  • 61. Data: 2011-11-13 08:14:23
    Temat: Re: Poziom życia Polaków musi sie obniżyć
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "Emeryt" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:j9nr84$sdo$1@news.onet.pl...

    > Tak, tak. Oczywista prawda!
    > W 1998r. deficyt ZUS wynosił 4 mln PLN (nie mld)
    > W 1999r defict wzrósł do astronomicznej kwoty 12 mln PLN.

    http://www.mf.gov.pl/_files_/budzet_panstwa/sprawozd
    anie/1996-1998/sprawozdanie_operatywne_za_1998_r.zip

    tablica 7, pozycja 58 - wydatki budżetu na ZUS w 1998 = 12,7 mld PLN

    Anatol

  • 62. Data: 2011-11-13 08:16:59
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    > Dynamika zadłużenia SP? Finansowanie ZUS z SP?

    Skoro finansowanie transferów do OFE nie jest ujęte w wydatkach budżetu
    tylko w pozycji "Źródła finansowania deficytu budżetowego" zasilanego przez
    wpływy z obligacji oraz prywatyzacji to kto finansuje te transfery ?

    Anatol

  • 63. Data: 2011-11-13 08:36:29
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik "skippy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

    > to może po prostu napisz że system bismarckowski zazwyczaj jest
    > deficytowy, a nie sugerujesz że w prlu taki nie był

    Każdy system który ma koszty wyższe niż wpływy jest deficytowy - niezależnie
    czy to będzie prywatny fundusz/firma czy ZUS/państwo. Ale to jest głownie
    problem polityczny bo z punktu widzenia księgowego można z dnia na dzień
    dostosować koszty do przychodów.

    Anatol

  • 64. Data: 2011-11-13 08:48:39
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    "Anatol" <c...@u...pl> pisze:
> [...]
    > to jest głownie problem polityczny bo z punktu widzenia księgowego
    > można z dnia na dzień dostosować koszty do przychodów.

    Tylko jeśli trzyma się podejmowane latami (przez państwo/monopol państwa)
    zobowiązania w dupie to ma się duże pole szybkiego manewru. Inaczej
    trzeba działać _powoli_ w perspektywie parudziesięciu lat a sięgnięcie
    do rezerwy demograficznej za rządu Tuska nie sugeruje zmiany perspektywy.

    --
    A. Filip : Twoje pieniądze + Twoje ryzyko = Twój zysk *albo* strata
    Jeśli coś wiesz, przyznaj, że wiesz. Gdy zaś czegoś nie wiesz,

  • 65. Data: 2011-11-13 09:21:02
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sat, 12 Nov 2011 23:15:56 +0100, skippy napisał(a):

    > mam styk ze skarbowym w banalnej sprawie
    > powinna być załatwiona jednym telefonem US Wola -> US Zanklewo dolne
    >
    > tymczasem pół rodziny jeździ traci czas, wysyła podania o duplikat decyzji
    > jest syf malaria i bajzel, ale misiu ma prace, wielki segregator i tworzy
    > pkb

    > jw ciężka praca

    > nie wiem teraz czy przeczysz sam sobie czy nie, ale pomińmy

    Widzisz właśnie. To jest problem tej grupy dyskusyjnej. Nie można mieć
    jakiegoś poglądu i jednocześnie dostrzegać jego wady. Nie da się. Trzeba
    bronić jak niepodległości swojego.
    Jedno słowo dobrze to opisuje: Ekstremizm.
    Albo wszyscy urzednicy są fantastyczni albo się należy wszystkich pozbyć
    natychmiast.

    > przecież to tożsame rzeczy

    > dokładnie opisałeś rozkwit bytów urzędniczych

    > na masową, niestety
    > jak na razie zresztą nie ma zadnych cięć tylko rozkwit ilości ludzi żyjących
    > i płacących składki z podatków wypracowanych przez innych

    Wybraliśmy tych, którzy to zrobią, więc nie widzę problemu. Ja tylko
    wskazuję na fakt, że wywalenie kilku albo kilkunastu tysięcy ludzi na bruk
    spowoduje rzeczywiście zapaść gospodarczą. Powiększenie deficytu (poprzez
    zmniejszenie podatków) i przeczekanie daje przynajmniej szansę. Ale to
    takie niepopularne i pachnie socjalizmem a w dodatku jest beznadziejnie
    głupie, prawda ?

  • 66. Data: 2011-11-13 10:12:35
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2011-11-12 10:35, root wrote:

    > No i sam widzisz kolego, że opisywanych przez Cię greckich cudów, w Polsce
    > raczej nie uświadczysz. Może zatem nie jest u nas tak źle z tą
    > administracją. Nie róbmy może fetyszu z urządników.

    Podam tylko 1 przykład. Jakiś czas temu narzucono wszystkim
    przedsiębiorcom (tym najmniejszym też) obowiązek składania kwartalnie
    (później półrocznie) zestawień o emisji Co2. Nawet jest dodatkowy
    podatek jeżeli wyemitujemy Co2 za więcej niż 400zł. Problem w tym, że
    80% firmom, posiadającym tylko 1 samochód nie wychodzi nic do zapłaty.
    Ale kwity trzeba składać. I to w 2 miejsca. Do urzędu marszałkowskiego i
    do inspektoratu ochrony środowiska (czy jakoś tak).

    Czyli kilka milionów firm musi składać zupełnie niepotrzebne nikomu
    papiery, bo i tak nie wynika z tego żaden obowiązek podatkowy. Ale parę
    tysięcy urzędników do sprawdzania tego mieć zatrudnionych.

    Zatem, nie jest ważne, czy urzędnicy się nudzą czy też nie, a ważne
    jest, czy wykonują pracę z którejś coś wynika.

    Ja rozumiem, że w gminach przy obsłudze dowodów osobistych musi trochę
    ludzi pracować (w końcu, wypadało by sprawdzić, że X to X), ale są
    tysiące procedur, które należało by zlikwidować (bo nie są nikomu oprócz
    urzędników potrzebne).

    Mroziu

  • 67. Data: 2011-11-13 10:23:02
    Od: Mroziu <m...@h...pl>

    On 2011-11-12 08:16, Anatol wrote:

    > Użytkownik "skippy" <s...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Administracja to też usługi podbnie jak banki, ubezpieczenia czy handel.
    > Wraz ze wzrostem gospodarczym rośnie obrot w tych uslugach wymagający
    > większego zatrudnienia - można z dnia na dzień zrobić dużą redukcję ale
    > może się okazać że znacznie wydłużą się kolejki po wyrobienie dowodu
    > osobistego, paszportu, prawa jazdy, zarejestrowanie samochodu,
    > pozwolenie na budowę, pracę czy refundację z UE.

    A kto powiedział, że mamy zwalniać urzędników frontowych (przyjmujących
    wnioski od obywateli). W urzędzie miejskim w Szczecinie pracuje około
    1800 osób. Z tego urzędników frontowych jest ilu. 200?

    A nie mogło by być tak, że urzędnik pobiera wniosek od obywatela,
    wklepuje go w komputer i dalej leci to do centrum operacyjnego jednego
    na kraj i tam jest obsługiwane? Pomnóż, to razy x podstawowych czynności
    jakie się wykonuje i już kilkaset tysięcy staje się niepotrzebnych.
    Komputery naprawdę wykonają tą pracę lepiej i szybciej.

    Inny przykład. W Wielkiej Brytanii jest tak, że dowody rejestracyjne
    obsługuje 1 centrum operacyjne. Przy sprzedaży samochodu, właściciel w
    dowodzie ma odrywaną część, gdzie wpisuje się dane nowego właściciela i
    wysyła do centrum operacyjnego. Tam, jest to weryfikowane i na podany
    adres przychodzi po 3 tygodniach nowy dowód rejestracyjny. Porównaj
    sobie to z tym co się dzieje u nas w wydziałach komunikacji i zapłacz ;)

    Mroziu

  • 68. Data: 2011-11-13 12:20:31
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Sun, 13 Nov 2011 11:12:35 +0100, Mroziu napisał(a):

> [...]
    > ludzi pracować (w końcu, wypadało by sprawdzić, że X to X), ale są
    > tysiące procedur, które należało by zlikwidować (bo nie są nikomu oprócz

    Życie szarego urzędnika jest następujące:
    Raz na 4 lata przychodzi nowy szef z nadania politycznego. Najczęściej jego
    osobiste zainteresowania mają się nijak do spraw, którymi zajmuje się
    obejmowany urząd, np. historyk może stać się szefem wydziału pracy a
    matematyk może zajmowac się kulturą.
    Nowy szef wymienia WSZYSTKICH dyrektorów wydziałów: starych degraduje i
    najczęściej sami odchodzą a nowych powołuje spośród swoich znajomych lub
    rodziny. Ci nowi dyrektorzy, postępują identycznie z kierownikami. Przy
    czym kierownicy zdegradowani najczęściej pozostają w urzędzie zajmując się
    tym czym zajmowali się od 20 lat. Na ich miejsce przychodzą nowi z zewnątrz
    - najczęściej rodzina i znajomi. W tym miejscu tworzone są właśnie nowe
    etaty. To taki polski zwyczaj.
    Starego kierownika nie zwalnia się bo jest dobry i ma doświadczenie (ktoś w
    końcu musi te zadania urzędu wykonywać) - a nowego TRZEBA powołać, bo ma
    zasługi np.. znajomości umożliwiające dostanie stołka przez nowego szefa.
    Wystarczyłoby przestrzegać ustawy o służbie cywilnej wskazującej ściśle kto
    powinien pracować, na jakich zasadch. Ot i filozofia. Ustawa weszła jeszcze
    chyba za Kaczyńskiego. Było mnóstwo szumu i na tym się skończyło.
    Nikt nigdy jej nie będzie brał na powaznie tej ustawy, bo zagraża to
    normalnej w tym kraju zwyczajom, które określa przysłowie: "ręka rękę
    myje".
    Zamiast psioczyć na urzędasów, lepiej byłoby zmieniać te właśnie "mafijne"
    zwyczaje.

  • 69. Data: 2011-11-13 12:30:35
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

    Użytkownik "Anatol" <c...@u...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest głownie problem polityczny bo z punktu widzenia księgowego można z
    > dnia na dzień dostosować koszty do przychodów.

    nie odpowiedziałeś
    zasugerowałeś że w głębokim i średnim PRLu nie był deficytowy i chodziło mi
    o wyjaśnienie właśnie tego aspektu

  • 70. Data: 2011-11-13 12:32:14
    Od: "skippy" <s...@o...eu>

> [...]
    > Jedno słowo dobrze to opisuje: Ekstremizm.
    > Albo wszyscy urzednicy są fantastyczni albo się należy wszystkich pozbyć

    niezła manipulacja bowiem nic takiego nie napisałem