udawaj, ze nie wiesz ze nie da sie wywalic na bruk kilku
    tysiecy ludzi i nie oberwac rykoszetem. Ja ja lubie te "proste"
    rozwiazania. Jakby zycie bylo proste, to wiekszosc latalaby na wakacje
    wlasnym odrzutowcem, a nie lata.

    =======

    nic mnie to nie obchodzi
    po miała zmniejszyć ich ilość o 10%, tymczasem przybyli nowi

  • 54. Data: 2011-11-12 16:03:13
    Od: Zbyszek <zbign@na_serwerzeo2.pl>

    Dnia 12-11-2011 o 08:31:57 Emeryt <w...@p...onet.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "Anatol" <c...@u...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > 52 mld PLN - pe?na bzdura ciekawe z czego to wzie?e?, na pewno nie z GUS.
    > Wiesz chocia? ile wynosi roczny bud?et ZUS i ile w tym jest z sk?adek
    > (??cznych tych do ZUS i OFE).
    > Szkoda mi Ciebie bo powtarzasz bzdury gdzie? us?yszane jako swoje i
    > jeszcze
    > sie pod tym podpisujesz.

    Anatol już nieraz wykazywał , ze jest rzeczowym gosciem i zna ten temat,
    więc może jednak nieco więcej szacunku w dyskusji?

    --
    Pozdrawiam,
    Z.

  • 55. Data: 2011-11-12 22:15:56
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    > No i sam widzisz kolego, że opisywanych przez Cię greckich cudów, w Polsce
    > raczej nie uświadczysz. Może zatem nie jest u nas tak źle z tą
    > administracją. Nie róbmy może fetyszu z urządników.

    mam styk ze skarbowym w banalnej sprawie
    powinna być załatwiona jednym telefonem US Wola -> US Zanklewo dolne

    tymczasem pół rodziny jeździ traci czas, wysyła podania o duplikat decyzji
    jest syf malaria i bajzel, ale misiu ma prace, wielki segregator i tworzy
    pkb

    > Piszę tak, bo tak mi się zdaje że co prawda administracja pożera nasze
    > pieniądze, ale coś z siebie daje a praca szarego pracownika administracji
    > wcale nie jest taka łatwa i przyjemna, jak się wydaje tu niektórym.

    jw ciężka praca

    > Nie
    > twierdzę, że nie mamy za dużo ministerstw. No bo na co nam min. sportu,
    > czy planowane - "cyfryzacji" (sama nawzwa poraża i wskazuje, że
    > miniesterstwo owo bedzie tworzone przez totalnych ignorantów). Cyfryzację
    > zostawmy może firmom telekomonikacyjnym - one sobie radzą z zagadnieniem
    > bardzo dobrze. A wydawniem koncesji na częstotliwości mogę się zająć sam
    > nie potrzeba mi do tego pracowników. Sport zostawmy PZPN albo innym firmom
    > sportowym, którym też dobrze się wiedzie.

    nie wiem teraz czy przeczysz sam sobie czy nie, ale pomińmy

    > Dlaczego wszyscy krzyczą "won" urzędnikom a nie słyszałem jeszcze
    > poważnych
    > pytań: po co nam kolejne ministerstwo.

    przecież to tożsame rzeczy

    > Po co połączono a potem podzielono
    > min. oświaty i min nauki. A jakby jeszcze powołać do życia ministerstwo
    > farmacji. To byłby hit. A jaka trampolina finansowa dla każdego kto takowe
    > ministerstwo by objął.

    dokładnie opisałeś rozkwit bytów urzędniczych

    > Optymalizacja jest potrzebna, czasem nie obędzie się bez cięć, tylko nie
    > na
    > masową skalę tak jak chcą tego poszukiwacze łatwych rozwiązań. Zwiększanie
    > bezrobocia w czasach kryzysu to gra do własnej bramki i tyle.

    na masową, niestety
    jak na razie zresztą nie ma zadnych cięć tylko rozkwit ilości ludzi żyjących
    i płacących składki z podatków wypracowanych przez innych

  • 56. Data: 2011-11-12 22:54:49
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

> [...]
    > budżet przekazuje olbrzymie dotacje które wypłacane są emerytom. Z czego
    > wynika że naszym emerytom żyje sie jak pączkom w maśle.

    wałek pt "OFE" trwa

  • 57. Data: 2011-11-12 22:58:06
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    > ZUS jest deficytowy od co najmniej lat 80-tych.

    to może po prostu napisz że system bismarckowski zazwyczaj jest deficytowy,
    a nie sugerujesz że w prlu taki nie był

    nie no q uśmiałem sie :)))

  • 58. Data: 2011-11-13 07:17:35
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > tylko 37 mld PLN. ZUS nic tu więcej nie dostanie po takiej redukcji a
    > zmniejsza się tylko dynamika wzrostu zadlużenia SP, który de facto

    Dynamika zadłużenia SP? Finansowanie ZUS z SP?
    Bredzisz Waść!

  • 59. Data: 2011-11-13 07:22:54
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    we_wykonanie_budzetu/2011/20111017_szacunek_ix_2011.
    pdf

    > ZUS jest deficytowy od co najmniej lat 80-tych.

    Tak, tak. Oczywista prawda!
    W 1998r. deficyt ZUS wynosił 4 mln PLN (nie mld)
    W 1999r defict wzrósł do astronomicznej kwoty 12 mln PLN.
    Wszystko w warunkach bezrobocia zbliżającego sie do 20%.

  • 60. Data: 2011-11-13 07:37:13
    Od: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zbyszek" <zbign@na_serwerzeo2.pl> napisał w wiadomości

    > Anatol już nieraz wykazywał , ze jest rzeczowym gosciem i zna ten temat,
    > więc może jednak nieco więcej szacunku w dyskusji?

    Czytam tą grupe codziennie od wielu lat i wiem kto i co na niej pisze.
    Niestety Anatol przytacza argumenty powtarzane na użytek publiki.
    Takimi są np. jego dane przytoczone wyżej z prognozy wykonania budżetu na
    ten rok, jak również próba mydlenia jak to Skarb Państwa (nie budżet)
    finansuje ZUS i OFE. Jest niestety wielu takich ludzi którzy są
    współautorami lub wykonawcami reformy emerytalnej z 1998r. Oni nigdy nie
    przyznają sie że robili symulacje i wiedzieli że tak będzie do roku 2014.
    Dopiero potem ma być ulga. Ci z SLD pieniądze na ZUS i OFE które były
    zapisane w reformie od 2000r (przede wszystkim z prywatyzacji) wydali na
    swoich koleżków, a nigdy się nie przyznali że to oni skutecznie rozpoczeli
    niszczenie ZUSu, potem kolejne rządy bez wyjątku.,
    Teraz chcą żeby za ich kombinacje zapłacili najbiedniejsi.

    pozdr